Toyota RAV4: na slovenskem trgu Toyota RAV4: na slovenskem trgu
RAV4, pionir na svojem področju in danes eden najbolje prodajanih Toyotinih modelov, po uspešnih štirih generacijah prihaja na naš trg v izdatno spremenjeni obliki.... Toyota RAV4: na slovenskem trgu

Toyota RAV4: izhodišče pred pričetkom razvoja je bilo »nič več dolgočasnih avtomobilov«.

RAV4, pionir na svojem področju in danes eden najbolje prodajanih Toyotinih modelov, po uspešnih štirih generacijah prihaja na naš trg v izdatno spremenjeni obliki. Najcenejši stane 28.900 evrov.

Leta 1994 je povzročil precejšnjo vznemirjenje; pri kupcih s svojo nenavadno obliko, pri tekmecih pa zaradi takrat povsem novega razreda, ki ga je ustvaril. V zmes je zlil udoben osebni avtomobil in klasično terensko vozilo ter iskal kupce, ki iščejo avtomobil, s katerim bi lahko na polno zaživeli svoje športno aktivno življenje. To je povedal kar z imenom – RAV4 namreč pomeni ‘Recreational Activity Vehicle 4WD’ ali 4-kolesno gnano vozilo za aktivno rekreacijo.

Prejšnja generacija je bila prva, ki je ponudila tudi hibridni pogon. Takoj se je izkazalo, da je pot prava, saj so kupci že drugo leto pokupili preko 80 odstotkov RAV4 s hibridnim pogonom. In odkar se je Toyota nedavno odločila opustiti dizelske motorje, bo hibridna različica zavzemala veliko večino prodaje.

  • 1VK_9291
  • 1VK_9288aw
  • 1VK_9282aw
  • 1VK_9268
  • 1VK_9267a
  • 1VK_9278a
  • 1VK_9270a
  • 1VK_9272
  • 1VK_9258
  • 1VK_9257la
  • 1VK_9255la
  • 1VK_9261
  • 1VK_9263a

Pri Toyoti so bili mnenja, da je treba znova ponuditi RAV4, ki bo zabavnega videza oziroma še širše – odslej naj bi RAV4 ne bil več avtomobil, ki ga kupec potrebuje, temveč takšen, kakršnega si želi. To naj ne bi veljalo le za videz zunanjosti in notranjosti, ampak tudi za klasične vrednote te znamke (zanesljivost, kakovost materialov in izdelave, …) in za napredne tehnologije vse od ambientalne svetlobe do sodobnih asistenčnih sistemov. Tu je treba opozoriti na boljši odziv varnostnih sistemov ponoči, na večji nabor prometnih znakov, ki jih prepoznava, in na zaznavanje roba ceste tudi v primeru, ko ta ni označen z belo črto.

Pričakovano je novi RAV4 od četrte generacije znotraj centimetrsko večji (prtljažnik pa je večji za celih 79 litrov), bolj ergonomski ter tehnično naprednejši. Tu kaže opozoriti na nov infozabavni sistem, katerega odziv je do 4-krat hitrejši.

Kupec ima na izbiro dva motorja. Prvi je klasičen bencinski (2.0 129 kW), drugi pa hibridni (2.5 160 kW za 2WD in 163 kW za AWD). Ne glede na motor je pogon lahko prednji ali 4-kolesni, s tem da je slednji pri hibridni različici električen – zadnji kolesni par namreč fizično ločeno (elektronsko pa seveda v povezavi s prednjim pogonom) žene svoj elektromotor. Tu poudarjajo, da gre lahko po novem v takšni kombinaciji na zadnji kolesi kar 80 odstotkov navora, ko je to zaradi pogojev na cesti potrebno.

Bencinski RAV4 je na voljo s štirimi paketi opreme, hibridni pa kar s šestimi. Tako je v ceniku skupaj 19 različic, med katerimi je najcenejši (28.900 €) 2.0 2WD Comfort, najcenejši 4-kolesno gnani pa 2.0 AWD Limited (32.700 €). A ker naj bi pri nas prodali zanemarljivo število zgolj bencinsko gnanih, so seveda pomembnejše cene hibridne različice. Te se za prednji pogon prično pri 33.300 evrih (Hybrid 2WD Comfort), za vsekolesni pa pri 36.500 evrih (Hybrid AWD Comfort). Slovenski zastopnik na podlagi izkušenj meni, da bo največje povpraševanje po tretjem paketu Elegant (2WD: 35.700 €; AWD: 38.900 €) ali celo po višjih.

Glede na to, da so doslej za novi RAV4 podpisali že skoraj 100 pogodb, je predvidena prodaja 425 vozil povsem realna, a najbrž – zaradi predvidene količine za naš trg – tudi najvišja možna.◄

Foto: VK