Ženeva 2013: mali športni terenci Ženeva 2013: mali športni terenci
Zgodba potrebuje nekaj uvoda, saj se začenja že leta 1970, ko je Rover predstavil prvi Range Rover. To je bil terenec za premožnejše, terenec,... Ženeva 2013: mali športni terenci

1VK_5854rc

Zgodba potrebuje nekaj uvoda, saj se začenja že leta 1970, ko je Rover predstavil prvi Range Rover. To je bil terenec za premožnejše, terenec, ki je znal plemiče ločiti od gozdarjev. To je bil terenec, ki je združeval terenske in cestne vozne lastnosti. Terenec s prestižem.

Dolgo je trajalo, da se je iz njega razvil nov razred, saj se je ta, po nekaj vmesnih posamičnih poskusih, pravzaprav dobro začel šele leta 1997 z Mercedes-Benzom ML, ki (je) velikostno sodi(l) v isti razred kot Range Rover. Potem se je počasi začel razred širiti, saj so številne znamke zaslutile potencial te niše, kmalu pa se je pokazalo tudi, da velja ponudbo razširiti navzdol, gledano velikostno. Zadnji veliki hit je bil Evoque.

Opel Mokka in sestrski Chevrolet Traxx, pa Nissan Juke in Citroën  so dobri dokazi, da so takšni avtomobili ljudem všeč, saj so se ti očitno naveličali kupovati in voziti avtomobile klasične zasnove. Bolj ali manj karoserijsko dvignjeni športni terenci ponujajo vozniku nekaj več preglednosti nad cesto, vsem potnikom pa lažje vstopanje na sedeže, ker so sedeži postavljeni ravno toliko višje od tal, da je sedanje nanje in izstopanje iz avtomobila manj utrujajoče. Takšni avtomobili porabijo opazno več goriva kot njihovi klasični tekmeci, a so kupci očitno pripravljeni to vzeti v zakup.

Ženeva je prinesla štiri nove modele v tem razredu, ki bodo zagotovo odigrali pomembnejšo vlogo na trgih Evrope in sveta. Nekaj časa je kazalo, da bo tudi Fiat pripeljal svoj 500X, a kot kaže še ni prišel njegov čas.

Zato pa je tu Ford Ecosport. Njegova značilnost je odpiranje zadnjih, petih vrat vstran, tehnično pa temelji na enaki platformi kot Fiesta in B-Max, kar v isti sapi jasno govori o njegovi velikosti. Ecosport je sicer model, predstavljen že leta 2003, a razvit za države Južne Amerike. Tudi tokrat ta mali Fordov terenec v osnovi izhaja s te celine, a je zdaj namenjen celemu svetu. V Evropi bo, med drugim, na voljo z odličnim motorjem 1.0 Ecoboost (92 kW/125 KM), pa tudi z 1,5-litrskim bencinskim 81 kW/110 KM) ter z 1,5-litrskim dizelskim (66 kW/90 KM) motorjem. V Evropi bo naprodaj konec letošnjega leta.

Ford Ecosport: skupaj s Kugo in prihajajočim večjim modelom Edge naj bi dvignil prodajo športnih terencev te znamke v Evropi na en milijon v naslednjih 6 letih.

Ford Ecosport: skupaj s Kugo in prihajajočim večjim modelom Edge naj bi dvignil prodajo športnih terencev te znamke v Evropi na en milijon v naslednjih 6 letih.

1VK_6135c

Vedno nevaren je, vsaj v Evropi, tudi Peugeot, ki je z lanskim pariškim konceptom napovedal letošnji serijski 2008. Tudi ta sodi v isti razred kot Ecosport, le da bo naprodaj že letošnjo pomlad. Dolg je 4,16 metra, odbijača pa sta zasnovana tako, da nudita več zaščite kot pri običajnih modelih, denimo pri 208. Ker je karoserija nekoliko privzdignjena, znaša najmanjša razdalja od tal 16 centimetrov. Njegovega prtljažnika je za 360 litrov (povečanega pa 1.194 litrov), kar je za 75 litrov več kot pri 208. Kar štiri bencinske in tri dizelske motorje bodo ponudili, med prvimi je tudi nova generacija trivaljnikov.

Peugeot 2008: urbani križanec po zunanjem videzu, v notranjosti pa po videzu in opremi tipični Peugeot.

Peugeot 2008: urbani križanec po zunanjem videzu, v notranjosti pa po videzu in opremi tipični Peugeot.

1VK_6328a

Tudi Renault Captur je po definiciji enak 2008 in Ecosportu: tehnično sloni na enaki mehaniki kot novi Clio, dolg je 4,12 metra, z videzom morda nekoliko nežnejši, manj terenski, a na drugi strani z odločnejšim odmikom karoserije od tal (20 centimetrov). Renault stavi na možnost osebne prilagodive: dvobravna karoserija, barve platišč, dekoracijske nalepke za karoserijo ter številne možnosti v notranjosti. Prtljažnik naj bi držal 377 do 455 litrov, tolikšna razlika pa gre na račun za 16 centimetrov vzdolžno pomične zadnje klopi. Med motorji omenjajo dva bencinska (TCe 90 in 120) in enega dizla (dCi 90), na voljo pa bo tudi dvosklopčni menjalnik EDC.

Renault Captur: zunaj cestnoterenski križanec, znotraj mali limuzinski kombi, ki naj bi tehtal toliko kot Clio.

Renault Captur: zunaj cestnoterenski križanec, znotraj mali limuzinski kombi, ki naj bi tehtal toliko kot Clio.

1VK_6167ac

Čisto nov je tudi Suzuki SX4, čeravno avtomobil s tem imenom poznamo tudi v Sloveniji. V primerjavi z odhajajočo generacijo pa je novi SX4 zrasel za eno številko na velikost spodnjega srednjega razreda (asociativno rečeno: iz Clia v Mégane), poleg tega je na voljo tudi s 4-kolesnim pogonom (ime SX4 označuje znamko Suzuki in štirikolesni pogon). SX4 tudi tokrat ne daje videz klasičnega terenca (kot se trudijo zgoraj opisani) ampak bolj terenu prilagojene kombilimuzine. Ker je zrasel, je tudi znotraj več prostora (denimo 430 litrov v prtljažniku), z novo generacijo pa je dobil tudi tehnično dodelan 4-kolesni pogon. Pri motorjih ni veliko izbire, dvakrat 1,6 litra (en bencinski in en dizelski, obakrat 88 kW/120 KM), na voljo bo tudi neskončnostopenjski CVT, 4-kolesni pogon pa ima 4 programe, ki jih izbira voznik: samodejni, športni, sneg in zapora pogona za izredne razmere.

1VK_6137ac

1VK_6139ac

S svojo filozofijo do neke mere v tole druščino sodi tudi Opel Adam Rocks Concept. Ker je Adam, pomeni, da sodi med mini avtomobile, torej gre neposredno vštric z, denimo, Pando. Ker je Concept, pomeni, da ga lahko pri Oplu mirno, če ne bo dovolj zanimanja, zapeljejo v arhiv, v nasprotnem primeru pa ga ponudijo kot nadaljevanje zgodbe o malem Adamu. Dolg je le 3,7 metra in v primerjavi s serijskim Adamom narahlo dlje od tal, zaradi dodatno zaščitenih kolotekov pa tudi nekoliko širši od njega. Takšen vzbuja rahel terenski videz, je pa tudi res, da ne cilja na vožnjo po grobem terenu ampak bolj na življenjski slog in izpostavljanje značaja lastnika. Zato ima tale Rocks med drugim tudi platneno streho po celotni dolžini in širini strehe. Povedano na kratko: mali zabaven avtomobil za zabavo.

Opel Adam Rocks Concept: individualizacija v slogu križanca med cestno in terensko namembnostjo malega mestnega avtomobila.

Opel Adam Rocks Concept: individualizacija v slogu križanca med cestno in terensko namembnostjo malega mestnega avtomobila.

1VK_5559c

Foto: VK