Toyota Proace City in City Verso: na slovenskem trgu Toyota Proace City in City Verso: na slovenskem trgu
Japonski avtomobilski gigant je vstopil v tržni razred, v katerem ga še ni bilo: tja, kjer kraljujejo Kangoo, Berlingo in podobni. Toyotin Proace City... Toyota Proace City in City Verso: na slovenskem trgu

Toyota Proace City: uporabnost, prostornost, praktičnost – ne glede na izvedbo.

Japonski avtomobilski gigant je vstopil v tržni razred, v katerem ga še ni bilo: tja, kjer kraljujejo Kangoo, Berlingo in podobni. Toyotin Proace City stane od 16.360 evrov.

Tudi to ni (več) presenečenje: Toyota že nekaj časa sodeluje s koncernom PSA (Aygo, Proace) in sodelovanje se nadaljuje na področju malih dostavnikov in njihovih osebnih različic. Zato je Proace City tehnično enak kot Berlingo, Rifter/Partner in Combo, v veliki meri pa tudi oblikovno. So pa modelu Proace City namenili obraz, na las podoben kot ga ima večji Proace, zato bo novinec zlahka prepoznaven kot Toyota.

Sorodstvo se začne že pri Peesajevi platformi (EMP2), kar na koncu pomeni tudi zelo podobne, če že ne identične zunanje mere od medosja (2,8 ali 3 metre) naprej. Tudi tu gre torej za dve dolžini (4,4 ali 4,8 m), na voljo tako pri dostavniku (Van) kot pri osebni različici (Verso). Van ima tovoru namenjenih 3,8 ali 4,3 kubičnega metra prostora (oziroma 3,8 ali 4,3 m3, če je kupec doplačal za dodatek smart cargo z dodatnimi predali), z doplačilnim podiranjem sovoznikovega sedeža pa pridobi še 0,4 kubičnega metra prostora oziroma cele 1,3 metra dodatne dolžine; osebni Verso ima prtljagi namenjenih do 2.693 litrov, ti pa so seveda odvisni od dolžine karoserije, števila sedežev in števila podrtih sedežev.

  • PROACE_City_Verso_2020_dynamics-18c
  • PROACE_City_Verso_2020_Statics-2c
  • PROACE_City_2020_Dynamics-8c
  • PROACE_City_2020_Statics-2c
  • PROACE_City_Verso_2020_Details-35
  • PROACE_City_Verso_2020_Details-35c
  • PROACE_City_2020_Details-39
  • PROACE_City_Verso_2020_Details-45
  • PROACE_City_Verso_2020_Details-47
  • PROACE_City_2020_Details-32
  • PROACE_City_2020_Details-43
  • PROACE_City_Verso_2020_Details-60
  • PROACE_City_2020_Details-47

Van je lahko zaprt ali zastekljen, z eno ali dvema vrstama sedežev (slednjemu se reče Crew Cab) in z dodatno odprtino na stropu za prevoz (še) daljših predmetov. V prvi vrsti sta lahko sedeža dva ali pa tri-sedežna klop. Verso je seveda vselej zastekljen in ima tri vrste sedežev, takšna pa bo skušala zamenjati dosedanjo Toyoto Verso, ki je bil klasičen limuzinski kombi v slogu Scénica. Van ima zadaj nesimetrična krilna vrata, Verso pa dvižna.

Pri Toyoti zatrjujejo, da je Proace City v marsičem boljši od vseh tekmecev: pri stroških obratovanja (lastništva), pri nosilnosti (do ene tone), pri vleki prikolice (do 1,5 tone), pri asistenčnih sistemih (kdor izbere vse tri pakete, tu prekaša vse neposredne tekmece), pri uporabnosti (že v kratko različico dostavnika Van gresta dve evro paleti in pri motorjih, ki naj bi bili najvarčnejši in z najmanjšim izpustom ogljikovega dioksida.

Na izbiro so dva bencinska motorja (1,2 litra, 81 ali 96 kW) ter trije dizelski (1,5 litra, 55, 75 in 96 kW) ter trije menjalniki (ročna 5 ali 6 ter samodejni 8), ker pa je pogon vselej prednji, so dodali (doplačilno) možnost elektronskega sistema Toyota Traction Select, ki s posebno kalibracijo sistemov ABS, ASR in ESC prilagodi delovanje pogona za najboljši možen oprijem v posebnih pogojih. Položaji gumba tega sistema so Normal, Snow, Sand in All-Terrain.

Pri opremi je skoraj treba omeniti več kamer za nadzor okolice (dve različni sta za nadzor stanja za vozilom), projicirni zaslon (HUD), opozorilnik pri 90-odstotni obremenitvi vozila (na podlagi posedanja vozila), 16 odlagalnih mest v notranjosti, infozabavni sistem (povezljivost s pametnimi telefoni, navigacijski sistem v treh razsežnostih, …) in še mnogo več.

Dostavniški Van je na voljo z dvema osnovnima paketoma opreme, z dvema kabinama (ena ali dve vrsti sedežev), z različnim številom drsnih bočnih vrat (brez, samo desna, oboja), z običajno ali s povečano nosilnostjo in seveda z že naštetimi pogoni. Tako je v ceniku 24 različic, cene pa se prično pri 17.220 evrih.

Osebni Verso ponuja pet osnovnih paketov opreme ter le štiri motorje (dizelski s 55 kilovati tu ni na voljo), izhajajoč iz tega pa je v ceniku 23 različic, med katerimi stane najcenejši 16.360 evrov, najdražji pa 30.440 evrov.

Pri slovenskem zastopniku načrtujejo našem trgu letos prodati 110, prihodnje leto pa 175 primerkov novega modela, pri tem pa menijo, da bo 80 odstotkov vseh prodanih osebnih (Verso). Zanimivo – prodali naj bi enako število bencinsko in dizelsko gnanih.◄

Foto: Toyota