



Ta hip so najbolj na udaru zaposleni v tovarni Mirafiori.
Stellantis odpušča v Italiji
Koncern Stellantis, ki ima za seboj tri leta, je konglomerat zelo različnih avtomobilskih imen oziroma tovarn. Toda videti je, da je v najslabšem ali najbolj kritičnem položaju tisti del, ki domuje v Italiji. Fiat oziroma Fiat Chrysler Automobiles (FCA) je očitno v stanju, ko se bo moral prilagoditi bistveno drugačnim prihodnjim časom. Vprašanje je, kakšni bodo.
Iz Stellantisa tako prihaja novica, da bodo odpustili najmanj 2.500 zaposlenih v različnih tovarnah Fiata oziroma FCA v Italiji. Ob tem je dodano, da gre za sporazumna prenehanja dela, pri čemer naj bi šlo v veliki meri za tiste, ki izpolnjujejo pogoje za odhod v pokoj ali pa imajo kakšno drugo možnost. Okoli 1.500 tistih, ki bodo odšli na ta način, bodo dobili odpravnino ali kakšno drugo obliko finančnega nadomestila. V tovarni Mirafiori naj bi tako odšlo nekako 1.000 zaposlenih, dobrih 850 bo zapustilo tovarno v Cassinu ter 100 v Pratoli Serri, kjer sicer nastajajo pogonski agregati.
Stellantis v Italiji zaposluje okoli 43 tisoč delavcev, pri čemer jih je največ v Torinu, sicer še vedno središču italijanske avtomobilske industrije. Ko je leta 2021 FCA postal sestavni del Stellantisa, je zaposloval okoli 55 tisoč ljudi, kar pomeni, da je v kratkih treh letih občutno zmanjšal število zaposlenih. Za sedaj se italijanska vlada še ni oglasila, jasno je, da poteza Stellantisa ne bo sprejeta z odobravanjem. Ostaja le vprašanje – je to zgolj začetek ali konec odpuščanja oziroma zmanjševanja števila zaposlenih?
***

Renault počasi uresničuje dogovor z Nissanom.
Renault zmanjšuje svoj lastniški delež v Nisssanu
Luca de Meo, izvršni direktor skupine Renault (še Dacia in Alpine), zadnje mesece ponuja recept, ki naj bi pomagal evropski avtomobilski industriji prebroditi naporne čase in predvsem konkurirati kitajski avtomobilski (električni) ofenzivi. Njegov Renault, ki je še vedno v zvezi z Nissanom in Mitsubishijem, pa ob tem uresničuje načrt, po katerem naj bi izenačili solastništvo z Nissanom. To je bil – tako trdijo – eden izmed glavnih razlogov za krizo, v kateri se je znašla zveza po aretaciji Carlosa Ghosna, ta hip bolj ali manj pozabljenega prvega moža zveze.
Renault in Nissan sta se namreč dogovorila, da bosta uravnotežila oziroma izenačila medsebojno lastništvo. Doslej je bil Renault lastnik 43-odstotkov Nissana, medtem ko je imel ta v svojem portfelju zgolj 15 odstotkov Renaulta. Japonci so velikokrat dali bolj ali manj jasno vedeti, da jih neenakopravnost v medsebojnem lastništvu zelo moti oziroma se čutijo zapostavljene. V času, ko so v zvezi skušali ‘razvozlati’ nastale probleme, ki naj bi jih po njihovem prepričanju povzročil predvsem Carlos Ghosn, so se dogovorili, da bosta obe tovarni imeli v svojem lastništvu po 15 odstotkov vrednosti drugega. Renault sedaj to uresničuje, pri čemer je decembra lani najprej prodal petodstotni delež Nissana, sedaj pa še 2,5-odstotnega. Za to naj bi iztržil okoli 362 milijonov evrov. Denar bodo Francozi nedvomno potrebovali, saj so pred časom napovedovali javno prodajo delnic (IPO) in potemtakem uvrstitev na borzo svoje enote Ampere; ta se ukvarja zgolj z izdelavo električnih avtomobilov. Toda tej javni prodaji delnic so se odpovedali, saj so ugotovili, da bi iztržili precej manj, kot so računali – upali so na okoli 10 milijard evrov. Tedaj je Luca de Meo dejal, da ima skupina oziroma Renault dovolj denarja, da bo IPO začasno prestavljen. Vprašanje seveda je, ali to drži. Kakorkoli že, izvršni direktor skupine Renault ob vsem drugem postaja človek, ki gleda precej naprej – vsaj zdi se tako.
***

bZ4X je ta hip edina Toyota, ki jo v celoti poganja zgolj elektrika.
Toyota s skromnim februarjem
Japonska Toyota je že nekaj let na vrhu oziroma ima v svoji vitrini lovoriko največjega izdelovalca avtomobilov na obli. Tudi nemški Volkswagen ji v zadnjih letih nekako ne more do živega, še bolj pa v tem pogledu zaostajajo vsi drugi. Prav zato vsaj nekoliko preseneča vest, da ji je šlo v drugem letošnjem mesecu bistveno slabše kot lani.
Tako se je posel skrčil za razmeroma visokih sedem odstotkov. Kot trdijo, naj bi bila to tudi posledica varnostnega škandala, v katerega se je pred dobrim mesecem in pol zapletel Daihatsu, ki je v Toyotini lasti, pri čemer prodaje teh avtomobilov (menda) ne prištevajo k skupni prodaji skupine, v kateri so poleg Toyote še Lexus in Hino (gospodarska vozila). Toda bolj očitno je, da je februarski zdrs bolj ali manj posledica skoraj 36 odstotkov skromnejše prodaje na Kitajskem. Ta je tudi za Toyoto zelo pomembna, pa čeprav nekoliko manj kot za Volkswagen, ki pa je že skoraj narkomansko odvisen od avtomobilskega dogajanja v tej državi. Kot ob tem pojasnjujejo, je to med drugim posledica tega, da so Kitajci letos novo leto praznovali februarja, lani pa januarja; v tem primeru gre za velik oziroma kar dolgotrajen praznik, med katerim so bile trgovine zaprte. Če pa upoštevamo podatke za dva letošnja prva meseca, je Toyotin padec obsega posla bistveno skromnejši – minusa je bilo zgolj za 0,7 odstotka. Gotovo Toyota, pa ne samo ta tovarna, trpi tudi zaradi cenovne vojne, ki se je razbesnela na kitajskem trgu.
Po drugi strani pa je šlo Toyoti zelo dobro tako v ZDA kot tudi v Evropi. Februarja je njihova prodaja v Ameriki poskočila za 16, v Evropi pa za 14 odstotkov; sicer je bilo v tem mesecu skupaj prodanih 737 tisoč Toyot. Ob tem je v poročilu Automotive News Europe, ki ga ta povzema po Reutersu, nekoliko ‘nenavaden’ le podatek, da je bilo februarja 40 odstotkov prodanih Toyot bencinskih hibridov. Res nenavadno, kajti v svojem prodajnem portfelju imajo zgolj te pogonske variante, družbo pa jim za sedaj dela zgolj en sam baterijski električni avtomobil – bZ4X …
Janez Kovačič