Ženeva 2013: bi šli tja? Ženeva 2013: bi šli tja?
Nešteto je romarskih poti, za avtomobilske navdušence (avtofile), denimo, vodi ena takšnih zagotovo vsako leto prvi teden marca v Ženevo; letos sta 5. in... Ženeva 2013: bi šli tja?

Genf_panorama_1Nešteto je romarskih poti, za avtomobilske navdušence (avtofile), denimo, vodi ena takšnih zagotovo vsako leto prvi teden marca v Ženevo; letos sta 5. in 6. marec novinarska ter VIP dneva, od 7. do 17. pa je odprto za širšo javnost.

Letos že 83. avtomobilski salon, prvi pomembnejši v letu (v Evropi seveda), odpira svoja vrata za javnost 7. marca. Tako kot vsako leto bo tam videti veliko novosti in zloščene pločevine bo zopet na pretek. Lani si je salon ogledalo prek 700.000 obiskovalcev, od tega 41 odstotkov tujcev iz več kot sto držav. Med temi je bilo tudi 10.000 novinarjev, ki na svoj račun pridejo dva dni prej. Napovedujejo prek 100 novosti, prototipov in konceptnih avtomobilov. Podrobnejše načrte, strategije in usmeritve bodo proizvajalci avtomobilov napovedali na več kot 65 tiskovnih konferencah. Na že 50. izboru za evropski avto leta pa bodo med osmimi finalisti (Ford B-Max, Hyundai i30, Mercedes A, Peugeot 208, Renault Clio, Subaru BRZ/Toyota GT86, Volkswagen Golf, Volvo V40) izbrali tudi zmagovalca.

Genf_logoZa tiste, ki želite izvedeti več in urediti stvari od doma, je na voljo njihova uradna spletna stran, kjer dobite večino potrebnih informacij, lahko pa tudi kupite vstopnice (www.salon-auto.ch).  Splača se preveriti tudi kakšne ugodnosti pri tem nudijo, denimo možnost brezplačnega javnega prevoza. Ali pa 50 odstotni popust za vstop po 16. uri… Enkratna vstopnica za odrasle je 16 frankov (švicarskih, seveda). Salon bo odprt od ponedeljka do petka med 10. in 20. uro ter soboto in nedeljo med 9. in 19. uro.

Tja se lahko odpravite na več načinov in po več poteh. Z letalom, avtomobilom, avtobusom, vlakom… Večina novinarskega življa (iz Slovenije) se odpravi na pot z avtomobilom. Kljub razdalji dobrih 800 kilometrov je ta možnost še vedno najbolj priljubljena. Po avtocesti A4 mimo Trsta, Benetk, prek Milana in v dolino Aoste. Nekaj pred Torinom zavijete v smer Monte Bianco (italijansko) ali Mont Blanc (francosko). Proti vrhu Aoste se lahko odcepite na prelaz San Bernard, Veliki San Bernard. Mali je namreč pozimi zaprt, za velikega pa je tudi treba plačati tunelnino. In v času obilnega sneženja ga pravzaprav ne priporočamo. V tem primeru morate obkrožiti tudi celotno ženevsko jezero. Švicarska vinjeta je neizbežna!

Najelegantnejši je torej predor Mont Blanc. Zanj vzamete povratno karto, ki je cenejša in velja 7 dni (cca 50 evrov). Na francoski strani na desno pustimo znamenito smučišče Chamonix in za 100 km francoske avtoceste (smer Geneve) bo zopet treba odšteti kakšnega desetaka evrov (večkrat za krajše odseke). Ne spreglejte oznak za avtocesto, ker so v Franciji modre barve, za lokalne ceste pa zelene. Ravno nasprotno kot pri nas, v Italiji in potem tudi v Švici. Na meji s Švico seveda »carinikov« ne skrbi prav nič drugega kot to, če ste pred prečkanjem meje nalepili na avto švicarsko vinjeto.

Če strošku za gorivo približno 200 evrov prištejete še cestnine prek Italije (100 evrov) tunelnino (50 evrov), francosko avtocesto (20 evrov) in švicarsko vinjeto (30 evrov), hitro ugotovite, da pot ni tako poceni. Dobra stran pa je ta, da vse cestnine lahko plačate s kreditnimi karticami – Mastercard in Diners preverjeno delujeta. Za prehode preko meja, tudi s Švico, ki ni v EU, potrebujete le osebno izkaznico.

Genf_panorama_2In če vas pot z avtomobilom ne mika in se vam zdi predraga, preverite možnost enodnevnega organiziranega izleta z letalom. Pri neki naši agenciji smo denimo opazili ponudbo, ki s posebnim letalom obljublja let iz Ljubljane ali Zagreba. Nič prav posebnega, če ne bi (iz)let iz Ljubljane stal 420 evrov, iz Zagreba pa 276. Z isto agencijo! Zato se splača malce preveriti! Možni so seveda tudi leti z rednimi letalskimi povezavami, vendar na žalost iz Slovenije ni neposrednih letov v Ženevo, zato bo treba tja preko Züricha, Münchna ali celo Frankfurta. Je pa dobra stran ta, da je ženevsko sejmišče neposredno ob letališču, kar pomeni, da je od tam dostopno peš.

Če nameravate ostati več kot en dan, je dobro vedeti nekaj več o namestitvah. Večina informacij je na spletu, svetujemo pa, da si poiščete nočitev v Franciji, denimo v vasi Ferney-Voltaire, ki je na drugi strani ženevskega letališča. Glede na promet v Ženevi se pogosto zgodi, da je pot iz sejmišču bližnjih francoskih vasi hitrejša kot iz Ženeve. Pa tudi nastanitve so v Franciji na voljo za krepko ugodnejše cene.

Če ste avtomobilski navdušenec in če si to lahko privoščite, potem obisk ženevskega salona avtomobilov vsekakor priporočamo. Navsezadnje je to največji takšen dogodek v Evropi in eden največjih na svetu, zatorej pomemben tudi za razstavljalce, torej za proizvajalce avtomobilov. Ti ga skoraj brez izjeme jemljejo zelo resno.

Foto: arhiv Avtofil