Toyota Camry: na slovenskem trgu Toyota Camry: na slovenskem trgu
Toyotin Camry se je po 14 letih vrnil na evropski trg. Gre za Camry 8. generacije, ki je na nekaterih trgih sveta naprodaj že... Toyota Camry: na slovenskem trgu

Toyota Camry: globalen avtomobil je (spet) postal tudi evropski. Zbogom, Avensis.

Toyotin Camry se je po 14 letih vrnil na evropski trg. Gre za Camry 8. generacije, ki je na nekaterih trgih sveta naprodaj že dve leti, na stari celini pa odslej zamenjuje model Avensis. Na našem trgu stane najmanj 32.400 evrov.

Pri Toyoti so se za zamenjavo Avensisa s Camryem odločili zato, ker je Avensis ob nenehnem večanju avtomobilov postal premajhen, Camry pa je s 4,89 metra dolžine ravno pravšnjih mer, da se zoperstavi limuzinam, kot so Passat, Talisman, 508, Insignia in podobni.

  • 1VK_3619c
  • 1VK_3625a
  • 1VK_3618
  • 1VK_3617
  • 1VK_3614
  • 1VK_3633a
  • 1VK_3629a
  • 1VK_3631
  • 1VK_3609aw
  • 1VK_3605
  • 1VK_3610
  • 1VK_3612

Camry je nastal, kot že nekaj sodobnih Toyot, na novi platformi TNGA, ki mu zagotavlja veliko togost, nizko težišče ter (posebej za evropske trge prilagojeno) dinamično podvozje. Prav tako dinamičen se zdi njegov videz, tudi na račun majhne višine (1,45 metra), dolgega medosja (2,83 metra) in tekočih potez.

Notranjost ni zgolj oblikovalsko nadaljevanje zunanjosti, saj pri Toyoti obljubljajo velik poudarek na udobju: (na otip kakovostni) materiali, prostornost (na zadnji klopi naj bi bila dolžina največja v segmentu), sedeži z izdatnimi merami in nastavljivostjo, majhen trušč, a tudi oprema, ki že posega v premijski razred. Sem štejeta (tudi) zvočniški sistem JBL in sistem Nanoe, generator ionov, ki odišavi prostor, preprečuje razvoj alergenov, plesni, bakterij in virusov ter hkrati vlaži kožo.

Njegov nesimetrično podaljšljiv 524-litrski prtljažnik ni rekorden v svojem razredu, je pa menda največji in oblikovno najbolj prikladen med hibridnimi različicami. Največji v razredu je za 10,6 palca veliko diagonalo morda tudi (barvni) projicirni zaslon (HUD), medtem ko sta druga dva zaslona nekoliko manjša – v merilnikih meri 7, tisti za infozabavni sistem pa 8 palcev.

Camry je na voljo zgolj kot 4-vratna limuzina, v Evropi pa tudi le kot hibrid. Gre za 4. generacijo Toyotinega hibridnega pogona, kakršnega poznamo že iz RAV4, pomeni pa, da je kompakten, tih in dinamičen. Bencinski motor (2,5 litra, posreden in neposreden vbrizg, 41-odstoten izkoristek) zmore 131 kilovatov, elektromotor 88 kilovatov, kot sistem pa motorja razvijeta živahnih 160 kilovatov.

Ker pri karoserijah in motorjih ni kaj za izbirati, ostanejo na izbiro le štirje paketi opreme. Ti postavljajo ceno Camrya med 32.400 in 38.900 evrov, je pa treba dodati, da kaj dosti ne ostane več na izbiro – le še barva (550 oziroma 750 evrov) ter pri osnovnem paketu navigacijska naprava (900 evrov). Vse drugo je pri najbogatejšem paketu serijsko.

Predvsem zaradi dejstva, da je Camry na voljo le kot v Evropi ne posebej priljubljena 4-vratna limuzina, so tudi pričakovanja nekako skromna: Slovenci naj bi pokupili kakih 50 Camryev na leto.◄

Foto: VK