Tako sta začela Alfa Romeo in Volkswagen Tako sta začela Alfa Romeo in Volkswagen
Tule ne gre za zgodbo rojstva znamke; gre za avtomobil, ki je kot prvi zakoličil dolgo serijo modelov, ki so sooblikovali današnjo podobo neke... Tako sta začela Alfa Romeo in Volkswagen

Tule ne gre za zgodbo rojstva znamke; gre za avtomobil, ki je kot prvi zakoličil dolgo serijo modelov, ki so sooblikovali današnjo podobo neke znane in priznane avtomobilske znamke.

A.L.F.A. 24 HP

  • rio4567
  • rio4567c
  • rio4567b

A.L.F.A 24 HP je bil prvi avtomobil znamke, ki se je leta 1915 preimenovala v Alfa Romeo.

Ne bi bilo Alfe Romea brez francoske znamke Darracq, katere poskus proizvodnje francoskih avtomobilov za italijanski trg v Italiji se je (k sreči?) končal neuspešno. Iz pogorišča je leta 1910 vzniknila A.L.F.A., ki se mora za uspešen začetek zahvaliti priznanemu italijanskemu inženirju po imenu Giuseppe Merosi. Ta je dobil nalogo s praznega lista papirja zasnovati prvi avtomobil za novo znamko, še preden je ta uradno nastala.

Danes se seveda bere ultra staromodno, za svoje čase pa je bila A.L.F.A. 24 HP odraz svojega časa: klasična šasija je bila izdelana iz jeklenih profilov U s prečnimi povezavami, motor pa je bil 4,1-litrski vrstni 4-valjnik, ki je zmogel 31 kilovatov (42 ‘konj’) pri 2.200 vrtljajih v minuti. Dovolj za 100 kilometrov na uro, kar je bilo za tiste čase precejšnja številka. Menjalnik s 4 prestavami je poganjal zadnji kolesi. Medosna razdalja je znašala 3,2 metra, skupna dolžina 4,25 metra, tovarna pa je izdelovala zgolj šasijo s pogonom s skupno maso okoli tone. Vsega skupaj so jih v petih letih izdelali – 300. Tudi ali še posebej to je za današnje čase nepojmljivo.

Zdaj se sliši skromno, je bil pa 24 HP vendarle začetek neke lepe in uspešne zgodbe, zelo verjetno pa je s tem, da so jo že leta 1911 namenili tudi dirkaškim preskušnjam, znamka pridobila na slovesu športnih avtomobilov, kar se je drži še danes.

Miniatura znamke RIO predstavlja prototip tega modela, v ozadju pa je fotografija, ki jo pozna vsak pravi alfist: sam Giuseppe Merosi na prototipu 24 HP. Omejena serija 100 kosov malce poveča ceno – zanj je treba odšteti 70 €.

Volkswagen

  • rio4568
  • rio4568c
  • rio4568b

Volkswagen (Type 1) se je sprva imenoval KdF (Kraft durch Freude, moč skozi užitek) Wagen.

Začetki te znamke so bili vsaj malo moralno-politično vprašljivi, a tako pač je, ko je čas vojne oziroma burnih predvojnih časov. Nekako velja, da znamke VW ne bi bilo brez Nemške delavske fronte, ki je ugotovila, da bi morali imeti avtomobile več Nemcev, zato so si zamislili projekt cenovno ugodnega avtomobila – kar nakazuje tudi ime znamke.

In tako je po precejšnjih zapletih Ferdinand Porsche uspel prepričati prave ljudi (verjetno vsi vemo koga), da je med številnimi ravno njegova ideja najboljša. Tovarno so začeli graditi leta 1938 v takratnem na novo ustanovljenem mestu Stadt des KdF-Wagens (danes Wolfsburg). Do začetka vojne so izdelali le peščico (menda jih je bilo 210) avtomobilov, pa še te ročno. Vse so predali v uporabo veljakom nacistične stranke, med drugim tudi SS. Predvojni Volkswagni so imeli vgrajene zračno hlajene bokserske motorje prostornine 704 in 984 kubičnih centimetrov.

RIO ponuja miniaturo enega predvojnih Hroščev (ti v začetku še niso imeli imena, le interno oznako Typ 1), kakršne so izročili pomembnim možem nacistične paravojaške organizacije SS. Miniatura stane 55 evrov.

Vinko Kernc

Foto: M4