Seat Ibiza Seat Ibiza
Prostorski trik? Nova Ibiza je od prejšnje krajša (2 mm), a kljub temu znotraj prostornejša. In varnejša. Trik je ‘le’ v tem, da kot... Seat Ibiza

Seat Ibiza: širša, nižja, prostornejša in tehnično naprednejša, vselej pa le s 5 vrati.

Prostorski trik?

Nova Ibiza je od prejšnje krajša (2 mm), a kljub temu znotraj prostornejša. In varnejša.

Trik je ‘le’ v tem, da kot prvi koncernski avtomobil sloni na njihovi novi, majhni platformi MQB A0.

***

Pri dolžini natanko 4.059 milimetrov je nova Ibiza zdaj za celih 87 milimetrov širša (pri tem sta seveda ustrezno širša tudi koloteka) in za milimeter nižja, o notranji prostornosti pa veliko pove tudi kar 95-milimetrski prirastek na medosni razdalji. In pri vsem tem jim je uspelo prtljažnik povečati za lepih 63 na skupnih 355 litrov.

Razmerje zunanjih mer daje znatno bolj dinamičen videz karoserije, ki sicer v detajlih sledi trenutnim oblikovalskim smernicam te znamke. Dosti drugače pa je v notranjosti; ob že omenjeni opazno večji prostornosti, ki vključuje tudi dosti širša sedeža (skoraj 5 centimetrov!), zmore Ibiza zdaj ponuditi tudi naprednejše tehnične rešitve.

  • 1VK_4132ar
  • 1VK_4124a
  • 1VK_4129a
  • 1VK_4127a
  • 1VK_4139a
  • 1VK_4138a
  • 1VK_4137ar
  • 1VK_4123a
  • 1VK_4119a
  • 1VK_4135a
  • 1VK_4146a
  • 1VK_4115alw
  • 1VK_4111l
  • 1VK_4108r
  • 1VK_4112w
  • 1VK_4116a
  • 1VK_4092l
  • 1VK_4095la
  • 1VK_4090ca
  • 1VK_4106la

Očesu takoj opazen je 8 palcev velik, za dotik občutljiv zaslon infozabavnega sistema, ki ima po novem le še dva klasična (vrtljiva) gumba. Tam voznik (ali sovoznik) upravlja navigacijski sistem, povezljivostne sisteme (Apple car Play, Android Auto, Mirror Link), avdio sistem (ki ima lahko, ko kupec doplača za sistem BeatsAudio, do 7 zvočnikov, podprtih s 300-vatnim ojačevalnikom), po novem pa tudi sistem za prilagoditev vozne dinamike Drive Profile s tremi oziroma štirimi (četrto si voznik nastavi sam) izbirami. Zaslon se odlikuje z odličnimi kontrastom, resolucijo in – kar je z uporabniškega stališča zelo pomembno – odzivnostjo.

Zapisano seveda velja le ob izbranem ustreznem paketu opreme oziroma ob doplačilu, tako kot za nekatere druge priboljške – denimo za možnost polnjenja telefona brez žice, za pameten ključ (vstop in zagon motorja), za večbarvno ambientalno osvetlitev, od leta 2018 pa tudi za digitalne merilnike!

Nič drugače ni s sodobnimi asistenčnimi (in) varnostnimi sistemi: pri Seatu so se odločili s koncernskih polic vzeti nekaj sistemov, ki so v tem razredu še vedno bolj redkost, če sploh: žarometa v tehniki LED, radarski tempomat, sistem za samodejno zaviranje v sili (ki prepoznava tudi pešce), sistem večnaletnega zaviranja, sistem za prepoznavanje utrujenosti voznika, pa tudi parkirna tipala in kamero za vzvratno vožnjo nove generacije.

Za začetek bo pri Ibizi moč izbirati le med bencinskimi motorji. Osnoven je trivaljni, litrski motor s klasičnim polnjenjem (sesalni motor, posreden večtočkovni vbrizg) in s 55 kilovati moči, že naslednji pa je z neposrednim vbrizgom in turbopuhalom (TSI) naprednejše zgradbe in navorsko (torej tudi uporabniško) veliko bolj prijazen ter do neke mere tudi poskočen. V ponudbi sta dve različici in sicer 70- in 85-kilovatna. Nekoliko kasneje, a še letos, bodo pri Seatu za Ibizo ponudili še nov koncernski 4-valjni motor družine TSI prostornine 1,5 litra, ki bo z 250 Njutonmetri ter s 110 kilovati že prijetno športen.

Menjalniki so v osnovi ročni (5 ali 6), prav tako kasneje letos pa bo moč v kombinaciji z motorjem TSI 115 izbrati dvosklopčni DSG s 7 prestavami. Kasneje bodo na izbiro tudi turbodizli (1.6 TDI) in sicer z močmi 59, 70 in 85 kilovatov, na nekaterih trgih pa tudi različica 1.0 TGI (67 kW oziroma 90 ‘konj’) ki deluje na stisnjen naravni plin (CNG).

Po novem bo Ibiza izključno 5-vratna kombilimuzina, ker tako veliki 3-vratni avtomobili že nekaj časa ne privabijo dovolj kupcev. Prav tako naj bi bilo več različice Ibiza Cupra (kar pa še ne pomeni, da si v času njene življenjske dobe ne morejo premisliti), tako da bo športnejšim navdušencem na voljo le različica FR. Ta je med drugim za 15 milimetrov nižja in ima nekoliko bolj športno podvozje: bolj toge vzmeti, debelejši stabilizator in bolj togo poltogo zadnjo premo.

Poleg FR bodo na izbiro še trije paketi opreme. Reference in Style sta pri Ibizah poznana že od prej, nov pa bo XCellence, ki z bogatostjo nabora opreme privablja nove kupce. FR in XCellence sta tako precej različna, a bosta imela enako ceno in enake številne elemente opreme, vključno z nastavitvijo podvozja preko sistema Drive Profile; medtem ko bo imel FR na voljo običajno in športno nastavitev, bosta pri XCellence na izbiro običajna in udobna.

Ibiza je že od prve generacije avtomobil za mlade, saj je menda povprečna starost njenih kupcev kar za 10 let nižja od povprečja v tem razredu. In ni razloga, da bi ne bilo tokrat kaj drugače, saj se zdi tako oblikovno kot z naborom tehnike in opreme mladostna. In barvita. Trik, ki je očitno učinkovit tudi po 4 generacijah in preko 5 milijonih do danes prodanih Ibiz.

Vinko Kernc

Na kratko

Nova platforma prinaša opazne izboljšave: očesu bolj všečna karoserijska razmerja, več notranjega prostora, pa tudi več naprednejše tehnike. Neuradno naj bi pri nas stala od okoli 12.500 evrov (ali za tisočaka manj, če se bo kupec odločil za hišno financiranje), ne glede na vse naštete prednosti pa bo cena zadosti bogate različice odločilna pri uspešnosti na trgu. Apetiti so, jasno, precejšnji.

Cene

Seat Ibiza: cene bodo znane ob prihodu na naš trg

V Sloveniji naprodaj junija 2017

Seat Ibiza – tabela s tehničnimi podatki. Kliknite na sliko za povečavo.

Seat Ibiza – tabela s tehničnimi podatki, še nehomologirani različici. Kliknite na sliko za povečavo.

Foto: VK

 


 

 


 

Privacy Preference Center