VW številka ena na Kitajskem VW številka ena na Kitajskem
 V srditem boju za prevlado na avtomobilskem trgu so najbolj v ospredju tri imena: japonska Toyota, ameriški General Motors (GM) in nemški Volkswagen (VW).... VW številka ena na Kitajskem
Volkswagen: na Kitajskem oziroma v Šanghaju že 30 let.

Volkswagen: na Kitajskem oziroma v Šanghaju že 30 let.

 V srditem boju za prevlado na avtomobilskem trgu so najbolj v ospredju tri imena: japonska Toyota, ameriški General Motors (GM) in nemški Volkswagen (VW). Vsaj na Kitajskem je bil lani pred obema nemški tekmec.

Po neuradnih podatkih (neuradnih zato, ker avtomobilske hiše še niso objavile dokončnih oziroma natančnih številk) je skupina Volkswagen (sem na Kitajskem štejejo še Škodo, Audi in Porsche) na tem največjem avtomobilskem trgu na obli prodala 3,27 milijona vozil. Tako so prehiteli GM, ki je za svoja vozila našel 3,16 milijona kupcev, na tretje mesto pa se je uvrstila Toyota s skupno prodajo 857 tisoč avtomobilov. Japonska tovarna mora biti z izkupičkom zadovoljna, kajti zaradi političnih zapletov oziroma prepira okoli suverenosti nad otoki Diaoyu (po kitajsko) oziroma     Senkaku se je sredi lanskega leta posel s Toyotami na kitajskem trgu tako rekoč ustavil. Dejstvo, da je skupina VW lani po obsegu prodaje prehitela velikega ameriškega tekmeca, je za nemško skupino kot smetana na torti, kajti to se je zgodilo prvič v zadnjih devetih letih.

Zgodovina: devet let je bil GM pred VW.

Zgodovina: devet let je bil GM pred VW.

Lestvica najuspešnejših na Kitajskem tudi kaže, da je prva domača, torej kitajska tovarna, in sicer Great Wall, šele na šestem mestu. Uspeh Nemcev na Kitajskem pa ni kakšno posebno naključje.VW naj bi po sedanjem načrtu do konca leta 2016 tam vložil kar 9,8 milijarde evrov, zato niti ni nenavadno, da sami govorijo o ‘drugem domačem trgu’. Ta velikanska investicija bo omogočila tudi izdelovanje koncernskih vozil na na novo razviti tehnični osnovi oziroma platformi MQB (Der Modulare Querbaukasten), s tem pa še vgradnjo nove generacije bencinskih motorjev TSI in dvosklopčnih menjalnikov DSG.

Santana: Volkswagen posebej za kitajski trg.

Santana: Volkswagen posebej za kitajski trg.

Nekoliko drugačna je lestvica najuspešnejših tedaj, ko so v mislih posamične tovarne ne pa skupine. Tudi v tem primeru je povsem zgoraj Volkswagen, ki je lani prodal 2,39 avtomobilov ali 450 tisoč več kot v Evropi, kar seveda ne more biti prav posebno presenečenje. Bolj presenetljivo je morda drugo mesto korejskega Hyundaia s prodajo 1,03 milijona avtomobilov, na tretjem mestu je torej Toyota (857 tisoč), na četrtem Nissan (843 tisoč), na petem pa ameriški Buick (807 tisoč) kot sestavni del skupine GM.

Janez Kovačič