Volkswagen ID.3: na slovenskem trgu Volkswagen ID.3: na slovenskem trgu
Vse novo, vključno s poimenovanjem. Besedna imena je zamenjal zbir črk, številk in ločil, videz ni prav nič tipično Volkswagnov, a je menda že... Volkswagen ID.3: na slovenskem trgu

Volkswagen ID.3: z 8-letno garancijo (oziroma največ do 160 tisoč kilometrov) na pogonsko baterijo.

Vse novo, vključno s poimenovanjem. Besedna imena je zamenjal zbir črk, številk in ločil, videz ni prav nič tipično Volkswagnov, a je menda že prav tako. Na našem trgu stane od 38.207 evrov.

Da je Volkswagen, je prepoznaven zgolj po značkah spredaj in zadaj, no, na nek način morda tudi po zadnjih lučeh. Se pa ponaša z zelo dobrim količnikom upora zraka (0,267) in s serijskimi žarometi LED, pri čemer so seveda matrični LED in ‘zabavnejše’ druge zunanje luči doplačilni.

  • 2020-10-14 12.53.44 HDR-1
  • 1VK_1300a
  • 1VK_1297
  • 1VK_1301
  • 1VK_1302
  • 1VK_1293aw
  • 1VK_1295aw
  • 1VK_1288
  • 1VK_1290aw

ID.3 je nastal na novi platformi MEB, namenjeni izključno električno gnanim vozilom. Je za dobra dva centimetra krajši od Golfa, pravijo, da je znotraj prostoren kot Passat, njegov rajdni krog meri ugodnih 10,2 metra (pri malem Up! meri 9,8 m), prtljažnik, ki meri od 385 do 1267 litrov, pa naj bi bil v osnovni postavitvi za 30 litrov večji kot pri Golfu.

Podobno neprepoznaven kot VW je ID.3 tudi znotraj: volanski obroč je oblikovna in delno tehnična (gumbi občutljivi tudi na nežen dotik) evolucija (denimo) Golfovega, preostalo je povsem na novo zasnovano  in oblikovano. Sem štejejo majhen, skromen merilnik (resda pa s tremi pogledi) na 6,5-palčnem zaslonu za volanskim obročem, konzola z gumbi za upravljanje menjalnika desno od glavnih merilnikov, 10-palčni osrednji zaslon, ki se odzove tudi na ‘hello ID’, sredinska varnostna blazina med sedežema, dodatni zategovalnik varnostnega pasu ter projicirni zaslon (HUD) z obogateno resničnostjo. Tudi videz ne spominja na nič podobnega iz koncerna, predvsem pa na armaturni plošči ni več klasičnih gumbov.

Na nek način je ID.3 kot pred 75 leti Hrošč: ozke gume (215) velikega premera (18 do 20 palcev), bobnaste zavore na zadnji premi ter motor in z njim pogon na zadnji kolesi. Vse drugo je današnje ali jutrišnje: napreden elektromotor, ki z reduktorjem tehta 90 kilogramov, zmore 93, 110 ali 150 kilovatov, omejena hitrost (160 kilometrov na uro), modulsko zasnovan baterijski sklop (45, 58 ali 77 kWh), ki tehta do dobre pol tone, pa tudi aluminijast okvir za tekočinsko hlajene baterije znamke LG.

Polnjenje baterij, ki omogočajo 330, 420 oziroma 550 kilometrov dosega, poteka preko gospodinjske vtičnice (2,3 kW) ali posebnih (domačih ali javnih) polnilnic: z izmeničnim (7,2 ali 11 kW) ali z enosmernim tokom (50, 100 ali 125 kW). Tri velikosti baterij in tri moči elektromotorja so torej stvar doplačila kot pri motorjih z notranjim zgorevanjem velikost in/ali moč motorja.

Za manj stresno in cenejše polnjenje ponujajo pri Porscheju Slovenija domačo storitev Moon Charge z razvejano mrežo polnilnic v Sloveniji in v sosednjih državah, pa tudi Volkswagnovo storitev We Charge s preko 150 tisoč polnilnicami v Evropi v enem od treh paketov. Nova aplikacija za pametne telefone We Connect ID., s katero lahko upravljamo z nekaterimi funkcijami vozila na daljavo, pa služi tudi za pregled polnjenja na daljavo ter številne praktične funkcije We Charge.

Ponudba? Najprej serija 1st, ki je na voljo v treh paketih za ceno od 24.162 evrov (s popustom 5 ali 6 tisočakov), dodali pa so novo serijo sedmih paketov, pri katerih je motor 150-kilovaten, baterija pa srednja oziroma pri enem velika. Ta ponudba se začne pri 38.207 evrih, z njihovim financiranjem je cena za 2.500 ali 3.000 nižja. Prosta specifikacija, kjer bo moč izbirati vse tri moči motorjev in vse tri velikosti baterij, bo na voljo prihodnje leto, najcenejši ID.3 bo takrat stal 30.839 evrov.

Do novega leta pa se bo na našem trgu pri Volkswagnih zgodilo še marsikaj. V oktobru pridejo v prodajo Golf GTI, GTD, GTE in eHybrid, pa prenovljeni Tiguan in Arteon (vključno z različico Shooting Brake); v novembru bo stekla predprodaja ID.4 in različice Golf Variant; decembra pa bosta na trgu še Golf R in Tiguan R.◄

Foto: VK