Toyota Land Cruiser 5D 2.8 D-4D AT6 Premium Toyota Land Cruiser 5D 2.8 D-4D AT6 Premium
‘Coolbox’ in/ali ‘cool box’* Avtomobil, ki ima hladilnik, ki zmore na 7 stopinj Celzija hitro ohladiti tudi toplo pijačo, preprosto moraš spoštovati že samo... Toyota Land Cruiser 5D 2.8 D-4D AT6 Premium

Toyota Land Cruiser: kljub temu, da praktično nima konkurence, je vse boljši.

‘Coolbox’ in/ali ‘cool box’*

Avtomobil, ki ima hladilnik, ki zmore na 7 stopinj Celzija hitro ohladiti tudi toplo pijačo, preprosto moraš spoštovati že samo iz tega naslova.

(Tale) Land Cruiser ga ima. A še zdaleč ne zgolj to.

***

Pri Toyoti dobro vedo, terence izdelujejo od leta 1951 in mislim, da že samo to veliko pove. Njihova terenska zgodovina pa je tako pestra, da njeno razumevanje spominja na sestavljanje ure IWC Portugese Sidérale Scafusia, ki ste jo dobili v kosih v vrečki; vse je tam, samo do potankosti razumeti pa ni lahko. Med neštetimi J-ji se je preprosto težko znajti.

  • 1VK_8073raw
  • 1VK_7972a
  • 1VK_8173a
  • 1VK_8209a
  • 1VK_8066law
  • 1VK_7974ac
  • 1VK_7976a
  • 1VK_8215a
  • 1VK_7927
  • 1VK_7920a
  • 1VK_7919a
  • 1VK_7918a
  • 1VK_7924
  • 1VK_8170
  • 1VK_7922
  • 1VK_7921
  • 1VK_7975a
  • 1VK_7925
  • 1VK_7926
  • 1VK_7923
  • 1VK_8048
  • 1VK_8213a
  • 1VK_8211
  • 1VK_8221a
  • 2018-04-06 19.09.11
  • 2018-04-08 13.31.22

A naj velja: tole je največji Land Cruiser za Evropo (čeprav vam tudi veliki J200 oziroma serijo 200 … z veseljem prodajo), tehnični začetnik te serije sega v leto 1990 in tole je zdaj J150, četrta generacija in po lanski temeljiti prenovi.

In ker so (pravi) terenci danes redki kot astat (At), je treba znova odkrivati stara znanja. Ko gre za Land Cruiser (in zelo verjetno tudi za njegova tekmeca), drži, da ni narejen za lepotno tekmovanje. Lahko bi bil bolj čeden, bolj privlačen, a – zakaj že? LC je narejen za to, da je dober.

Na trenutke se zdi, da LC razvijajo čisto drugi ljudje kot (druge) Toyote in Lexuse; kakšen element si že sposodijo, splošna logika vsega pa je precej drugačna. A prav nič narobe.

  • 1VK_7994
  • 1VK_7996
  • 2018-04-08 18.30.56
  • 1VK_7997
  • 1VK_7982
  • 1VK_7980
  • 1VK_7993
  • 1VK_7977
  • 1VK_8002r
  • 1VK_8006r
  • 1VK_7979
  • 2018-04-06 17.57.25a
  • 2018-04-06 19.11.14
  • IMG_9947
  • IMG_9948
  • 2018-04-08 19.02.45
  • 1VK_8005r
  • 1VK_7984
  • 1VK_7983
  • 1VK_8004r
  • 1VK_7992
  • 1VK_7986
  • 1VK_7988
  • 1VK_8040
  • 2018-04-07 20.28.00
  • 1VK_7989
  • 1VK_7991
  • 1VK_7990
  • 1VK_8041
  • 1VK_8043
  • 1VK_8044
  • 1VK_8045
  • 1VK_8046
  • 1VK_8034
  • 1VK_8036
  • 1VK_8037

Obstajajo mnogo manjše Toyote z mnogo večjim osrednjim zaslonom in v LC so zaslon (‘mlečnat’ ekran) in meniji kako generacijo zadaj, ima pa denimo tale LC – med drugim – neko funkcijo zelo pri roki, katere drugi nimajo: ko v navigacijo vneseš cilj, sistem ponudi tudi zemljepisno širino in dolžino. Morda tudi zato, ker je terenec, kdo bi vedel. A pride prav.

Malce staromodnosti v nekaterih stvareh sploh ne moti, preseneti pa tudi kaj, kar tudi najsodobnejši športni terenci še ne znajo: tule, denimo, radarski tempomat dobro razume vožnjo na levem pasu avtomobilske ceste in približevanje tovornjaku na desnem.

Da je lahko kleni terenec hkrati tudi prijeten, udoben in uporaben vsakodnevni avtomobil, se je dolgo zdelo nezdružljivo. A smo prišli tudi do tu: ob vseh znanih prijemih v kabini (oblika, materiali, oprema) so pri Toyoti, oh, kako pregrešno, iz LC odstranili (neudobno) togo zadnjo premo in jo nadomestili z (udobno) večvodilsko. Ni pa pri tem odveč opozoriti, da je potnikom druge (in tretje) vrste namenjen ločen video zaslon na stropu, ki k sreči ne bere le zgoščenk DVD, temveč tudi kartico SD.

  • 1VK_8008
  • 1VK_8009
  • 1VK_8010
  • 1VK_8011
  • 1VK_8012
  • 1VK_8013
  • 1VK_8014
  • 1VK_8015
  • 1VK_8016
  • 1VK_8018
  • 1VK_8019
  • 1VK_8020
  • 1VK_8021
  • 1VK_8022
  • 1VK_8023
  • 1VK_8024
  • 1VK_8025
  • 1VK_8026
  • 1VK_8027
  • 1VK_8028
  • 1VK_8029
  • 1VK_8030
  • 1VK_8031R
  • 1VK_8033lR

Če odmislimo dejstvo, da sovoznikov sedež ni nastavljiv po višini, je v takšnem LC vse, kar potrebujejo potniki in še kaj čez. Na primer podatek o tlaku v rezervnem kolesu. Uporabnost nekoliko omejujejo le v stran odpirajoča zadnja vrata: ker se odpirajo z leve v desno (na Japonskem vozijo po levi), so ob pločniku nepraktična. Morda bi se lahko zgledovali po proizvajalcih hladilnikov? No, se pa tudi zato ločeno odpira zadnja šipa v teh vratih, kar je že skoraj pozabljena, a zelo uporabna rešitev.

Če iz napisanega ni razvidno: LC tehta preko dveh ton a je na asfaltu lahkotno vodljiv, sedenje na petih sedežih je tako in drugače (na zadnjih dveh pa samo tako) udobno, JBL pa poskrbi za prijetno zvočno kuliso. Čeprav morda izmerjeni decibeli ne pokažejo, je zvočno udobje, ko gre za sicer neprijeten trušč, na ravni športnih (ali cestnih) terencev, neljube tresljaje pa so prav tako uspešno spravili na nezaznavno raven.

Upam, da pri Toyoti za to različico LC še niso rekli zadnje besede o motorju. Ob vsem omenjenem udobju naj bi bil LC tudi prijetno orodje za premagovanje razdalj, toda za motor je že 160 kilometrov na uro časovno preveč oddaljena hitrost, da bi lahko bil suveren na avtomobilski cesti, ki je, kot so pretežno naše, polna vzponov. Sistem za nastavljanje vozne dinamike sicer vključuje tudi športno nastavitev oziroma kar dve, Sport in Sport+, a ker motor ne zmore, od tega kaj dosti ni. Za povrh je vsaj za skromno povečano dinamiko tudi menjalnik prepočasen.

LC bi dobil z zmogljivejšim strojem povsem drug imidž, na terenu pa z njim kaj dosti res ne bi pridobil. Več bo voznik dosegel, če bo LC obul v ustreznejše gume, saj se takšne (običajen M+S) takoj napolnijo z blatom in postanejo ‘slick’. Ta ‘kopenski križar’ je namreč na drugih podlagah terena še enkrat in še bolj dokazal, kako se zadevi streže.

Trava, pesek, skale, kamnje na travniku, luže, …Terensko vrhunsko podvozje, dva aktivna stabilizatorja in zračno vzmetenje zadaj so robni pogoji, na katerih gradi pogon. Ta je stalen 4-kolesen, a seveda z reduktorjem in z dvema (sredinska in zadnja) diferencialnima zaporama. Tudi ne posebej izkušenemu vozniku bo to precej v pomoč.

Izkušen bo, seveda, s svojimi veščinami iz danega potegnil največ. Že nekaj časa tudi vemo, da lahko tudi elektronika (kdo bi rekel) resnično pomaga pri terenski vožnji. Pri Toyoti so ta potencial dobro izkoristili, v prvi vrsti s sistemom Crawl Control (nadzor počasne vožnje), ki, v kombinaciji s samodejnim menjalnikom, izvrstno deluje ne glede na naklon terena, torej ne zgolj navzdol kot pri večini proizvajalcev.

Druga vloga elektronike je vklop in izklop reduktorja ter diferencialnih zapor. Nič novega, rečete, a tu zares deluje hitro, skoraj hipno, če malo pretiravam, zagotovo pa bliskovito v primerjavi z dosedanjimi izvedbami.

Končno je zdaj vse, kar mora voznik obvladovati pri terenski vožnji, logično zbrano in postavljeno na kup na srednjem delu armaturne plošče: 8 običajnih in dva velika vrtljiva gumba. Tri minute in je vse jasno, ker je logika preprosta.

***

Zdaj preostane le še izkušnja. Na cestah ali izven njih, tudi zelo daleč od tam, kjer zadnji športni terenec odbije odbijač ali nasede s trebuhom. Recite Land Cruiseju škatla, kar, a za poznavalca in ljubitelja je to prijetna (‘cool’) škatla.

Vinko Kernc

Pohvale

+ klenost videza in mehanike

+ motor in menjalnik na terenu

+ pogon, diferencialne zapore

+ podvozje, višina od tal, terenske zmogljivosti

+ sistem Crawl Control

+ ergonomija upravljanja sistemov za terensko vožnjo

+ sistem za nastavitev vozne dinamike na terenu

+ hiter vklop/izklop reduktorja

+ oprema in splošno udobje (boljšega) osebnega avtomobila

+ pravi hladilnik

+ ročaja na stebričkih A

+ občutek varnosti tudi pri večjih hitrostih

+ predali in odlagalna mesta

+ izklopljiva TRC in VSC

+ zvočno udobje, malo tresljajev

+ odpiranje šipe v zadnjih vratih

Graje

– slaboten motor (avtocesta …)

– odpiranje vrat prtljažnika v desno

– osrednji zaslon

– cena

Na kratko

Toyotin Land Cruiser ostaja, kar je že desetletja: terensko izvrsten in zmogljiv. S prenovo je tudi precej pridobil na udobju in se takšen ne postavlja ob bok nobenemu vozilu. Vsaj tu v Evropi ne. Pač izumirajo. Edino Benzov G, na seveda drugačen, samosvoj način, ponuja nekaj podobnega.

Cene

Toyota Land Cruiser 5D 2.8 D-4D (Active): 53.400 evrov

Toyota Land Cruiser 5D 2.8 D-4D AT6 Premium: 87.950 evrov

Testna Toyota Land Cruiser 5D 2.8 D-4D AT6 Premium: 88.640 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 12° C – suha cesta – stanje merilnika prevoženih kilometrov 16.704 – menjalnik v položaju D – vklopljen način ECO – gume 265/55 R 19 V M+S Pirelli Scorpion Winter – digitalni tračni prikazovalnik trenutne porabe goriva (6 cm = 0-30 l/100 km)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.500/min: 4 l/100 km – 83 dB (4. prestava)

100 km/h, 1.500/min: 7 l/100 km – 90 dB (6. prestava)

130 km/h, 1.900/min: 10 l/100 km – 93 dB

160 km/h, 2.400/min: 14 l/100 km – 98 dB

Testni krog: 11,5 l/100 km

Tehnični podatki (proizvajalec oziroma zastopnik)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 2.755 cm3 – največji navor 450 Nm pri 1.600-2.400/min – največja moč 130 kW (177 KM) pri 3.400/min

Pogon: samodejni (6) – pogon na vsa 4 kolesa, reduktor

Vozna dinamika: ECO, Comfort, Normal, Sport, Sport+

Voz in obese: terenski kombi – karoserija na šasiji, 5 vrat, 7 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, dvojna trikotna prečna vodila – zadaj prema z več vodili, zračne vzmeti, teleskopski blažilniki – aktiven stabilizator spredaj in zadaj – volan z zobato letvijo, hidravličen servo – gume 265/55 R 19 V M+S Pirelli Scorpion Winter

Mere: dolžina 4.840 mm – širina 1.885 mm – višina 1.885 mm – medosna razdalja 2.790 mm – najmanjša razdalja od tal 220 mm – rajdni krog (med pločniki/stenami) 11,6/11,8 m – notranja širina ni podatka – prtljažnik 120/ni podatka dm3 – posoda za gorivo 87 l

Mase: vozilo 2.140 kg – nosilnost 850 kg – dovoljena obremenitev strehe ni podatka

Zmogljivosti: največja hitrost 175 km/h – pospešek 0-100 km/h ni podatka – poraba (kombiniran cikel) 7,4 l/100 km – izpust CO2 194 g/km

Terenske zmogljivosti: najmanjša razdalja od tal 220 mm – dovoljena globina bredenja vode 0,7 m – koti: vstopni 31°, prehodni 22°, izstopni 25° – dovoljen prečni nagib 42° – največji vzpon 42°

Terenska vozna dinamika (Multi-Terrain Select): Mud & Sand, Loose Rock, Mogul, Rock & Dirt, Rock

Foto: VK

*Hladilnik in/ali prijetna škatla