RIO in BEST: Lancia RIO in BEST: Lancia
Lancia je avtomobilsko ime, ki ima še vedno številne privržence, čeprav (na žalost) v tem trenutku in že nekaj časa deluje bolj ali manj... RIO in BEST: Lancia
Lancia Fulvia Coupé 1.2 HF: avtomobil, ki je Lancio odpeljal v rally.

Lancia Fulvia Coupé 1.2 HF: avtomobil, ki je Lancio odpeljal v rally.

Lancia je avtomobilsko ime, ki ima še vedno številne privržence, čeprav (na žalost) v tem trenutku in že nekaj časa deluje bolj ali manj v prostem teku. Lancia nekatere spominja na napredne tehnične rešitve do druge vojne, druge na čudovite modele do 70. let prejšnjega stoletja z neobičajnimi motornimi zasnovami (ozki kot V!), menda še največ pa je tistih, ki spoštujejo njene uspehe v rallyu. Prve bomo tokrat izpustili, drugi in tretji pa bodo našli nekaj zase.

  • BEST9637
  • BEST9637b
  • BEST9637t

Lancia Fulvia Coupé 1.2, 1965

Limuzina s štirimi vrati, ki je prišla na trge leta 1963, danes nima toliko privržencev kot različica kupe iz leta 1965. Obe so zrisali v hišnem oblikovalskem studiu pod taktirko Piera Castagnera, a sta si tako različni, da bolj ne bi mogli biti – in morda v opomin današnjim proizvajalcem, ki pogosto kupe napravijo kar s prednjim delom limuzine.

Za današnje čase je Fulvia Coupé, kakršno je tokrat ponudil Best, s svojim 1,2-litrskim motorjem (60 kW oziroma 80 ‘konj’) ter s štirimi prestavami menjalnika daleč od športnega avtomobila, navdušuje pa s čisto obliko s tankimi stebrički in z izrazitim spodnjim delom tako spredaj kot zadaj. Avtomobil z obrazom. Nič čudnega, da so jo izdelovali vse do leta 1976, torej skupaj 11 let, kar se danes ne zgodi več. Pri M4, lastniku blagovne znamke Best, hočejo za takšno miniaturo 35 evrov.

  • BEST9638
  • BEST9638b
  • BEST9638t

Lancia Fulvia Coupé 1.2 HF, Tour de Corse 1965

S tem avtomobilom je Lancia debitirala v rallyu! Motor je imel drugačne odmične gredi in večji uplinjač, notranjost je bila bolj špartanska, nekaj karoserijskih delov je bilo aluminijastih, odbijače pa so preprosto sneli, tako da je avtomobil tehtal le 825 kilogramov. Miniatura predstavlja Fulvio HF, kakršno so pripravili za rally po Korziki. Največja hitrost tega dirkalnika je bila 161 kilometrov na uro, dolg pa je bil manj kot štiri metre. Zanimiv je tudi poseben bordo barvni odtenek Amarante Montebello, ki je, poleg rdeče, zaščitni znak dirkalnih Fulvij. Miniatura v merilu 1:43 stane nekaj centov manj kot 40 evrov.

  • RIO4516
  • RIO4516B

Fiat 238 Assistenza Lancia Rally Team

Tole seveda ni Lancia, se pa navezuje na njeno dirkaško ekipo, čeprav je bila v tistem času Lancia še samostojna znamka in podjetje. Fiat 238 smo sicer tule že spoznali: tehnično soroden Fiatu 124 (in Autobianchiju Primuli) ima spredaj 1,2- ali 1,4-litrski bencinski motor (32 do 38 kilovatov oziroma 44 do 52 ‘konj’), izdelovali pa so ga med letoma 1969 in 1983. To pomeni, da takšen še ni ‘asistiral’ zgoraj omenjeni Fulvii Coupé na Korziki, čisto mogoče pa je bil poleg, ko so dirkale mlajše Fulvie. Rio, ki bo to miniaturo ponujal od srede decembra za 62 evrov, namreč ni razkril, iz katerega leta je original, po katerem se zgleduje miniatura.

Vinko Kernc

Foto: BEST, RIO