Volkswagen Golf: na slovenskem trgu Volkswagen Golf: na slovenskem trgu
Tudi tisti, ki niso ljubitelji, morajo priznati: eno ime, 7 generacij in 32,3 milijona prodanih je evropska kontinuiteta brez primere. Ob tem se je... Volkswagen Golf: na slovenskem trgu

Volkswagen Golf: tradicionalni zunanjost in motorna ponudba, revolucionarna notranjost.

Tudi tisti, ki niso ljubitelji, morajo priznati: eno ime, 7 generacij in 32,3 milijona prodanih je evropska kontinuiteta brez primere. Ob tem se je oblikovno, vsaj zadnje tri generacije, razmeroma malo spreminjal, a vsakokrat oblikovno ujel čase, v katerih je vladal trgom. Čas je za novo generacijo, ki pri nas stane od 19.974 evrov.

Zunanjost se oblikovno še vedno drži tradicionalizma, na za milimeter krajšem medosju je v dolžino zrasel za 26 milimetrov, hkrati pa je za milimeter nižji. V prtljažniku je za liter več prostora v osnovni postavitvi sedežev in za 33 manj pri podrti zadnji klopi (381/1237 litrov).

  • DB2019AU01446_largec
  • DB2019AU01449_largec
  • DB2019AU01454_largec
  • DB2019AU01473_large
  • DB2019AU01477_large
  • DB2019AU01461_large
  • DB2019AU01463_large
  • DB2019AU01532_large
  • DB2019AU01560_large
  • DB2019AU01468_largec
  • DB2019AU01466_large
  • DB2019AU01535_large
  • DB2019AU01536_large
  • DB2019AU01537_large
  • DB2019AU01467_large

Notranjost je za to znamko revolucionarna: serijsko so merilniki digitalni (10,25 palca, več pogledov, več barv, animacija, osebne nastavitve), tik ob njih na desni je 8,25- ali 10-palčni zaslon za enega od štirih možnih infozabavnih sistemov, na voljo pa je tudi projicirni zaslon (HUD). Digitalizacija je odnesla vse klasične gumbe, tisti za žaromete pa je zdaj podoben kot v Audijih, torej gumb ni več vrtljiv ampak je več klasičnih na pritisk. Tudi za nadzor dvosklopčnega DSG zdaj ni več klasične prestavne ročice pač pa le stikalo, ker je prenos ukaza zdaj električen in nič več mehanski.

Izmed številnih asistenčnih sistemov je treba izpostaviti novi Car2X. Ta omogoča komunikacijo vozila z infrastrukturo ter z drugimi vozili, ki imajo prav tako takšen sistem. V tem primeru gre za izmenjavo informacij, ki lahko vozniku v primeru zastoja, trčenja in podobno to sporočijo in (morda) preprečijo trčenje.

Golf osme generacije prinaša še storitve We za povezovanje vozila in pametnega telefona na daljavo, kar omogoča vgrajena kartica eSIM. Lastnik lahko (na daljavo) odklepa oziroma zaklepa avtomobil, vklopi trobljo in podobno. We omogoča tudi nekatere spletne storitve (prometne informacije, načrtovanje poti, vnos cilja v navigacijsko napravo, poslušanje spletnega radia ipd), poleg tega pa sistem omogoča tudi kasnejši (in neposreden) nakup ter vklop funkcij, ki ob nakupu avtomobila niso bile izbrane.

Pa nazaj k tradicionalizmu. Takšna je motorna ponudba in sicer gre v začetku za tri bencinske TSI (3-valjni 1.0, 81 kW in 4-valjna 1.5, 96 ter 110 kW, slednja sta na voljo tudi kot blaga hibrida eTSI) in (le še) dva dizelska TDI (2.0 85 in 110 kW). Do konca leta se bo ponudba povečala, tako da bodo na voljo še motor TGI (na zemeljski plin, 1,5 litra, 85 kW), priključno hibridne različice eHybrid (150 in v GTE 180 kW), pa seveda tudi GTD (147 kW), GTI (180 kW) in R (235 kW). Menjalniki bodo ročni ali dvosklopčni DSG, pogoni pa prednji ali 4-kolesni 4Motion.

Ta hip je v ceniku 8 različic. Najcenejši za 19.974 evrov (1.0 TSI, 81 kW) bo za naročanje na voljo šele v drugi polovici leta, tako da je v tem trenutku najcenejši 1.5 TSI 96 kW Life, ki stane 22.695 evrov. Najcenejši dizel je 2.0 TDI 85 kW Life, ki stane 24.320 evrov. Morda bo na našem trgu med bolj priljubljenimi 1.5 TSI 96 kW, ki stane 22.659 (Life) oziroma 23.830 evrov (Style).

Električne različice seveda ne bo več, saj bi bila to (tudi velikostno) povsem neposredna konkurenca novemu električno gnanemu Volkswagnu ID.3, ki v kratkem prihaja na trge.◄

Foto: Volkswagen