Škoda Fabia: na slovenskem trgu Škoda Fabia: na slovenskem trgu
Češka Škoda, sicer v naročju nemškega Volkswagna, sme in more biti zelo zadovoljna tudi na slovenskem: letos so ali bodo prodajo oziroma dobavo povečali... Škoda Fabia: na slovenskem trgu
Škoda Fabia tretje generacije je nekaj lažja, krajša in nižja, malenkost širša in z novo karoserijsko obleko.

Škoda Fabia tretje generacije je nekaj lažja, krajša in nižja, malenkost širša in z novo karoserijsko obleko.

Češka Škoda, sicer v naročju nemškega Volkswagna, sme in more biti zelo zadovoljna tudi na slovenskem: letos so ali bodo prodajo oziroma dobavo povečali za visokih 38 odstotkov, tržni delež je zrasel na ugodnih 9,5 odstotka, kar je znova zavidanja vrednih 34 odstotkov več. Z novo Fabio, drugim najuspešnejšim vozilom češke avtomobilske hiše (za Octavio), utegnejo biti številke še za kanec ugodnejše.

Nova Fabia, tokrat tretje generacije, pri čemer je omembe vredno, da so jih doslej prodali 3,5 milijona, se na slovenski trg pelje malenkost krajša (399 centimetrov), dobre tri centimetre nižja, pa 3,5 centimetra širša, z malenkost daljšo medosno razdaljo (plus pet milimetrov), a hkrati tudi do 65 kilogramov lažja (v najbolj shujšani izvedbi vsega 980 kilogramov), medtem ko se je poraba v povprečju zmanjšala za 17 odstotkov. Petvratni kombi limuzini, pri kateri ob vsem drugem morda najprej opaziš manjšo višino, se v začetku prihodnjega leta pridruži še kombijevska izvedenka, ki  bo zanesljivo še radodarnejša s prtljažno prostornino (sedaj od 330 do 1.150 litrov). Da ima tudi nova Fabia 17 domiselnih rešitev (Simply Clever) in vrsto asistenčnih sistemov za varčnejšo in varnejšo vožnjo (sistem za zaviranje v sili pri majhnih hitrostih, elektronika, ki ugotavlja, ali je voznik preveč utrujen ipd.) je pričakovano, vsekakor tudi to, da je mogoče preko tehnologije MirrorLink na multimedijski zaslon prenesti nekatere aplikacije s pametnega telefona. Podrobnost, brez katere ni sodobnega avtomobila.

  • IMG_2436
  • IMG_2431
  • IMG_2444
  • IMG_2443
  • IMG_2441
  • IMG_2438
  • IMG_2439

Motorna ponudba obsega dva dizelska motorja in štiri bencinske oziroma različice teh agregatov. Vsi so v skladu z okoljskim normativom Euro 6 in serijsko opremljeni s sistemom start/stop. Bencinski agregati ponujajo od najmanj 44 kilovatov (60 ‘konj’) do največ 81 kilovatov (110 ‘konj’), dizelska od 55 kilovatov (75 ‘konj’) do 77 kilovatov (105 ‘konj’). Kombinirati jih je mogoče s 5- ali 6-stopenjskim ročnim menjalnikom in samodejnim 7-stopenjskim DSG menjalnikom ter s tremi opremskimi paketi (Active, Ambition, Style), morda se kdaj kasneje pojavi tudi 4×4 pogon. Je pomembno, da je na nedavnem preskusnem trčenju Euro NCAP ta Škoda dobila pet zvezdic? Je, in to veliko bolj, kot si v teh krajih pustimo dopovedati.

Cene? Najcenejša Fabia (1,0 Active, 44 kW) je naprodaj za 10.872 evrov, najdražja je izvedenka 1,4 TDI Style DSG, ki stane 18.298 evrov. Prodajni načrt o 50-odstotnem povečanju dosedanje prodaje Fabij na slovenskem trgu oziroma 30-odstotnem deležu v prodaji vseh Škod na podkaravanškem prostoru se utegne uresničiti zaradi zelo ugodnega financiranja, šestletne garancije in še kakšne druge pomembne ‘malenkosti’ …◄

Foto JK