SLO Offroad: iz leta v leto – boljši! SLO Offroad: iz leta v leto – boljši!
Igre v peskovniku niso samo za otroke. Pravzaprav so: za otroke do 69. leta starosti. Predvsem za dečke. *** Znova je, že tradicionalno v... SLO Offroad: iz leta v leto – boljši!

Razigranost enega od tekmovalcev – paša za oči!

Igre v peskovniku niso samo za otroke.

Pravzaprav so: za otroke do 69. leta starosti. Predvsem za dečke.

***

Znova je, že tradicionalno v nedeljo v prvi polovici marca, ropotalo v gramoznici Graben pri Radovljici. Uradno poročilo pravi, da je organizator (podjetje Boltez d.o.o.) tudi letos organiziral dve tekmovanji; hitrostne preskušnje se je udeležilo 48 posadk, težavnostne pa 13 (več kot dvakrat toliko kot lani!). Na prvi (dve vožnji, seštevek obeh časov) je zmagal David Lesjak (Jeep Grand Cherokee), drugi je bil Primož Golež Tovornik (Kia Sportage) in tretji Tadej Velikanja (Jeep Wrangleer). Na težavnostni je slavil Avstrijec Danijel Mehlbacher (BMW Ultron Buggy), na drugo mesto pa sta se z dvema krogoma zaostanka uvrstila Erik Žorž (Buggy) in Primož Arčon (Suzuki Samurai). Tekmovanje si je ogledalo okoli 4.500 gledalcev.

  • 1VK_0873
  • 1VK_0875
  • 1VK_0882
  • 1VK_0885
  • 1VK_0903a
  • 1VK_0907a
  • 1VK_0912a
  • 1VK_0919a
  • 1VK_0933a
  • 1VK_0938a
  • 1VK_0955a
  • 1VK_0957a
  • 1VK_1008a
  • 1VK_1011ac
  • 1VK_1016ac
  • 1VK_1018ac
  • 1VK_1024a
  • 1VK_1026a
  • 1VK_1042a
  • 1VK_1043
  • 1VK_1046ac
  • 1VK_1048a
  • 1VK_1055a
  • 1VK_1056a
  • 1VK_1066ca
  • 1VK_1069
  • 1VK_1087a
  • 1VK_1110a
  • 1VK_1112a
  • 1VK_1116a
  • 1VK_1118a
  • 1VK_1123a
  • 1VK_1129a
  • 1VK_1146a
  • 1VK_1149a
  • 1VK_1151a
  • 1VK_1155a
  • 1VK_1161a
  • 1VK_1166a
  • 1VK_1168a
  • 1VK_1173a
  • 1VK_1178a
  • 1VK_1183a
  • 1VK_1196a
  • 1VK_1220a
  • 1VK_1222
  • 1VK_1224
  • 1VK_1226
  • 1VK_1228
  • 1VK_1243a
  • 1VK_1257sha
  • 1VK_1258
  • 1VK_1271
  • 1VK_1279a
  • 1VK_1293a
  • 1VK_1294a
  • 1VK_1299
  • 1VK_1300
  • 1VK_1311ac

Že samo pogled na zapisano daje misliti. Priti na cilj s Kio Sportage, kaj šele biti z njo drugi, je vredno spoštovanja. Poskusite priti s sedanjim Sportagom le prevoziti tisto traso; večina novih je tako ali tako s prednjim pogonom, a tudi če najdete kakšno s 4-kolesnim, dvomim, da bi šlo čez. Hočem pa reči: pohvala vozniku IN vozilu. In še bolj spoštljivo: le za dva kroga (preskušnja je trajala dobro uro, zmagovalec je prevozil 16 krogov) zaostati za namensko izdelanim vozilom s prirejenim starim Samuraiem: uau!

Hard, kot rečejo težavnostni, je bil letos za vsaj dva razreda boljši kot zadnja leta, pa je bil že prej zelo dober. Letos torej: izjemno dobra proga. Težka. Marsikje vsaj na začetku brez vitlanja ni šlo, po polovici preskušnje pa so nekatere odseke že tako zvozili, da se nekako dalo. Eden od (strmih!) vzponov po neutrjeni podlagi je dal vetra prav vsem, dokler ni eden od boljših našel recept. Zmagovalcu menda sicer ni uspelo, je pa vozil s premislekom in modro, pa tudi izjemno hiter vitel mu je prinesel precej časa.

Na hardu je bilo mnogo odstopov, a ni čudno: globoke vodne prepreke, živo blato, skala sredi jezerca, ozka grla, … Nekdo se je v blatnem jezeru zagozdil v skalo, drugemu je motor pogoltnil vodo in jim ga ni uspelo več zagnati, tehnične okvare (drugo uvrščenemu je za nekaj časa izginila elektrika …), pestro.

  • 1VK_1313a
  • 1VK_1315a
  • 1VK_1316a
  • 1VK_1323a
  • 1VK_1328
  • 1VK_1333a
  • 1VK_1339a
  • 1VK_1340a
  • 1VK_1343ac
  • 1VK_1348a
  • 1VK_1356a
  • 1VK_1363a
  • 1VK_1365aa
  • 1VK_1366ac
  • 1VK_1371a
  • 1VK_1392a
  • 1VK_1401a
  • 1VK_1402aa
  • 1VK_1413la
  • 1VK_1417a
  • 1VK_1418a
  • 1VK_1424a
  • 1VK_1427a
  • 1VK_1429a
  • 1VK_1433a
  • 1VK_1438a
  • 1VK_1439a
  • 1VK_1441
  • 1VK_1443a
  • 1VK_1445a
  • 1VK_1451a
  • 1VK_1459ac
  • 1VK_1460a
  • 1VK_1469a
  • 1VK_1474a
  • 1VK_1478
  • 1VK_1482a
  • 1VK_1483
  • 1VK_1484
  • 1VK_1484a
  • 1VK_1489a
  • 1VK_1499a
  • 1VK_1500a
  • 1VK_1501a
  • 1VK_1501ac
  • 1VK_1502a
  • 1VK_1506a
  • 1VK_1517a
  • 1VK_1518a
  • 1VK_1522
  • 1VK_1524
  • 1VK_1526a
  • 1VK_1533a
  • 1VK_1534
  • 1VK_1536
  • 1VK_1539a
  • 1VK_1547
  • 1VK_1550a
  • 1VK_1552

Precej manj odstopov je bilo na hitrostni, jasno, a ker so tam vozila, v primerjavi s specialkami za hard, tehnično precej blizu serijskim (če že ne serijska), vozniki pa zvečine enako samozavestni kot na hardu, niti najmanj ni bilo dolgčas. Konec drugo vožnje sta začinila dva Suzukija s prevračanjem. Nobene poškodbe, k sreči, no, nekaj bušk sta dobili vozili, a to je to. Gledalci pa na nogah. Jasno.

Morda presenetljivo vzorno so se tudi tokrat vedli obiskovalci. Brez izgredov, predvsem pa navijanje in glasen pozdrav z močnim aplavzom in žvižganjem ob dobri potezi vsakega voznika. Naj bo vedno tako.

Za tiste, ki še nikoli niste bili na takšni prireditvi. V gramoznici (ali kjerkoli pač) organizator pripravi progo, po kateri potem tekmujejo prijavljeni tekmovalci. Hitrostna preskušnja je lažja, udeležijo pa se je bolj ljubitelji ali amaterji (a naj slednje ne bo mišljeno ponižujoče!). Za vozila ni nekih posebnih pravil, obvezna je pa seveda čelada. Prijavi se lahko vsak in vozilo je lahko tudi 30 let stara Fiat Panda. Če je 4×4, je možnost, da pride na cilj, precej večja, lahko pa celo zmaga.

Hard je čisto druga zgodba in vsaj polprofesionalen, če že ne profesionalen pristop. Samo za dodelavo motorja, denimo, lahko odštejete 30 tisočakov, kje so še pogon in kletka in vsa potrebna oprema. Vozila so namensko prirejena vožnji po tovrstnem terenu, vozniki pa imajo precej izkušenj.

Vsaka od kategorij ima svoj čar. Tako je tudi letos potrdila Radovljica.

***

Tradicionalno je tudi letos Jeep predstavljal svoja nova vozila, tradicionalni (nasploh) so pleskavice, čevapčiči, kranjska klobasa in pivo, netradicionalno pa so letos nastopili Unimogsi, simpatična slovenska rock skupina. Hočem reči: res, ampak zares prijetna prireditev.

Vinko Kernc

Foto: VK