Avtomobilski teden 26, 2020 Avtomobilski teden 26, 2020
Renault: prihaja Luca de Meo Prvega julija se bo na krmilu francoskega Renaulta zgodila pomembna sprememba: prvi človek francoske avtomobilske hiše bo postal Italijan... Avtomobilski teden 26, 2020

Novi prvi mož Renaulta bo čez nekaj dni Luca de Meo.

Renault: prihaja Luca de Meo

Prvega julija se bo na krmilu francoskega Renaulta zgodila pomembna sprememba: prvi človek francoske avtomobilske hiše bo postal Italijan Luca de Meo, ki ima za seboj pestro in tudi dovolj uspešno kariero avtomobilskega menedžerja. Vprašanje pa je, ali je že kdaj sedel na tako vroč stol, kot je trenutno Renaultov.

Luca de Meo, star 52 let, ima za svojo starost za seboj prepričljivo kariero, pri čemer drži, da se vrača tja, kjer je nekoč že bil. Začel je namreč prav pri Renaultu, potem pa se zaposlil pri japonski Toyoti. Po nekaj letih se je znova preselil v domovino, kjer je bil med drugim tudi prvi mož Abartha, hkrati pa vodja marketinga za vso Fiatovo skupino. Na veliko se je govorilo, da je njegov zaščitnik pokojni prvi mož Fiata, torej Sergio Marchionne, kar bo verjetno držalo, saj brez dobrega ‘zapisa’ pri najpomembnejših ni mogoče splezati tako visoko. Kasneje se je pisalo tudi to, da naj bi bil prav Marchionne precej slabe volje, ker se de Meo ni posebej dobro izkazal pri vodenju Alfa Romeo. To utegne držati, vendar je nesporno dejstvo, da s to slovito milansko avtomobilsko tovarno pri Fiatu še sedaj ne vedo prav dobro kaj bi, saj se že dolgo desetletje (ali celo nekaj več) utaplja v težavah. Leta 2009 se je de Meo preselil k največjemu evropskemu in svetovnemu avtomobilskemu koncernu, torej skupini Volkswagen. Tudi tam so mu zaupali vodenje marketinga tako za vso skupino kot matični Volkswagen, poleg tega pa je bil tudi član Audijeve uprave. Leta 2015 se je zavihtel na čelo Seatove uprave in ni pretirano reči, da je bistveno pripomogel k revitalizaciji te znamke, s katero je imel tudi koncern VW kar nekaj težav. Seat je v zadnjih letih ustvaril pravi poslovni (modelski), finančni in siceršnji prodor, kar je gotovo tudi rezultat dobrega dela de Mea. Januarja se je odločil za nov izziv in se iz španske oziroma katalonske Barcelone preselil v Pariz.

V francoski prestolnici ga nedvomno čaka veliko, zelo veliko dela. Renault se namreč že dobro leto in pol srečuje s problemi, ki so izbruhnili po aretaciji Carlosa Ghosna, prvega moža zveze Renault-Nissan-Mitsubishi. V tej zvezi je precej nesrečnih, zdi se, da še najbolj japonski Nissan. Ta je lani posloval slabo, vendar pa se je pokazalo, da ni šlo nič bolje niti Renaultu. Ta je imel lani prvič po desetih letih izgubo, pri čemer je francoska tovarna vsaj v grobem predstavila načrt t.i. prestrukturiranja. V naslednjih letih naj bi tovarna privarčevala vsaj dve milijardi evrov, to pa utegne doseči z znanimi prijemi – odpuščanjem delavcev, zapiranjem tovarn, ukinitvijo nekaterih tržno nezanimivih modelov in pospešeno orientacijo v elektrifikacijo. Luca de Meo torej prihaja v Renault v časih oziroma okoliščinah, ki jih nista vajena ne on ne tovarna.

***

Sporazum o avtonomni vožnji oziroma skupnem razvoju avtonomnih avtomobilov so v Stuttgartu in Münchnu postavili na hladno.

Sporazum na hladnem

Težko je trditi, mogoče je le ugibati. Daimler AG in BMW, dva premijska in povrh nemška tekmeca, sta postavila na hladno dolgoročni sporazum o sodelovanju pri skupnem razvoju avtonomnih vozil oziroma vožnje. Vse kaže, da je pandemija koronovirusa storila svoje, ni pa nujno, da je tako. Torej ugibamo.

Daimler AG in njegov münchenski tekmec BMW sta sporazum o sodelovanju na tem področju, za katerega se zdi – ali pa se je zdelo? – da predstavlja skupni pogled v povsem jasno avtomobilsko prihodnost, podpisala lani. Črka na papirju ni zdržala niti leto dni, vprašanje je, ali je bil storjen tudi kakšen konkreten korak, prav tako ni jasno, ali gre za dokončno ali začasno odločitev. V izjavi, ki je prišla iz Daimlerjevega Stuttgarta, je bilo med drugim zapisano, da sta se partnerja sporazumela o tem, da »se bosta osredotočila na dogovorjeno, pri čemer morda to vključuje tudi sodelovanje novih partnerjev«. Kaj natančno to pomeni, seveda vedo le v Münchnu in Stuttgartu, toda ni se mogoče izogniti vtisu, da imata obe veliki avtomobilski hiši ta trenutek veliko drugega in pomembnejšega dela.

To je verjetno res, veliko vprašanje pa je, ali je avtonomna vožnja res tisto področje, ki ju še vedno zanima tako močno, da sta pripravljena sodelovati še naprej. Sicer pa drži, da sta obe tovarni sodelovali tudi pri projektih Car2Go in DriveNow, pri čemer velja, da o tem, koliko ali sploh sta uspešna, ni prav veliko znanega.

Janez Kovačič