Seat Ateca 2.0 TDI 110 4Drive Xcellence Seat Ateca 2.0 TDI 110 4Drive Xcellence
Tipičen ali netipičen? Seat Ateca je prvi športni terenec te znamke in že zato ni tipičen Seat. In še: oblikovne poteze so Seatove, le... Seat Ateca 2.0 TDI 110 4Drive Xcellence
Seat Ateca 2.0 TDI 110 4Drive Xcellence: zelo malo pomanjkljivosti, a zelo veliko dobrih lastnosti.

Seat Ateca 2.0 TDI 110 4Drive Xcellence: zelo malo pomanjkljivosti, a zelo veliko dobrih lastnosti.

Tipičen ali netipičen?

Seat Ateca je prvi športni terenec te znamke in že zato ni tipičen Seat. In še: oblikovne poteze so Seatove, le (raven in neprekinjen) bočni rob pod šipami je Volkswagnov – Seati imajo prekinjenega in zavihanega navzdol.

Pa vendar!

***

Danes nastajajo avtomobili, ki z videzom morda res takoj prepričajo kupca (ali pa tudi ne), a človek, naj še tako dobro pozna trenutno stanje v avtomobilski industriji, preprosto ne ve, kam naj ga vtakne. Ateca je pravo nasprotje: ne more biti drugega, kot klasičen primerek sodobnega športnega terenca. In ključni oblikovalski elementi (žarometa, motorna maska, zadnje luči) ga brez dvoma postavijo ob bok družini Seatovih avtomobilov.

  • IMG_2835aw
  • IMG_2830aw
  • IMG_2493a
  • IMG_2506aw
  • IMG_2494a
  • IMG_2807aw
  • IMG_2502a
  • IMG_2501a
  • IMG_2858awc
  • IMG_2496a
  • IMG_2495a
  • IMG_2796aw
  • IMG_2490
  • IMG_2784aww
  • IMG_2487a
  • IMG_2489a
  • IMG_2865a
  • IMG_2790a
  • IMG_2492a
  • IMG_2491
  • IMG_2808aw
  • IMG_2794aw
  • IMG_2827a
  • IMG_2839a
  • IMG_2500a
  • IMG_2504aw
  • IMG_2503a

Še bolj to velja za notranjost – za armaturno ploščo bi si skoraj upal trditi, da je Leonova. Ji je pa zagotovo na las podobna. In ker je armaturna plošča obraz kokpita vsakega avtomobila, tudi za Ateco velja, da ima za današnje razmere klasično notranjost. Preprosto, a v podrobnosti dodelano armaturno ploščo v drugo desetletje tega tisočletja odpeljejo veliki, v vseh pogledih odlični merilniki, in velik osrednji zaslon za infozabavne sisteme.

V koncernu – in v tem primeru k sreči – nič novega: osrednji zaslon ima odlične ločljivost, grafiko in barve, meniji pa so preprosti, logični in razumljivi z jasno ponujanimi možnostmi, ki so na voljo. Vprašanja »kje je že …« pri teh menijih preprosto ni. K sreči se tudi niso še naprej trudili zmanjšati količine gumbov, ki so veliki, logično postavljeni in z jasnimi piktogrami. Velja za vse gumbe, ne le za tiste okoli zaslona.

Ergonomija tako v temu koncernu ni zapostavljena; od leve proti desni in od zgoraj navzdol ji težko najdeš konkretno zamero. Ni idealna, je pa brez dvoma ena najboljših in z univerzalnimi rešitvami za vse vrste uporabnikov, mlajše in starejše, ženske in moške.

Brez predalov ne gre več in v Ateci so, skupaj z mesti za odlaganje, zgledno ponujeni. Manjkajo pa mesta za male plastenke in spredaj je težko prikladno pospraviti (odprto) pločevinko.

  • 1VK_4259aw
  • 1VK_4261
  • 1VK_4260
  • 1VK_4233w
  • 1VK_4254
  • 1VK_4258
  • 1VK_4256
  • 1VK_4257sh
  • 1VK_4265w
  • 1VK_4264
  • 1VK_4263
  • 1VK_4266aw
  • 1VK_4289a
  • 1VK_4295la
  • 1VK_4253a
  • 1VK_4247r
  • 1VK_4252

Na prvi pogled se bo vozniku zdelo notranje ogledalo premajhno, a to povsem korektno opravlja svojo nalogo. Preglednost naokoli je sploh med (naj)boljšimi in – še posebej ob odličnem pomagalnem paketu kamer in podobnega – vožnja vzvratno je v večini primerov lahkotna. Zelo dober splošen občutek.

Spredaj v testni Ateci ni manjkalo nič, zadaj pa morda le 12-voltna vtičnica. Tam so predali v vratih in na hrbtih sedežev, reže v sredinski konzoli in pod njimi neobičajno velik predalček, dve bralni lučki in komolčna opora (plus dvoje mest za pločevinko), pa seveda klop z rahlo oblikovno nakazanima sedežema.

Tu je treba misel podaljšati še v prtljažnik, ki ima (lahko) električen pomik vrat, proženje naslonjal, eno lučko za osvetlitev, dve kljukici za vrečke, po en predal (utor) na bokih, gumb za sprostitev vlečne kljuke in nadpovprečno veliko odprtino v naslonjalu – tej smo dolgo rekli luknja za smuči. Je pa nekaj želja odprtih: nima dvojnega dna (pod tankim dnom je ob rezervnem kolesu še nekaj malega prostora za drobnarije), podre se samo naslonjalo in kombinacija obeh daje neprikladno stopnico pri povečanem prtljažniku. Štiri kljuke za mrežo na dnu tudi ne bi bile v napoto.

  • 1VK_4269
  • 1VK_4270
  • 1VK_4271
  • 1VK_4272
  • 1VK_4273
  • 1VK_4274
  • 1VK_4276
  • 1VK_4278
  • 1VK_4279
  • 1VK_4280
  • 1VK_4281
  • 1VK_4282
  • 1VK_4285

Poleg tega, da gre za športni terenec (ki je hitro postal želja kar tako brez razloga, večina pa ima v njem rada visoko sedenje), ima Ateca še eno zelo dobro lastnost: izjemno lahkoten in neutrujajoč občutek v vožnji od sedežev in volana do stopalk in ročice menjalnika. Jasno, bolj zahtevni sprašujejo še naprej – o mehaniki in vožnji.

Dvolitrski TDI je vsaj v Sloveniji verjetno najbolje prodajan motor koncerna VW in za to obstaja dober razlog – motor je lepo zmogljiv in podobno lepo varčen. V Ateci je kar nekaj dela z aerodinamiko (ko boste zašli v Nemčijo in skušali na ne posebej zasedeni avtomobilski cesti voziti 170 kilometrov na uro, bo poraba hitro narasla na 11 …), a avtomobilska cesta ni zaveznica nobenega športnega terenca.

Takšna Ateca je zelo rada v mestu, še raje pa morda izven mesta in najraje na kakšni odmaknjeni cesti, ki je lahko tudi makadamska. Njen 4Drive je 4-kolesen pogon, ki se prilagaja stanju pod kolesi s pomočjo v zadnji diferencial postavljene ‘sredinske’ sklopke in elektronskega nadzora. Takšen je zelo univerzalen vse do nežnega terena (ali slabega kolovoza) in ne zahteva nikakršnega predznanja voznika. Vse napravi sam.

Že sam 4-kolesni pogon je njena prednost (marsikateri športni terenec te možnosti sploh nima), poleg tega pa ponuja – kar tudi ni samo po sebi umevno – še dodatne programe znotraj sistema za nastavitev vozne dinamike. Programa Offroad in Snow med drugim omogočata tudi izklop stabilizacijskega sistema, kar je tu in tam v slabih voznih pogojih (blato, sneg) ključnega pomena za nadaljevanje poti. Je pa tudi odličen ‘placebo’ – voznik je z njim dosti bolj pomirjen, ko naleti na slabe pogoje pod kolesi.

4Drive je učinkovit že na dobrem asfaltu, kjer voznik začuti njegov učinek pri pospeševanju v ovinku in iz ovinka (manj siljenja nosu iz ovinka), če je asfalt gladek ali spolzek je učinek še bolje zaznaven in koristen, v snegu pa sploh. Tu zelo pomaga tudi dober motorni navor, ki se odlično prenaša na kolesa in sili avtomobil v želeni smeri, ni pa zanemarljivo tudi dejstvo, da s (tem) 4-kolesnim pogonom Ateca tudi veliko bolje pospešuje v ravni smeri. Z mesta v snegu, denimo. Pravzaprav je na podlagi, ki je blizu pravemu terenu, edina šibka točka sklopka, ki (mersko) ni prilagojena počasnem lezenju preko ovire.

Je pa jasno in statistično dokazano, da večina športnih terencev ne doživi pravega terena in Ateca je tudi temu zelo dobro prilagojena. Preostali (pravzaprav osnovni) programi vozne dinamike prilagodijo mehaniko varčnosti ali športni vožnji (v tem primeru si voznik lahko nastavi tudi športen način delovanja stabilizacijskega ESC), ne glede na to pa se lahkotno in nestresno pelje tudi na daljši poti z največjo dovoljeno hitrostjo.

Koncernska navada velja tudi pri Ateci: kupec si jo lahko dopolni s številnimi dodatki, ki tako ali drugače vplivajo na dobro počutje voznika in potnikov. Zato si, izhajajoč iz tega in iz večine zapisanega – upam trditi: Ateca je tipičen Seat in tipičen avtomobil velikega koncerna.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 6° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 3.437 – menjalnik v 6. prestavi – vklopljen način ECO – gume 225/50 R 18 H XL Nokian WR D4 – digitalen prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.200/min: 3,5 l/100 km – 84 dB (5. prestava)

100 km/h, 1.800/min: 5,0 l/100 km – 85 dB

130 km/h, 2.200/min: 7,3 l/100 km – 92 dB

160 km/h, 2.600/min: 10.1 l/100 km – 96 dB

Testni krog: 8,5 l/100 km

Pohvale

+ lahkotnost upravljanja

+ motorni navor

+ pogon 4Drive

+ zaslon in meniji infozabavnega sistema

+ ergonomija

+ notranji predali

+ prijetni materiali na sedežih

+ univerzalnost uporabe (glede na podlago pod kolesi)

+ zmeren notranji trušč (v decibelih)

+ pameten ključ

+ merilniki, potovalni računalnik

+ ‘zložljiva’ kljuka za vleko

+ učinkovitost žarometov LED

+ oprema avdio sistema

+ velikost luknje za smuči

+ nastavitve vozne dinamike in stabilizacijskega ESC

+ ogrevanje prednje šipe

+ dnevne luči tudi zadaj

+ zadosti močna osvetlitev notranjosti

Graje

– mesta za pločevnike

– občasno slabo delovanje zvočnega parkirnega pripomočka

– ni mogoče izklopiti radarske podpore tempomata

– razmeroma glasen (dizelski) motor

– sklopka pri zelo počasni vožnji preko ovire (naprimer pločnik)

Na kratko

V osnovi je Ateca ‘le’ še en športni terenec in avtomobil, ki sloni na enaki mehaniki kot Tiguan. Toda pri Seatu so se odrekli nekaterim (nepotrebnim?) elementom in tako Ateco približali širšemu krogu kupcev. Brez dvoma bo Seatu znatno dvignila prodajne številke. Povpraševanje je (za zdaj) izjemno. Kupci že vedo, zakaj.

Cene

Seat Ateca 2.0 TDI 110 4Drive (Style): 28.902 evrov

Seat Ateca 2.0 TDI 110 4Drive Xcellence: 31.365 evrov

Testni Seat Ateca 2.0 TDI 110 4Drive Xcellence: 36.436 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.968 cm3 – največji navor 340 Nm pri 1.750-3.000/min – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.500-4.000/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – stalen štirikolesen pogon

Vozna dinamika: Eco, Normal, Sport, Individual, Offroad, Snow

Voz in obese: terenski kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj pomožen okvir, prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, elektromehanski servo – gume 225/50 R 18 H XL Nokian WR D4

Mere: dolžina 4.363 mm – širina 1.841 mm – višina 1.615 mm – medosna razdalja 2.638 mm – najmanjša razdalja od tal 189 mm – rajdni krog 10,8 m – notranja širina spredaj 1.485, zadaj 1.452 – prtljažnik 510/1.604 l – posoda za gorivo 50 l

Mase: vozilo 1.548 kg – dovoljena skupna obremenitev 552 kg – dovoljena obremenitev strehe 75 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 196 km/h – pospešek 0-100 km/h 9,0 s – poraba (kombiniran cikel) 5,1 l/100 km – izpust CO2 129 g/km

Terenske zmogljivosti: najmanjša razdalja od tal 189 mm – dovoljena globina bredenja vode ni podatka – koti: vstopni 17°, prehodni ni podatka, izstopni 23° – največji prečni nagib ni podatka – največji vzpon ni podatka

Foto: VK