ZDA: ugoden marec, a želje so ambicioznejše ZDA: ugoden marec, a želje so ambicioznejše
Ameriški avtomobilski trg – mišljene so seveda ZDA – že precej časa ni največji, je pa izjemnega pomena za tako rekoč vse avtomobilske hiše.... ZDA: ugoden marec, a želje so ambicioznejše
Jeepu je šlo marca znova zelo dobro, saj je zabeležil že trideseto zaporedno mesečno povečanje.

Jeepu je šlo marca znova zelo dobro, saj je zabeležil že trideseto zaporedno mesečno povečanje.

Ameriški avtomobilski trg – mišljene so seveda ZDA – že precej časa ni največji, je pa izjemnega pomena za tako rekoč vse avtomobilske hiše. Tudi zato mu namenjajo veliko pozornosti in zato so številke še toliko pomembnejše. Marca so tam prodali 1,6 milijona vozil, kar je bilo tri odstotke več kot marca lani.

Kljub temu plusu pa so avtomobilske tovarne pričakovale več, še posebej ameriška detroitska trojka General Motors (GM), Ford in Chrysler, ki je sestavni del koncerna FCA (Fiat Chrysler Automobiles). Marčevska prodaja menda ne napoveduje boljše prodaje v vsem letu, vendar gre v tem primeru predvsem za načrt oziroma projekcijo, ki temelji na dosedanji oziroma letošnji prodaji. Lanski posel z avtomobili je bil rekorden (17,5 milijona), upoštevaje sedanje splošne gospodarske okoliščine pa večina upa na še ugodnejše številke.

Najbolje je v marcu šlo Fordu. Prodal je 253 tisoč vozil oziroma 7,8 odstotka več kot marca lani. Malenkost je zaostal GM s skupno prodajo 252 tisoč vozil, kar je bilo za slab odstotek bolje kot lani.

Japonska Toyota tudi ni bila zadovoljna z marčevskim poslom, saj je bila prodaja manjša za 2,7 odstotka, pri čemer pravijo, da so šli slabo v promet predvsem kupeji in limuzine, sta se pa zato zelo dobro prodajala RAV4  in križanec Highlander. Japonci tudi menijo, da je prodaji v tretjem letošnjem mesecu škodoval zgodnji datume velike noči, saj so bili nekateri njihovi avtomobilski saloni na velikonočno nedeljo zaprti.

Slabo je šlo seveda Volkswagnu, saj je prodaja padla za 10 odstotkov, kar je ­– in to seveda ne more biti veliko presenečenje – posledica škandala ‘Diesel-Gate’.

Honda in Nissan se ne pritožujeta, kajti prva je prodajo povečala za 9,4 odstotka, drugi pa za nič manj kot 13 odstotkov. Grupacija FCA je za svoje avtomobile v marcu našla 213 tisoč kupcev, to pa je bilo za lepih osem odstotkov bolje kot marca lani. Posebej dobro je šlo Jeepu (plus 15 odstotkov), kar je že trideseto zaporedno mesečno povečanje prodaje.

Analiza okoliščin, ki poganjajo prodajo avtomobilov v ZDA, je zanimiva. Veliko so k temu pripomogli različni popusti, pa seveda veliki, t.i. institucionalni kupci oziroma flotna prodaja; prav to naj bi bil vzrok, da je Ford prehitel večnega tekmeca, torej GM. Tudi posojila so čedalje daljša (84 mesecev in več), povečuje se delež lizinške prodaje. Vendar se zdi, da je bistvenega pomena dejstvo, da so cene goriva rekordno nizke, pa tudi to, da so obresti na posojila prav tako na najnižji točki. Izračunali so, da naj bi Američani na ta račun letos ‘privarčevali’ okoli 10 milijard dolarjev(!), medtem ko je bil ves posel z avtomobili marca vreden 55 milijard dolarjev. Povprečna avtomobilska ‘transakcija’ je bila marca 32.887 dolarjev oziroma dva odstotka več kot marca lani. In da je marca delo na novo dobilo več kot 215 tisoč ljudi, je gotovo tudi vplivalo na prodajo avtomobilov. Sicer pa so šli marca najbolje v promet športni terenci in dostavniki (pickupi), saj je bil njihov delež v skupni prodaji kar 57-odstoten.◄

Ford je marca prehitel General Motors, pri čemer naj bi bila ključnega pomena t.i. flotna prodaja.

Ford je marca prehitel General Motors, pri čemer naj bi bila ključnega pomena t.i. flotna prodaja.