Seat Leon ST 1.4 TSI (103 kW) Style Seat Leon ST 1.4 TSI (103 kW) Style
Dve zmoti povprečnega človeka Prvič, Seatov Leon nima nikakršne povezave z levom. Seati imajo (Mii je pri tem edina izjema) imena po španskih krajevnih... Seat Leon ST 1.4 TSI (103 kW) Style
Seat Leon ST: v osnovi sicer tesno soroden Golfu Variantu, a oblikovno bolj dinamičen in mladosten.

Seat Leon ST: v osnovi sicer tesno soroden Golfu Variantu, a oblikovno bolj dinamičen in mladosten.

Dve zmoti povprečnega človeka

Prvič, Seatov Leon nima nikakršne povezave z levom. Seati imajo (Mii je pri tem edina izjema) imena po španskih krajevnih imenih, Leon pa sta mesto in provinca v severozahodni Španiji. Čudovito mesto, vredno ogleda!

In drugič, Seatov ST ni oznaka za športno različico nekega modela. Pri njih pomeni ST kombijevsko karoserijsko različico.

  • 1VK_8505a
  • 1VK_8500ca
  • 1VK_8545
  • 1VK_8554
  • 1VK_8556
  • 1VK_8511a
  • 1VK_8551w
  • 1VK_8552
  • 1VK_8560a
  • 1VK_8540a
  • 1VK_8541a
  • 1VK_8558a
  • 1VK_8559a

Pri koncernu VAG ves čas trdijo, da Seat pri njih predstavlja vročo, temperamentno blagovno znamko s pridihom športnosti. Vsekakor se Španci trudijo Seatom vcepiti nekaj vročekrvnosti, kolikor to pač znotraj koncernskih pravil zmorejo. To velja tudi za Leon in seveda za njegovo kombijevsko različico: vsaj za položaj voznika lahko rečemo, da je (lahko tudi) športen, torej s sedenjem blizu dna avtomobila in z dobro ergonomijo upravljanja.

Leon ima verjetno res bolj športen značaj od povprečnega avtomobila v tem razredu: sedeža sta (ugodno) trda in z izrazitejšim bočnim oprijemom, v splošnem je trše tudi podvozje in volan je bolj natančen ter neposreden. Vse skupaj ravno toliko, da ljubitelj športnejše vožnje to opazi in ceni. Pri celotnem paketu narahlo zmoti le volanski obroč, katerega oblika je brezhibno (tudi športno) ergonomska, le nekoliko pretanek se zazdi.

Prav nič dostavniški tudi tale Seatov kombi ni videti, če že, se zdi dinamičen, vsekakor pa spet brezhibno skladen. Pod njegovimi zadnjimi vrati, ki se šolsko visoko odpro, je prtljažnik z dvojnim dnom, s 4 kljukicami za vrečke, z eno (prenizko postavljeno) lučko, z vzvodi za proženje naslonjal, z luknjo za smuči, s široko elastiko na boku in s pritrdilnimi kljukami na dnu. Z metrom v roki: med kolotekoma je dober meter, uporabne dolžine (poševna zadnja vrata) pa je s podrtimi naslonjali in s sovoznikovim sedežem povsem naprej decimeter manj kot dva metra.

  • 1VK_8485
  • 1VK_8473_exposure
  • 1VK_8474_exposure
  • 1VK_8475_exposure
  • 1VK_8476_exposure
  • 1VK_8477_exposure
  • 1VK_8478_exposure
  • 1VK_8479_exposure
  • 1VK_8480_exposure
  • 1VK_8481_exposure
  • 1VK_8482_exposure
  • 1VK_8483_exposure
  • 1VK_8484_exposure

TSI bi izbrali? Odlična izbira: v prostem teku (ogret) teče nezaznavno(!), pa tudi sicer je njegov tek miren in tih, čeprav je slednje bolj človeško dojemanje – decibeli namreč pravijo, da ni med najtišjimi, so pa očitno frekvence ušesu nemoteče. Brezhiben je tudi stop/start, a je treba po zagonu narahlo dvigniti motorne vrtljaje za malce hitrejše speljevanje. Sicer speljuje zelo dobro, kar pomeni, da je njegov navorsko uporaben del pomaknjen dovolj nizko za lagodno (mestno) vožnjo.

  • 1VK_8498
  • 1VK_8495
  • 1VK_8496
  • 1VK_8486
  • 1VK_8487
  • 1VK_8488
  • 1VK_8489
  • 1VK_8491a

Bencinski turbo sodobne generacije ni namenjen dirkanju temveč manjši porabi in ugodnejšemu navoru. TSI je šolski predstavnik takšnega stroja: brutalnost od njega zaman pričakujete, a vseeno lepo pospešuje preko celotnega področja vrtljajev skoraj do prekinjevalnika (6.400) in 200 kilometrov na uro po merilniku ni nikakršen projekt dneva. Več kot le spodobno – manj kot primerljivi turbodizli, a dosti bolj kot običajni bencinarji – vleče tudi iz ovinka, pravzaprav kar nekoliko navdušujoče, v nekoliko poslabšanih pogojih na cesti se celo zdi, kot bi imel (vsaj elektronsko) zaporo diferenciala, kar znova malce zadiši po športnem duhu. Žal te ambicije ustavi neizklopljiv stabilizacijski ESP, pa tudi pogonski ASR se izklopi šele z nekaj tipkanja po osrednjem zaslonu.

Kdor se bo vsaj za silo držal hitrostnih in drugih omejitev, bo s tako motoriziranim Leonom prevozil vsaj 500 kilometrov brez polnjenja; jasno je, da se s (spet primerljivim) turbodizlom pri porabi ne more kosati, je pa vseeno (lahko) prijazno varčen.

Leon ST se zdi zato tudi z bencinskim motorjem kar zanimiva možnost za družinskega človeka – v tem primeru ne Leon ne ST nista zmot(n)a (izbira).

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 9° C – stanje števca prevoženih kilometrov 3.027 km – menjalnik v 6. prestavi – gume 225/45 R 17 W Pirelli Cinturato – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.400/min: 3,3 l/100 km – 86 dB

100 km/h, 2.200/min: 4,9 l/100 km – 86 dB

130 km/h, 2.800/min: 7,0 l/100 km – 93 dB

160 km/h, 3.500: 9,6 l/100 km – 97 dB

Testni krog: 8,6 l/100 km

Pohvale

+ sedeža (trdota, oprijem)

+ položaj za volanom

+ volan, podvozje

+ skladen videz zunanjosti

+ motor: tek, navor

+ merilniki

+ potovalni računalnik (trojen!)

+ radarski tempomat (tudi delovanje)

Graje

– stop/start (speljevanje takoj po zagonu)

– pretanek volanski obroč

– zapleten izklop sistema ASR

– ne vodoravno dno podaljšanega prtljažnika

– nima navigacijskega sistema (pri sicer bogati opremi)

Na kratko

Velik in prilagodljiv prtljažnik, strešna nosilca, dobra zasnova in obdelava notranjosti, dobra ergonomija in dober paket opreme odlikujejo ta Seatov kombi spodnjega srednjega razreda. Povedano malo zlobno: z videzom je dosti bolj prepričljiv od podobnega Golfa.

Cene

Seat Leon ST 1.4 TSI (110 kW): 19.875 evrov

Seat Leon ST 1.4 TSI (110 kW) Style: 19.875 evrov

Testni Seat Leon ST 1.4 TSI (103 kW) Style: 21.979 evrov*

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

*Z novim modelskim maja letos letom ta motor ni več na voljo, zamenjal ga je 1.4 TSI 110 kW. Zapisana cena velja, v kolikor je takšen avtomobil še na voljo.

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – turbobencinski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.395 cm3 – največji navor 250 Nm pri 1.500-3.500 – največja moč 103 kW (140 KM) pri 4.500-6.000/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon spredaj

Voz in obese: kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 225/45 R 17 W Pirelli Cinturato

Mere: dolžina 4.535  mm – širina 1.816 mm – višina 1.454 mm – medosna razdalja 2.636 mm – najmanjša razdalja od tal 144 mm – rajdni krog 10,2 m – notranja širina spredaj 1.436 mm, zadaj 1.435 mm – prtljažnik 587/1.470 l – posoda za gorivo 50 l

Mase: vozilo 1.275 kg – dovoljena skupna obremenitev 565 kg – dovoljena obremenitev strehe 75 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 211 km/h – pospešek 0-100 km/h 8,4 s – poraba (kombiniran cikel) 5,3 l/100 km – izpust CO2 121 g/km

Foto: VK