



Takšen naj bi bil novi električni Renault Twingo.
Znova neuradno – električni Twingo bo (tudi) novomeški
O novomeškem Revozu, njegovem usihajočem obsegu izdelave, ki je lani komaj presegla številko 60 tisoč vozil, je bilo v zadnjih mesecih ali celo letih napisanega veliko. Nesporno je, da je tovarna, ki je v 100-odstotni lastni Renaulta, nekako na stranskem tiru. Francoska avtomobilska hiša pod vodstvom precej aktivnega Luce de Mea, ki je hkrati tudi enoletni predsednik panožnega avtomobilskega združenja Acea, o tem, kakšne načrte ima z dolenjsko tovarno, noče povedati nič točnega ali natančnega. In zato je vse bolj ali manj ugibanje, pri čemer se velikokrat sklicuje(m)jo na neuradne informacije.
Reuters je vsekakor tisto ime, ki ima v svetu ustrezno težo oziroma verodostojnost. To pomeni (ali naj bi pomenilo), da so njegove informacije bolj ali manj zanesljive. Ko gre za Revoz, se je Reuters že nekajkrat pojavil z napovedmi o tem, da bo novi električni Twingo nastajal prav v Novem Mestu. Tokrat so to informacijo ponovili, vedno z dodatkom, da gre za neuradno. Torej: novi električni Twingo, ki naj bi Renaultu prinesel ustrezen tržni odziv na trgu električnih (baterijskih) avtomobilov z razmeroma ugodno ceno, naj bi res nastajal v Novem Mestu. Renault teh navedb ni komentiral – kar ni prvič, verjetno tudi ne zadnjič. Naj bo tako ali drugače, nesporno je, da je evropski avtomobilski industriji z Renaultom vred že nekaj časa jasno, da mora najti ustrezno orožje zlasti proti kitajski avtomobilski električni ofenzivi. Ali bo na tej poti kaj pomagala Evropska komisija, ki zbira dokaze o nelojalnem državnem subvencioniranju kitajske avtomobilske oziroma predvsem električne produkcije, je ta hip povsem nejasno. Če se bo EU odločila za takšen ukrep, bo znotraj unije kar precej odpora. Verjetno se ve, kdo in kje bodo najbolj proti.
In za konec: če je Revoz res v igri za novega električnega Twinga, potem se morajo na Dolenjskem nanj že pripravljati. Konec aprila pride v Slovenijo na obisk francoski predsednik Emmanuel Macron. Pa? Glede na to, da ima francoska država v lasti 15 odstotkov Renaulta in posledično precej besede pri tovarniških načrtih, je povsem verjetno, da bodo tedaj kakšno rekli tudi o navezi Renault-Revoz. Gotovo tudi o tem, ali bo – če bo treba – kaj prispevati, da novi mali Renault znova postane tudi slovenski. Ne bo prvič.
***

Tesli gre letos dobro na kitajskem trgu, vprašanje je, kako bo šlo v prihodnje.
Dirka med BYD in Teslo
Dirka med ameriško Teslo in kitajskim BYD (Build Your Dream), ki se borita za naslov največjega izdelovalca baterijskih električnih avtomobilov (BEA), postaja zadnje čase stalnica. Kitajski tekmec je v prednosti tedaj, ko so v igri elektrificirani avtomobili (torej baterijski električni in različni hibridi), ameriški pa tedaj, ko gre zgolj za BEA. To po svoje potrjujejo tudi podatki za letošnje prve tri mesece, pri čemer je prav dodati, da so sem in tja nekoliko različni. Hkrati je mogoče iz vsega razbrati, v kakšnem stanju je trenutno kitajski avtomobilski oziroma električni trg, ki je največji na obli, pa morda tudi to, kaj se bo dogajalo v prihodnosti.
Kot piše Automotive News, naj bi BYD v letošnjih treh mesecih prodal malenkost več kot 300 tisoč elektrificiranih avtomobilov. Od tega naj bi bilo skoraj 140 tisoč BEA (kar je nekako 36 odstotkov več kot v enakem obdobju lani) in okoli 160 tisoč priključnih hibridov oziroma hibridov; prodaja slednjih je v tem času zrasla za ogromnih 56 odstotkov. Je pa BYD v tem obdobju skupaj prodal kar 626 tisoč avtomobilov, kar je bilo sicer za 13 odstotkov več kot pred letom, vendar pa za visokih 34 odstotkov manj kot v lanskem zadnjem trimesečju. Tesla je v tem času prodala 386 tisoč avtomobilov, pri čemer gre zgolj za BEA, saj drugih tako ali tako nima v programu. Toda to je bilo za ne tako skromnih 20 odstotkov manj kot v lanskih zadnjih treh mesecih in za 8,5 odstotka manj kot pred letom dni. Zgolj na Kitajskem, ki je za ameriško tovarno prav tako izjemno pomemben trg, se je za Tesle marca odločilo dobrih 89 tisoč kupcev, kar je več kot 40 odstotkov vse prodaje. Številka je nedvomno visoka oziroma za 0,2 odstotka višja kot marca lani. Vprašanje je, kako bo šlo v prihodnje, saj napovedi za kitajski trg niso obetavne, kajti pričakujejo zmanjšanje povpraševanja tudi po BEA.
Po drugi strani pa je BYD verjetno v prednosti na domačem prostoru. Kot so napovedali pred nedavnim, naj bi letos izdelali 3,6 milijona avtomobilov oziroma za 20 odstotkov več kot lani. To je nedvomno ambiciozna napoved, pri čemer imajo gotovo v fokusu tudi evropski avtomobilski trg. Kako se bo vse skupaj uresničilo, pa se bo pokazalo vsaj ob polletju, pa čeprav tudi te številke ne bodo zanesljiv pokazatelj dogajanja v celem letu 2024.
***

Hitrost ubija, pravijo. Ampak le v primeru, ko te ‘dobijo’.
Ni pravne podlage …
Za konec tega tedna še dilema, ki to ne bi smela biti. Vsaj zdi se tako.
Torej: po ljubljanski Zaloški cesti, eni najbolj prometnih ulic oziroma vpadnic mesto, se nekdo pelje 129 km/h, čeprav je hitrost omejena na 60 km/h. Kot je to v prijazni navadi zadnje čase ali kar leta, voznik to objavi na spletu. Bahavo, tako kot je zadnje čase v navadi. Je nesporno dejstvo dovolj, da bi policija ukrepala? Če se zdi logično, da bi oziroma bi morala, je odgovor ne – ker ga med to vožnjo na radar (ali kako drugače) ni ujela policija, pa tudi zaradi tega ne, ker nihče izmed udeležencev v prometu s tem ni bil oškodovan. Če bi recimo povzročil nesrečo, bi nekako šlo. Povedano bolj enostavno – ni pravne podlage za ukrepanje. Razlaga je nedvomno zelo razumljiva, tudi ‘logična’. Vprašanje je enostavno – zakaj naj bi se drugi držali prometnih predpisov, še posebej omejitev hitrosti v skoraj osrčju mesta? Če torej ni tožnika, tudi ni sodnika. Sedaj pa po ‘gasu’ …
Janez Kovačič