Volkswagen Jetta 2.0 TDI (110 kW) BMT Sport Volkswagen Jetta 2.0 TDI (110 kW) BMT Sport
Uspešna Bolj ali manj je znano: v Sloveniji je Jetta, tesna (tehnična) sorodnica Golfa, kot njegov ‘deseti brat’. Na drugih trgih je precej drugače.... Volkswagen Jetta 2.0 TDI (110 kW) BMT Sport
Volkswagen Jetta 2.0 TDI (110 kW) Sport: športen videz, športen položaj za volanom, športna motor in podvozje.

Volkswagen Jetta 2.0 TDI (110 kW) Sport: športen videz, športen položaj za volanom, športna motor in podvozje.

Uspešna

Bolj ali manj je znano: v Sloveniji je Jetta, tesna (tehnična) sorodnica Golfa, kot njegov ‘deseti brat’.

Na drugih trgih je precej drugače. In odvisno spet od trga.

Jetta, Vento, Bora, Jetta. Ni kot Golf, ki se že 40 let drži svojega imena. Je tudi z vsako generacijo bolj drugačna od njega, čeprav so se že pri prvi potrudili, da ni bila videti le kot Golf z limuzinskim zadkom.

Naj še tako težko priznamo, slovenski (avtomobilski) trg je, gledano globalno, marginalen, pa ne zgolj po prodajnih številkah, tudi po splošnem trendu: limuzine, tudi tega velikostnega razreda, so na obli bolj popularne kot kombillimuzine. Čeprav, resnici na ljubo, nekega praktičnega razloga ni za tem.

A tako razmišljajoč je VW leta 1979, da bi osvojil ameriški (in še kateri) trg, na trge poslal Jetto, limuzino, katere ime je namigovalo na tanek, a hiter zračni tok, ki se pojavlja na večjih zračnih višinah, čeprav so vse tovrstne namige v Wolfsburgu zanikali. Danes je Jetta dosti bolj zrele oblike kot takrat, seveda je tudi precej zrasla, a nič kaj drugače od svojih tekmecev.

  • 1VK_8578a
  • 1VK_8586a
  • 1VK_8505
  • 1VK_8507a
  • 1VK_8501w
  • 1VK_8514a
  • 1VK_8573a
  • 1VK_8503
  • 1VK_8509
  • 1VK_8508
  • 1VK_8581law
  • 1VK_8512
  • 1VK_8588law
  • 1VK_8590aw
  • 1VK_8519
  • 1VK_8510
  • 1VK_8511

Jetta je skladen avtomobil z dobrimi razmerji potez in površin. S šesto generacijo se je še bolj približala Passatu – z videzom, merami in tehniko. V kokpitu je prav tako tipičen Volkswagen, a še vedno bližja Golfu. Nič ne de: zelo dobra sedeža imata odlične bočne opore, volanski obroč, morda rahlo pretanek, je tudi odlično oprijemljiv. Enak pridevnik moram uporabiti tudi za nastavljivost položaja za volanom, navsezadnje pa je tam blizu tudi splošno počutje voznika. Precej pri tem pomaga splošna ergonomija vodenja avtomobila, zato se zdi Jetta, gledano zaokroženo, na tem področju izjemno dovršena.

Merilniki za volanskim obročem so še vedno nesorazmerno veliki, kot smo pri Volkswagnih že nekaj časa vajeni. To pogojuje boljšo vidljivost informacij na njih, a so tistemu za hitrost na obod nanesli preveč številk in črtic, da bi lahko z njega hipno razbrali hitrost vožnje. Še dobro, da si lahko na potovalnem računalniku na zaslonu med merilnikoma prikličemo velik prikaz trenutne hitrosti. Ta potovalni računalnik je sicer eden najboljših v avtomobilski industriji ta hip, čeprav je tule ponujal ‘le’ dvojne podatke – novejši imajo že trojne, a le pri Volkswagnih.

Beseda, dve o vsaj pri nas najbolj spornem delu Jette, prtljažniku. Več kot 500 litrov je velika njegova luknja, ki jo je moč s tretjinsko deljivim naslonjalom še podaljšati. Ima tudi menda daleč najboljši kljuki za vrečke, eno lučko in eno 12-voltno vtičnico. Ostalo je na našem trgu mišljeno kot pomanjkljivost: če odmislimo, da, v primerjavi z Golfom, s seboj vozimo za štiri decimetre več avtomobilske dolžine, ki jo je treba na koncu tudi parkirati, so praktične pomanjkljivosti naslednje: naslonjali se prožita le od zadaj, a ne padeta sami, pač pa ju je treba podreti (in ker je odprtina prtljažnika majhna, luknja pa dolga, se je za to treba sprehoditi k in skozi zadnja bočna vrata), če ne od prej pa veste zdaj, da je odprtina v ta velik prtljažnik razmeroma majhna, kar velja za vse limuzine. Da v prtljažnik ne bo šel pralni stroj (berite to tudi med vrsticami), je menda jasno, da je luknja med prtljažnikom in novo pridobljenim prtljažnim delom na zadnji klopi manjša, kot bi si želeli, tudi ne velja zgolj za Jetto, poleg tega pa tudi niste prebrali, da ima dvojno dno ali da ima dodatne predale na boku, ker tega res nima.

  • 1VK_8481ww
  • 1VK_8492w
  • 1VK_8489w
  • 1VK_8488wl
  • 1VK_8483w
  • 1VK_8486ww
  • 1VK_8485
  • 1VK_8490ww
  • 1VK_8496wa
  • 1VK_8494w
  • 1VK_8515la
  • 1VK_8518a

V poglavje ‘nima, pa bi skoraj lahko imel’, sodita tudi, denimo, vhod USB za avdio sistem in navigacijska naprava, ima pa čep cevi za gorivo, katerega mu ne bi bilo treba imeti. Sicer pa se, izvzemši pravkar našteto, nad opremo v tem paketu ne smem posebej pritoževati. Od vsega, kar vidite na fotografijah ali kar je omenjeno v besedilu, je kupec plačal le pol tisočaka za srebrno barvo, ki je v Sloveniji za tovrstne avtomobile očitno že nujna, pa dober poldrugi tisočak za sicer (ampak zares) odlične biksenone, ki pa se vseeno zdijo precej predragi. Okej, od vseh sodobnih varnostnih sistemov ima le dva, a če niste ravno pristaš, je že to dovolj.

Ta Jetta je leto starejša od zadnjega Golfa, to pa med drugim pomeni, da uporablja še prejšnjo Golfovo (6) platformo, kar do neke mere s seboj ‘vleče’ tudi mehaniko. Posebej in v podrobnosti ponavljati je odveč: tudi za zahtevnega voznika je podvozje z volanom vred odlično in lega na cesti zanesljiva ter dolgo nevtralna. Brez pripomb.

Govoriti v tem za koncern VW zelo neljubem času o motorju testne Jette je precej nehvaležen posel. Zato bom svoje zapiske, nastale na precej (časovno in kilometrsko) dolgem druženju, posredoval skoraj dobesedno. Takole se mi je še pred izbruhom afere zapisalo: v polnem imenu te Jette je tudi BMT – bi si mislil, da bo ukročen in pohleven, je pa divji kot hudič. Tako močan turbodizel je imel pred desetletjem Golf TDI GTI. Jetta gre s tem motorjem čudovito, ima velik navor preko delovnega območja vrtljajev in vrhunsko pospešuje z vsake hitrosti, tudi (in relativno gledano) z visokih. V ovinku pri pohojeni stopalki plina v drugi prestavi na spodobnem asfaltu izjemno grabi – kot kak dober športen avtomobile za cestno rabo.

O porabi. Avtomobilska cesta, šesta prestava, 90 odstotkov časa je bila hitrost med 130 in 170 kilometrov na uro, pretežno pa okoli 150; seštevek prevožene poti (s črpalke) in preostalega dometa je bil ves čas okoli 850 kilometrov. To je v bolj razumljivi obliki 6,5 litra za 100 kilometrov. Manj gre ob upoštevanju ne-nemških omejitev zlahka, več pa tudi, a preko 9,2 jo boste težko spravili v vožnji. Razen seveda pri objestnih pubertetniških dirkah med semaforji ali podobnih traparijah. Skratka, dobro razmerje med ‘gre’ in ‘porabi’ ali po gostilniško ‘za to, kolikor leti, malo porabi’.

Prav takšni Jetti bodo otroci zamerili slabo pvezljivost s čimerkoli, pravzaprav je imela od vsega na voljo le Bluetooth. A avtomobili niso za otroke, starejši pa v Sloveniji že vemo: limuzina, naj bo še tako skladna in elegantna, ni praktična.

A če kdo sme soditi o prodajnih uspehih, so to kupci na vseh trgih skupaj, kjer je naprodaj. In ti so pokupili dovolj teh avtomobilov, da je, globalno gledano, Jetta, vključno z Boro in Ventom, največja Volkswagnova uspešnica. Čeravno, kot rečeno, iz te naše alpske doline ni videti tako.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 4° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 2.782 km – menjalnik v 6. prestavi – gume 225/45 R 17 V M+S Semperit Speed-Grip 2 – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.200/min: 3,0 l/100 km – 82 dB (5. prestava)

60 km/h, 1.000/min: 3,6 l/100 km – 84 dB

100 km/h, 1.600/min: 3,7 l/100 km – 86 dB

130 km/h, 2.100/min: 5,2 l/100 km – 93 dB

160 km/h, 2.600/min: 6,9 l/100 km – 95 dB

Testni krog: 5,9 l/100 km

Pohvale

+ skladna in elegantna podoba

+ sedeža, položaj za volanom

+ motor: zmogljivosti in poraba

+ podvozje, lega na cesti

+ oprema (v splošnem)

+ velika merilnika

+ potovalni računalnik

+ velikost osnovnega prtljažnika

+ žarometa

+ notranji predali

+ učinkovit parkirni pripomoček

+ 3 električne vtičnice

Graje

– 40 centimetrov prirastka dolžine za manjšo uporabnost prtljažnika

– nima navigacijske narave

– nima vhodov USB in AUX

– preveč z znaki nabit merilnik hitrosti

– cev za gorivo s čepom

Na kratko

Jetta ni več zgolj limuzinski Golf, kar ji daje nekaj več osebnosti, poleg tega je skladno oblikovana, da na cesti deluje elegantno. A v Evropi to ni posebej cenjeno, pri nas še manj. Mehanika je vrhunska, sploh izza volana (in na črpalki za gorivo), podkrepljena z odličnim sedenjem in športno dodelanim krmiljenjem pa je brez večjih zamer tudi vožnja.

Cene

Volkswagen Jetta 2.0 TDI (110 kW) BMT: 23.422 evrov

Volkswagen Jetta 2.0 TDI (110 kW) BMT Sport: 24.635,05 evrov

Testni Volkswagen Jetta 2.0 TDI (110 kW) BMT Sport: 26.695,6 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.968 cm3 – največji navor 340 Nm pri 1.750-3.000 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.500-4.000/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon spredaj

Voz in obese: limuzina – samonosna karoserija, 4 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 225/45 R 17 V M+S Semperit Speed-Grip 2

Mere: dolžina 4.659  mm – širina 1.778 mm – višina 1.482 mm – medosna razdalja 2.650 mm – najmanjša razdalja od tal 138 mm – rajdni krog 11,1 m – notranja širina spredaj 1.447 mm, zadaj 1.447 mm – prtljažnik 510 l – posoda za gorivo 55 l

Mase: vozilo 1.425 kg – dovoljena skupna obremenitev 590 kg – dovoljena obremenitev strehe 75 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 220 km/h – pospešek 0-100 km/h 8,9 s – poraba (kombiniran cikel) 4,2 l/100 km – izpust CO2 110 g/km

Foto: VK