Seat Alhambra 2.0 TDI DSG Style Seat Alhambra 2.0 TDI DSG Style
Palma de Seat Fizika dokazuje, da tudi če bi čas tekel različno hitro, tega ne bi opazili. So pa tudi izjeme; v avtomobilski industriji,... Seat Alhambra 2.0 TDI DSG Style
Seat Alhambra: s 177-'konjskim' turbodizlom zelo hiter družinski potovalnik.

Seat Alhambra: s 177-‘konjskim’ turbodizlom zelo hiter družinski potovalnik.

Palma de Seat

Fizika dokazuje, da tudi če bi čas tekel različno hitro, tega ne bi opazili.

So pa tudi izjeme; v avtomobilski industriji, denimo, čas teče vse hitreje in to dobro opažamo.

V konkretnem primeru je prišla na trg že nekoliko posodobljena Alhambra, ki ima od tule predstavljene za 5 kilovatov večjo motorno moč, a velike slike to ne spremeni. Ta veliki limuzinski kombi se uspešno upira opaznemu zmanjševanju zanimanja po tovrstnih avtomobilih in vse večjemu zanimanju za manjše limuzinske kombije ter dokazuje, da je davni Espacov iz leta 1984 recept še vedno uspešen.

Alhambra je ta hip, skupaj s Sharanom iz iste velike hiše, najbolj dodelana oblika in izvedba klasičnega limuzinskega kombija – od zunanjega videza (predvsem bočne silhuete) do notranje prilagodljivosti, uporabnosti ter prostornosti. Dodani so, nekaj od tega je seveda doplačljivega, drsna bočna vrata, panoramska streha, sodoben in zmogljiv turbodizel ter ta trenutek še vedno neprekosljiv dvosklopčni DSG.

  • IMG_0116wa
  • IMG_0121wa
  • IMG_0124aw
  • IMG_0130
  • IMG_0176a
  • IMG_0111w
  • IMG_0114w
  • IMG_0392
  • IMG_9850a
  • IMG_0110
  • IMG_0175
  • IMG_0169

O tem menjalniku, čeprav je na trgih že od leta 2003 (torej že celih 12 let!), je vselej smiselno poudariti njegove prednosti in slabosti. Robotiziran dvojni ročni menjalnik deluje na samodejen način z možnostjo ročnega pretikanja (tudi z zavolanskimi komandami) in ker ima dve klasični sklopki, je v prednosti pred klasičnimi samodejnimi menjalniki – pri teh (hidravlična) sklopka ves čas ‘drsi’, zato je poraba večja, izgube zmogljivosti pa prav tako. Pretikanja so zvečine bliskovita, najhitrejša med tekmeci, pa tudi nezaznavna, razen v nekaterih primerih, ko navzdol zaradi posebnih okoliščin prestavi nekoliko sunkovito. Zaradi njega je poraba bolj ali manj enaka kot pri ročnih menjalnikih, vožnja pa zaradi samodejnosti lagodnejša. Največ zamere gre na račun tega, da je z njim težko milimetrsko speljevati, kar je lahko pri tesnem parkiranju moteče.

Še bolj klasičen je motor TDI z neposrednim vbrizgom, katerega začetek sega v daljne leto 1989 (Audi 100) in ki ne poganja le večine vozil tega koncerna, pač pa tudi barke in velika komercialna vozila. Tale v Alhambri iz dveh litrov prostornine iztisne do 380 Njutonmetrov navora, kar je zvečine zadosti tudi za polno obremenjeno vozilo. Nekako nenavadno je sicer, da se v zadnji, 6. prestavi pri 200 kilometrih na uro vrti z dokaj visokimi 4.000 vrtljaji v minuti (rdeče polje se prične pri 5.000); vzrok je v veliki čelni površini Alhambre, ki zahteva večje zmogljivosti pri enaki hitrosti kot klasični osebni avtomobili. Sedma prestava bi problem rešila, a tudi podražila avtomobil – ki pa se najbrž redko vozi več časa s takšno hitrostjo.

  • 1VK_2082law
  • IMG_0157
  • IMG_0132
  • IMG_0170
  • IMG_0133
  • IMG_0134
  • IMG_0158
  • IMG_0135
  • IMG_0173
  • IMG_0172
  • 1VK_2090
  • 1VK_6392c

Pri velikem limuzinskem kombiju, kot je Alhambra, še posebej pride do izraza še ena njegova lastnost – da je razlika v porabi med nežno in divjo vožnjo razmeroma majhna. Pri tiščanju na plin bo zadovoljen z 11 litri na 100, pri lagodni vožnji znotraj slovenskih predpisov pa bo zahteval slabih 8 litrov na 100 kilometrov.

Vse drugo o Alhambri že veste. Tudi to, da je v njej dovolj prostora v vseh smereh, da se v dno položeni sedeži druge in tretje vrste spremenijo v povsem vodoravno dno za prtljago, da panoramska streha izdatno poveča svetlost kabine, da se bočna vrata prikladno (in tudi s ključem) odpirajo električno (kar je treba vedeti pri tesnem parkiranju!), da se enako prikladno (in prav tako tudi s ključem) električno odpirajo zadnja vrata, da so v zadnjih bočnih vratih rolete, da je predalov v notranjosti veliko, da je klimatska naprava deljiva in ločena za zadnji del kabine, da so v njej tri vtičnice za elektriko, da sta prednja vzglavnika tudi vzdolžno nastavljiva, a tudi da volanski obroč v spodnji legi povsem pokrije merilnike in je morda nekomu predaleč od rok ter da se prednja šipa v zimskem času rada zarosi tudi ko ni padavin.

  • IMG_0169
  • IMG_0159
  • IMG_0160
  • IMG_0161
  • IMG_0162
  • IMG_0163
  • IMG_0164
  • IMG_0165
  • IMG_0166
  • IMG_0167
  • IMG_0168

Če se odločate za takšno Alhambro, priporočam doplačilo za navigacijsko napravo, ki jo takšen potovalnik skoraj mora imeti (razen če ste navajeni uporabljati prenosno), pa tudi avdio sistem znajo v tem koncernu ponuditi dosti boljši, kot je bil v tesnem.

Danes je v Alhambri sedem sedežev že vštetih v ceno, kar jo naredi posebej prikladno za velike družine, pa tudi za tiste, ki pogosteje prevažajo večje kose prtljage. Palme, kot je na naslovni fotografiji, vanjo ne boste mogli stlačiti, a to njene vrednosti ne zmanjšuje. Alhambra res ni med izrazitimi Seati, je pa zagotovo med najbolj uporabnimi.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 4° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 793 km – menjalnik v položaju D – gume 225/50 R 17 V M+S Nokian WR A3 – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.200/min: 3,7 l/100 km – 82 dB

100 km/h, 2.000/min: 4,3 l/100 km – 85 dB

130 km/h, 2.600/min: 7,5 l/100 km – 87 dB

160 km/h, 3.200/min: 9,7 l/100 km – 92 dB

Testni krog: 8,0 l/100 km

Pohvale

+ zmogljivosti motorja

+ prostornost in prilagodljivost

+ zasnova in izdelava notranjosti

+ materiali v notranjosti

+ klimatska naprava

+ električen pomik treh vrat

+ predali in mesta za pijačo

+ voznikov delovni prostor

+ menjalnik

+ poraba goriva

+ lahkotnost upravljanja

+ oprema (v splošnem)

Graje

– nima navigacijske naprave

– prenizki zunanji ogledali

– pogosto rosenje prednje šipe v vlažnem vremenu

– nima naprave Bluetooth

– ne idealno delovanje samodejnega preklopa med dolgimi in zasenčenimi lučmi

Na kratko

Če bi bilo podjetje Matra, ki je razvilo prvi Espace, še vedno aktivno, bi danes z zavistjo gledali na Alhambro. Je namreč sodobna različica tega prvega evropskega in zelo uspešnega velikega limuzinskega kombija. Prostornost in prilagodljivost sta na prvem mestu.

Cene

Seat Alhambra 2.0 TDI (135 kW): 31.755 evrov*

Seat Alhambra 2.0 TDI (135 kW) DSG Style: 34.224 evrov*

Testni Seat Alhambra 2.0 TDI (130 kW) Style: 40.353 evrov**

(*Cena velja za prenovljeno različico. **Cena testnega modela pred prenovo.)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.968 cm3 – največji navor 380 Nm pri 1.750-2.500 – največja moč 130 kW (177 KM) pri 4.200/min

Pogon: dvosklopčni menjalnik DSG (6) – pogon spredaj

Voz in obese: limuzinski kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 7 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj pomožen okvir, večvodilska prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, elektromehanski servo – gume 225/50 R 17 V M+S Nokian WR A3

Mere: dolžina 4.851  mm – širina 1.904 mm – višina 1.740 mm – medosna razdalja 2.919 mm – najmanjša razdalja od tal: ni podatka – rajdni krog 11,9 m – notranja širina spredaj 1.507 mm, v sredini 1.578 mm, zadaj 1.254 mm – prtljažnik 267/2.430 l – posoda za gorivo 70 l

Mase: vozilo 1.804 kg – dovoljena skupna obremenitev 596 kg – dovoljena obremenitev strehe 100 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 204 km/h – pospešek 0-100 km/h 9,8 s – poraba (kombiniran cikel) 5,9 l/100 km – izpust CO2 154 g/km

Foto: VK