Seat Ibiza 1.0 TSI 70 kW Style Seat Ibiza 1.0 TSI 70 kW Style
Koliko manj? (Skoraj) ni več avtomobila, ki z zmogljivim motorjem in dobrim paketom opreme ne bi bil prijeten za vožnjo in bivanje. Takšna je... Seat Ibiza 1.0 TSI 70 kW Style

Seat Ibiza TSI 70 kW Style: manj denarja, a še vedno dovolj ‘muzike’.

Koliko manj?

(Skoraj) ni več avtomobila, ki z zmogljivim motorjem in dobrim paketom opreme ne bi bil prijeten za vožnjo in bivanje. Takšna je bila Ibiza 85 kW Xcellence.

Koliko manj pa ponuja različica 70 kW Style?

***

Ko sediš za prodajnim pultom in gledaš opremo avtomobila, ki ga kupuješ, se vse zdi ‘super bi bilo, če bi imel’ ali celo ‘tole moram imeti’. Čisto drugače je, če preprosto sedeš v manj opremljeno različico in iz izkušenj v vožnji ugotavljaš, kaj manjka.

  • 1VK_1437a
  • 1VK_1432
  • 1VK_1436
  • 1VK_1433
  • 1VK_1707la
  • 1VK_1708lacw
  • 1VK_1434
  • 1VK_1714a
  • 1VK_1430
  • 1VK_1431
  • 1VK_1709a
  • 1VK_1427
  • 1VK_1428a
  • 1VK_1713a
  • 1VK_1711ac

Style je srednji paket pri Ibizah in jasno, da je opreme manj. Brez dvoma takoj v oči pade manjši osrednji zaslon, a to prinese tudi nekaj prednosti: medtem večjega upravljate predvsem z dotikom ekrana, ima manjši dodatnih 6 gumbov ob strani. Morda se ne sliši kot prednost, a je s stališča varnosti med vožnjo upravljanje s klasičnimi gumbi varnejše, ko gre za odvračanje pozornosti s ceste.

Opazno manj funkcij zaslona v Stylu ni, je pa v testni Ibizi doplačilen zvočniški sistem Bose. Odličen. Nekaj denarja je šlo tudi za popolnejši potovalni računalnik, ki je, kot že mnogokrat zapisano, informacijsko menda najboljši v avtomobilski industriji nasploh. V tem razredu pa zagotovo.

Skupaj z merilniki gre za informacijski sklop, ki je očem prijazen, hitro berljiv, podatkovno bogat, hkrati pa tudi čeden. Le nad 120 kilometri na uro je z merilnika težko hitro odčitati točno hitrost, a to velja tudi za Reference. Dobrih 200 evrov je šlo še za radarski tempomat, ki marsikomu (v splošnem, ne le pri Seatu) ni po godu. Da nima tipala za dež – tudi ni nobena drama.

Motor? Na oko je identičen, v njem pa je za 25 Njutonmetrov navora in za 15 kilovatov manj moči. Na dirki se to pozna, v vsakdanjem prometu pa dosti manj, če sploh. V 5. prestavi se pri 4.300 vrtljajih pelje (merilnik) 190 kilometrov na uro. Ker elektronika prekine vrtenje pri 6.500, je tudi največja hitrost še globoko v za motor prijaznem področju vrtljajev.

  • 1VK_1423rwa
  • 1VK_1425rwa
  • 1VK_1426
  • 1VK_1419ww
  • 1VK_1420w
  • 1VK_1415
  • 1VK_1421w
  • 1VK_1418shw
  • 2017-10-20 17.08.57lw

Družina TSI je izrazito naravnana na navor, zato je tudi menjalnik skoraj ‘dizelsko dolg’. In ker motor teče izredno mirno in tiho, se lahko zgodi, da voznik – nehote – pri denimo 80 kilometrih na uro ‘na uho’ pelje v 3. namesto v 5. prestavi.

V vožnji v prometu je takšna Ibiza povsem enako prijetna kot tista, ki je tule ves čas v ozadju primerjave. Volan je prijazen, rahlo športen in zelo komunikativen, kar je osnovni pogoj za lahkotnost vožnje. Na testu je šibkejši motor porabil nekaj manj goriva, a zanemarljivo. Vsekakor pa je glede na živahnost vožnje zelo varčen. Le v nečem se razlika opazi: pri vožnji navkreber na avtomobilski cesti, ko je v vozilo več potnikov. Tistih 25 Njutonmetrov se pač pozna.

***

Koliko dobi kupec manj, ni težko prebrati s prospekta, a to je samo teorija. V praksi pa velja: če 4 tisočaki niso problem, potem 85 kW Xcellence. V nasprotnem primeru pa brez vsakršnega zadržka takšnega. Morda niti ne boste ničesar pogrešali.

Vinko Kernc

Pohvale

+ lahkotnost upravljanja in vožnje

+ poskočen in varčen motor

+ ergonomija

+ velika merilnika in dober potovalni računalnik

+ okolje v notranjosti (predvsem spredaj)

+ meniji infozabavnega sistema

+ usločenost zadnje klopi za dva potnika

+ parkirni pripomoček

+ dnevne luči tudi zadaj

+ nastavitev vozne dinamike

+ oprema avdio sistema, predvajalnik glasbe

+ notranje udobje, trušč

+ videz zunanjosti in notranjosti

+ zvok avdio sistema

+ osvetlitev k nogam spredaj

Graje

– skala merilnika hitrosti nad 120 km/h

– pomanjkljiva notranja osvetlitev

– nima ročajev nad vrati znotraj

– manj predalov/žepov

Na kratko

Z dovolj denarja si ni težko opremiti avtomobil, ki ga bo veselje imeti, prijetno voziti in lahkotno v njem bivati. A tale Style (z nekaj doplačili) in šibkejši TSI v njem dokazujeta, da kakovost vsega naštetega ni toliko manjša, da bi človek vsako jutro pred odhodom jokal. Sploh ne.

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 7° C – suha cesta – stanje merilnika hitrosti 11.581 km – menjalnik v 5. prestavi – vklopljen način ECO – gume 185/65 R 15 T Semperit Master Grip 2 – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.700/min: 3,0 l/100 km, 80 dB (4. prestava)

60 km/h, 1.300/min: 2,9 l/100 km, 86 dB

100 km/h, 2.200/min: 4,9 l/100 km, 89 dB

130 km/h, 2.900/min: 6,7 l/100 km, 93 dB

160 km/h, 3.500/min: 9,7 l/100 km, 97 dB

Testni krog: 6,5 l/100 km

Cene

Seat Ibiza 10 TSI 85 kW (Reference): 13.314 evrov

Seat Ibiza 1.0 TSI 70 kW Style: 14.315 evrov

Testni Seat Ibiza 1.0 TSI 70 kW Style: 16.014 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Tehnični podatki (proizvajalec oziroma zastopnik)

Motor: 3-valjni – turbobencinski – neposreden vbrizg – gibna prostornina 999 cm3 – največji navor 175 Nm pri 2.000-3.500/min – največja moč 70 kW (95 KM) pri 5.000-5.500/min

Pogon: ročni menjalnik (5) – pogon spredaj

Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 185/65 R 15 T Semperit Master Grip 2

Mere: dolžina 4.059 mm – širina 1.780 mm – višina 1.444 mm – medosna razdalja 2.564 mm – najmanjša razdalja od tal 138 mm – rajdni krog 10,6 m (med stenami) – notranja širina spredaj 1.425 mm, zadaj 1.403 mm – prtljažnik 355/1.165 dm3 – posoda za gorivo 40 l

Mase: vozilo 1.122 kg – dovoljena skupna obremenitev 418 kg – dovoljena obremenitev strehe 75 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 182 km/h – pospešek 0-100 km/h 10,9 s – poraba bencina (kombiniran cikel) 4,7 l/100 km – izpust CO2 106 g/km

Foto: VK

 


 

 


 

Privacy Preference Center