Volkswagen Caddy: na slovenskem trgu Volkswagen Caddy: na slovenskem trgu
Pri Volkswagnu so pripravili novo generacijo Caddya; po njihovem štetju je to že peta, upoštevaje platforme pa četrta. Na našem trgu je že naprodaj... Volkswagen Caddy: na slovenskem trgu

Volkswagen Caddy: dokler ponudba nove generacije ne bo popolna, nekatere različice prejšnje generacije ostajajo v prodaji.

Pri Volkswagnu so pripravili novo generacijo Caddya; po njihovem štetju je to že peta, upoštevaje platforme pa četrta. Na našem trgu je že naprodaj in sicer za od 19.516 evrov.

Prvi Caddy je bil leta 1979 pravzaprav Golf pickup, ki ga tudi pri nas dobro poznamo, pomeni pa, da je odtlej minilo že dobrih 40 let. Leta 1995 mu je sledil manjši Caddy, ki je slonel na platformi Pola, leta 2003 pa se je ‘vrnil’ k platformi Golfa 5. oziroma Tourana 1. generacije. Tokrat gre prav tako ga Golfovo platformo, ki jo poznamo pod imenom MQB.

Ko gre za zunanje mere, ni drastičnih sprememb; v primerjavi s prejšnjo generacijo je sicer opazno širši (za 62 mm), hkrati pa je od nje za 93 milimetrov daljši (kratka karoserija) oziroma za 24 krajši (dolga karoserija) ter za 5 oziroma 16 milimetrov nižji. Še vedno pa je seveda na voljo kot dostavnik, kot osebno vozilo in kot počitniško vozilo (California).

Nova platforma ne določa le fizičnih mer, pač pa tudi (pretežno seveda elektronske) sisteme, ki so lahko na voljo. Tako ima lahko novi Caddy digitalne merilnike (zaslon velikosti 10,25 palcev), infozabavni sistem (zaslon velikosti do 10 palcev), navolanske gumbe (upravljanje infozabavnega sistema, tempomata in potovalnega računalnika), električno krmiljeno ročno zavoro, varnostno blazino tudi med sedežema in varnostno zaveso za tri vrste sedežev. Tesno sorodstvo z Golfom pomeni tudi, da klasičnih gumbov na armaturni plošči praktično ni več.

  • Caddy_5_016
  • Caddy_5_018c
  • Caddy_5_061
  • Caddy_5_019
  • Caddy_5_002
  • Caddy_5_051
  • Caddy_5_053
  • Caddy_5_054
  • Caddy_5_063

Osebni Caddy ima lahko žaromete LED, pameten ključ, električen pomik drsnih bočnih in prtljažniških vrat, dva posamična sedeža v tretji vrsti z možnostjo podiranja naslonjal ali odstranitve, tri (1+2) sedeže v drugi vrsti z možnostjo podiranja naslonjal, preklopa naprej ali odstranitve, izboljšano prezračevanje kabine, panoramsko strešno okno, 230-voltno vtičnico in sedeža s certifikatom EGR.

Dostavniški Caddy ima odpornejše notranje materiale, poklopno naslonjalo sovoznikovega sedeža s sistemom za shranjevanje, ločeno zaklepanje dostavniškega prostora in kamero za nadzor zadnjih krilnih vrat.

Infozabavni sistemi so štirje, a pri nas le dva boljša izmed njih (6,5- oziroma 8,25-palčni zaslon), navigacijski sistemi pa so trije in vsi prinesejo 10-palčni zaslon. Asistenčnih sistemov je 19, od katerih je 5 novih, preostali pa so prenovljeni.

Še o osnovni tehniki novega Caddya. Prednji premi sta dve (za osebno in za tovorno različico), zadnji pa prav tako dve (za prednji ali za 4-kolesni pogon). V obeh primerih gre zadaj še vedno za togo premo, le da tam zdaj ni več listnatih vzmeti (pač pa vijačne) in da je vodenje preme natančnejše (več vodil). Ne glede na različico pa je Caddy na voljo z dvema višinama podvozja.

Tudi motorji so izboljšani oziroma čistejši; bencinski TSI zmore 84, dizelski TDI pa 55, 75 ali 90 kilovatov. Bencinsko-plinski TGI (96 kW) pri nas še ni na voljo, pri Volkswagnu pa že tradicionalno razmišljajo tudi o pogonu na stisnjen naravni plin (CNG) in celo o priključno-hibridni pogonski različici. Menjalniki so ročni (6) ali dvosklopčni DSG (7), pogon pa prednji ali 4-kolesni 4motion z izboljšano (manj trenja) sredinsko sklopko.

Trenutni cenik obsega kar 69 osnovnih različic. Med gospodarskimi različicami je najcenejši Cargo TDI 55 kW (19.516 evrov), s paketom Krpan pa stane od 23.688 evrov. Pri osebnih je najcenejši TDI 55 kW (22.462 €), različica z močnejšim motorjem in bogatejšo opremo TDI 75 kW Life stane 26.464 evrov, za daljšo karoserijo pa je treba doplačati dobra dva tisočaka. Pri slovenskem zastopniku menijo, da bodo letos na našem trgu prodali okoli 700 novih Caddyev.◄

Foto: Volkswagen