RIO: v znamenju Knorra in Lufthanse RIO: v znamenju Knorra in Lufthanse
Nostalgija, ki v veliki meri prodaja (tudi) avtomobilske miniature, pogosto seže tudi na področje miniatur, ki so posnetki originalov, nekoč uporabljanih pri znanih podjetjih.... RIO: v znamenju Knorra in Lufthanse

  • RIO4500
  • RIO4500b

Nostalgija, ki v veliki meri prodaja (tudi) avtomobilske miniature, pogosto seže tudi na področje miniatur, ki so posnetki originalov, nekoč uporabljanih pri znanih podjetjih. RIO je predstavil dva modela, katerih podjetji sta bili tudi v naših krajih dobro poznani.

Fiat 238, Knorr (1974)

Podjetje Knorr je ustanovil Nemec Carl Heinrich Theodor Knorr že daljnega leta 1838, pri nas pa je bil dobro poznan v 70. letih prejšnjega stoletja, ko smo po dehidrirane juhe v vrečkah hodili v Celovec. Knorr je še vedno znana po teh in novejših izdelkih, nespremenjen je tudi logotip, le lastnik se je medtem že zamenjal.

Fiat 238 je dostavnik iz druge polovice 60 let prejšnjega stoletja z motorjem in pogonom spredaj, pogonska tehnika je slonela na osebnem avtomobilu Autobianchi Primula. Poganjal ga je bencinski motor prostornine 1,2 ali 1,4 litra (moči od 32 do 38 kW oziroma od 43 do 52 ‘konj’), že takrat pa so ga uporabljali – poleg osnovnih gospodarskih – tudi v zasebne namene ali predelane v počitniška vozila, reševalna vozila in podobno. Karoserija je bila lahko zastekljena s sedeži (minibus) ali zaprta (klasičen dostavnik), kot v primeru pričujoče miniature. Fiat 238 je daljni prednik današnjega Ducata.

  • RIO4502csh
  • RIO4502bcsh

Volkswagen Hrošč, Lufthansa (1957)

Nemške letalske družbe Lufthansa najbrž ni treba posebej predstavljati. Njene korenine segajo v leto 1926, ko je v Berlinu nastala družba Deutsche Luft Hansa A.G.. Po vojni so zmagovalci Nemcem prepovedali tudi leteti, tako da je nova družba Luftag nastala v Kölnu šele leta 1953; ta je leta 1954 odkupila pravice nad imenom Lufthansa. Leto kasneje je Lufthansa, ki je že prej naročila nekaj letal, dobila uradno dovoljenje za delovanje za domače in nekaj mesecev kasneje tudi za mednarodne polete. Leta 1960 so v promet spravili prva reaktivna letala in konec istega desetletja je bila Lufthansa že prvi kupec takrat novega Boeinga 737.

Tudi Volkswagen Hrošč je avtomobil, ki ga ni treba predstaviti v podrobnosti, saj gre za avtomobil, ki so ga izdelovali od konca vojne pa vse do leta 2003. Miniatura povzema model iz leta 1957, ki je imel zadaj že eno šipo, večje zadnje luči, dva kromirana zaključka izpušne cevi, rahlo spremenjen prednji del, hidravlične zavore, 1,2-litrski motor (27 kW, 36 ‘konj’) ter spremenjene merilnike. Kasnejše različice so izdelovali tudi v Sarajevu (TAS), s čimer je postal popularen tudi v naši bivši domovini.

Vinko Kernc

Foto: RIO