Škoda: kaj lahko od te znamke pričakujemo v bližnji prihodnosti Škoda: kaj lahko od te znamke pričakujemo v bližnji prihodnosti
Na letni konferenci Škode sta šef te znamke Winfried Vahland in šef prodaje in marketinga Škode Werner Eichhorn ‘izdala’ nekaj podrobnosti, ki jih niso... Škoda: kaj lahko od te znamke pričakujemo v bližnji prihodnosti
Škoda SUV: kaže, da bodo dali zeleno luč za razvoj velikega, 7-sedežnega terenca, namenjenega predvsem Kitajski in Rusiji.

Škoda SUV: kaže, da bodo dali zeleno luč za razvoj velikega, 7-sedežnega terenca, namenjenega predvsem Kitajski in Rusiji.

Na letni konferenci Škode sta šef te znamke Winfried Vahland in šef prodaje in marketinga Škode Werner Eichhorn ‘izdala’ nekaj podrobnosti, ki jih niso objavili v sporočilu za javnost. Gre predvsem za načrte za nadaljnjo rast prodaje že tako uspešne znamke.

Glede na napoved, da želijo povečati proizvodnjo (in prodajo) na 1,5 milijona vozil letno, se seveda pojavi vprašanje, ali bo Škoda iskala nove trge, ali bo širila ponudbo (modelov). Vahland je potrdil oboje.

Kdaj bo Škoda dosegla načrtovano proizvodnjo 1,5 milijona vozil letno, ki je sicer cilj za leto 2018, je po besedah Vahlanda odvisno od številnih faktorjev, med njimi je posebno pomemben razvoj trga v Rusiji, ki je za Škodo izjemnega strateškega pomena. Vahland deli omenjeni cilj: pol milijona na Kitajsko, milijon na preostale trge, vključno z Rusijo, kjer pričakujejo vnovičen porast prodaje.

Skoda SUV 1Uradno so pri Škodi zanikali predstavitev Fabie RS v tokratni generaciji tega modela. Šef razvoja, Frank Welsch, pravi, da te različice zagotovo ne bo, ker se je pri prejšnji generaciji za RS odločilo premalo kupcev. Tehnično so seveda zmožni ponuditi RS, toda povpraševanje kaže drugo sliko – kupci so izjemno navdušeni nad različicami Monte Carlo in jim je očitno za motorno moč, ki bi jo ponudil RS, vseeno.

Glede širitve ponudbe modelov pravi Vahland, da Yeti bo imel naslednika, poleg njega pa intenzivno delajo tudi na večjem športnem terencu, ker analize kažejo, da obstajajo trgi, kjer je povpraševanje po tovrstnih izdelkih veliko. Načrtujejo 7-sedežnik, ki bi z notranjo prostornostjo in udobjem vozil vštric s Superbom – ta naj bi zagotovil tudi tehnično osnovo. Imel bo 4-kolesen pogon, njegova dolžina pa bo med 4,6 in 4,8 metra. Če se bodo odločili zanj, ne bo namenjen le evropskemu, temveč pretežno kitajskemu in ruskemu trgu.

Pa morebitni tretji športni terenec? Brez (konkretnega) odgovora. Bodo pa v drugi polovici leta predstavili novi Roomster, pri katerem se ozirajo na sodelovanje s partnerji. Mimogrede in s tem v zvezi: na Volkswagnovi letni konferenci so objavili, da bodo novi Roomster izdelovali v Poznanu na Poljskem.

Skoda SUVGlede novih trgov pri Škodi vidijo tudi precej potenciala (vsaj 100 tisoč vozil letno) v Sredozemlju. Tu imajo v mislih predvsem Izrael, Egipt, Turčijo in Alžirijo. Turčija naj bi jim predstavljala ‘most’ v regijo Bližnjega vzhoda. Velik potencial so tudi dežele, ki mejijo na Rusijo, a ker gre tam prav zdaj za precej turbulentne čase, je treba počakati, da se končajo.

Šef prodaje in marketinga Eichhorn dodaja, da je Turčija zanje velik potencial in da gre tam ta hip vse v pravo smer. Škoda ima odlične izdelke, primerne za njihov trg, ki sicer v glavnem ‘požira’ klasične (4-vratne) limuzine. Veliko rast pričakujejo še v Izraelu, kjer je Škoda ta hip najbolj uspešna evropska znamka. Pridobili so tudi novega predstavnika v severni Afriki, kjer že povečujejo prodajo. Škoda je ta hip zelo aktivna še v Aziji, predvsem v Tajvanu.◄

Foto: Škoda; risba: Vladimir Rybecky