SALON: INDIA AUTO EXPO 2020 SALON: INDIA AUTO EXPO 2020
Med 7. In 12. februarjem je na razstavišču India Expo Mart, v od New Delhija uro vožnje oddaljeni Noidi, potekal Auto Expo, največji indijski... SALON: INDIA AUTO EXPO 2020

India Auto Expo 2020: nam poznane znamke, a nam nepoznani avtomobili na ogled.

Med 7. In 12. februarjem je na razstavišču India Expo Mart, v od New Delhija uro vožnje oddaljeni Noidi, potekal Auto Expo, največji indijski salon motornih vozil. Prodajni rezultati v lanskem letu so bili slabi, prodaja osebnih avtomobilov je po nekaj letih stalne rasti zašla v negativne številke, ki so bile v nekaterih mesecih v sredini leta blizu katastrofe.

  • Force Gurkha BS6
  • Force Gurkha Customized
  • Haval GWM EV
  • Haval GWM iQ
  • Haval GWM R1
  • Haval H9
  • Hyundai Aura
  • Hyundai i30 Fastback N
  • Hyundai Le Fil Rouge
  • KIA Seltos X Line Concept
  • KIA Seltos
  • KIA Sonet Concept

Zaradi tega me je zelo zanimalo, kako se bodo razstavljavci odzvali na razmere na trgu. Po obisku salona je jasno, da so se odločili za zelo različne strategije. Nekaterih najbolj prodajanih avtomobilskih znamk letos ni bilo na salonu, manjkali so Honda, Toyota, Ford in Nissan med pomembnejšimi na trgu, ter Datsun, BMW, Audi, Chevrolet, Volvo in Fiat med manj prodajanimi znamkami. Ker na indijskem avtomobilskem trgu nastopa le del znamk, ki so popularne drugod po svetu, je bil to verjetno precejšen udarec za organizatorje, vendar tega na samem sejmišču ni bilo opaziti. Organizacija in izvedba prireditve sta bili na ravni, ki bi zadovoljila tudi razvajeno evropsko publiko, a seveda ni manjkalo nekaj indijskih posebnosti.

Za lažje razumevanje indijskega avtomobilskega trga je potrebno vedeti, da proda Maruti Suzuki približno polovico vseh novih avtomobilov na tem trgu, letno je to okoli milijon in pol vozil. Na drugem mestu je Hyundai, s približno tretjino Marutijeve prodaje, sledijo Mahindra, Tata, Renault, Honda in Toyota, ki skupaj prodajo manj kot milijon avtomobilov na leto. Ostale znamke prodajo po manj kot petdeset tisoč vozil letno, vendar se na trgu pojavljajo nove znamke in nekatere zelo hitro večajo tržni delež, predvsem KIA, MG in delno Škoda. Med desetimi najbolje prodajanimi modeli osebnih avtomobilov jih je sedem znamke Maruti (Alto, Dzire, Swift, Baleno, Wagon R in Vitara Brezza), šele na sedmem mestu je Hyundai i20.

  • Mahindra eXUV 300
  • Mahindra Funster
  • Mahindra Marazzo
  • Mahindra XUV 300
  • Maruti Suzuki Futuro E
  • Maruti Suzuki Vitara Breeza
  • Mercedes-AMG A 35
  • MG 3
  • MG eMG6
  • MG Hector Plus
  • MG Marvel X
  • MG RC6

Na cesti predvsem zaradi velikosti izstopajo veliki Toyotini limuzinski kombiji (Innova), terenci (Fortuner) in luksuzni evropski avtomobili znamk Mercedes-Benz, Audi, BMW, Volvo in Jaguar, a je njihovo število v primerjavi s številom avtov manjših razredov zanemarljivo. Od teh znamk je na sejmu nastopil le Mercedes-Benz.

Na sejmu se je pojavil tudi kitajski Haval, vendar podatkov o njihovi prodaji na indijskem trgu zaenkrat še ni v statistikah. Med novinci je bolj pomemben kitajsko-britanski MG, njihov SUV Hector je decembra že presegel mejo 3.000 prodanih vozil. Največji preboj je dosegla KIA, ki je s Seltosom presegla 4.000 mesečno prodanih vozil. KIA in MG lahko kmalu v prihodnosti premešata prodajne štrene prodaje znamkam tik pod vrhom.

Na samem razstavišču ni bilo opaznih razlik med posameznimi znamkami glede njihove prodaje na trgu. Po pričakovanjih sta imeli domači znamki Mahindra in Tata največja razstavna prostora, kjer sta razstavljali tudi tovorna in dostavna vozila ter nekaj konceptnih vozil. Predvsem pri Tati je bilo opaziti, da se z naprednim in všečnim oblikovanjem trudijo povečati prodajo svojih vozil, saj jim je prodaja v zadnjih letih močno nazadovala, ker so jih v preteklosti lastniki velikokrat puščali ob cesti, ovešene z drevesnimi vejami, s katerimi v Indiji označujejo vozila v okvari.

  • MG Vision i Concept
  • MG ZS EV
  • MG ZSEV
  • Renault K-ZE
  • Renault Kwid
  • Renault Triber
  • Tata Altroz
  • Tata Gravitas
  • Tata Harrier
  • Tata Sierra
  • Volkswagen Taigun
  • Škoda Vision IN

Po velikosti in številu razstavljenih avtomobilov so sledili Maruti Suzuki, Hyundai, KIA in MG. Predvsem po ogledu razstavnih prostorov zadnjih dveh mi je postalo jasno, da resno računata na večji delež tega trga. Preostali proizvajalci so prikazali le malo vozil, ki jih še ni videti na indijskih cestah. Poleg domačih proizvajalcev, ki so seveda predstavili vse, kar premorejo njihovi razvojni oddelki, je prednjačila Škoda s študijo Vision IN. Ostali so pokazali nekaj konceptnih vozil, večino že videnih na ostalih sejmih, a novih za indijsko publiko. Ta si jih je sicer z zanimanjem ogledovala, a glavne pozornosti so bili deležni večini lažje dostopni avti nižjega cenovnega razreda.

V okviru razstave je bil tudi salon motociklov. Glede na to, da njihova prodaja številčno skoraj sedemkrat presega prodajo osebnih avtomobilov, je bila temu primerna tudi gneča ob razstavnih prostorih, tako da sem si večino tam razstavljenih eksponatov ogledal le od daleč. Značilno za ta del salona je, da so razstavljavci izbrali večinoma modele, ki v Evropi ne bi bili deležni velikega zanimanja. Prednjačili so modeli z majhnimi motorji (s prostorninami okoli 150 kubičnih centimetrov), ki predstavljajo največji delež tukajšnjega voznega parka. Nagrada za najlepši razstavni prostor je pripadla skupini Piaggio, Vespa, Aprilia in Moto Guzzi, med katerimi je izstopala Aprilia z novim skuterjem SXR 160. Največji tržni delež na tem področju, ki ga trdno drži Hero Honda, bodo kljub temu težko v kratkem ogrozili. Žal sem tu pogrešal tudi nekaj legendarnih indijskih proizvajalcev motociklov, predvsem Royal Enfield in Jawo.

  • India Auto Expo 03
  • India Auto Expo 04
  • India Auto Expo 05
  • India Auto Expo 06
  • India Auto Expo 07
  • India Auto Expo 08
  • India Auto Expo 09
  • India Auto Expo 10

Na ogled je bila še množica domačih proizvajalcev tovornih vozil, avtobusov, dostavnih in specialnih vozil, večinoma z modeli, ki v Evropi na cesti ne bi pritegnili nobenega radovednega pogleda. Oblikovanje je pri teh vozilih tukaj očitno zelo stranskega pomena, a tudi tehnika le počasi caplja za normativi, ki jih postavlja zahodni svet. Tu je pomembna zgolj uporabnost in vzdržljivost.

Večina obiskovalcev je odšla s salona navdušena nad videnim, seveda s polnim telefonom novih fotografij, v glavnem selfijev. Polni so bili tudi trebuhi, saj je bil to glede ponudbe prehrane daleč najboljši sejem, kar sem jih do sedaj obiskal. Že zaradi te izvrstne ponudbe je bil nakup vstopnice več kot upravičen …

Samo Urek

Foto: SU