RIO: Alfa Romeo, Citroën, Fiat RIO: Alfa Romeo, Citroën, Fiat
Italijanska blagovna znamka miniatur RIO, osnovana daljnega leta 1962, je zdaj že nekaj let pod okriljem podjetja M4, še vedno pa so osnovna domena... RIO: Alfa Romeo, Citroën, Fiat
Fiat 1100: daljni predhodnik modela 128, tudi 'naše' Stoenke, pa seveda današnjega novega Tipa.

Fiat 1100: daljni predhodnik modela 128, tudi ‘naše’ Stoenke, pa seveda današnjega novega Tipa.

Italijanska blagovna znamka miniatur RIO, osnovana daljnega leta 1962, je zdaj že nekaj let pod okriljem podjetja M4, še vedno pa so osnovna domena te blagovne znamke starodobniki. Tokratni paket novosti zajema tri modele iz južne Evrope.

Alfa Romeo P3

Za P3, znan tudi pod imenom Tipo B, nekateri trdijo, da gre za prvi pravi enosedežni dirkalni avtomobil za ‘Veliko nagrado’ ali po domače za tisto, čemur danes rečemo F1. P3 je tehnično slonel na znanem in slavnem modelu Alfa Romeo 8C, kar pomeni, da ga je poganjal vrstni 8-valjnik oziroma kombinacija dveh združenih 4-valjnikov, dihanju pa sta pomagali dve Rootsovi mehanski puhali. Med letoma 1932 in 1935 je P3 dosegel številne zmage, med drugim so z njim zmagali tudi Nuvolari, Caracciola in Chiron.

  • RIO4494
  • RIO4494-BACK

Leta 1932 je s P3 dirkal tudi manj znani dirkač Baconin Borzacchini, ki sicer ni zmagal nobene dirke za Veliko nagrado, a gre to v večini pripisati velikemu talentu sotekmovalca pri Alfi Romeo, Taziu Nuvolariu. Rio je v razmerju 1:43 izdelal model dirkalnika, kakršnega je vozil Borzacchini leta 1932 na dirki za Veliko nagrado Monte Carla. Modelček stane 63 evrov.

Citroën ID 19 Break

O fascinantni vlogi leta 1955 predstavljenega modela DS je bilo že mnogo napisanega, le malokdo pa ve, da je stal za 65 odstotkov več kot njegov predhodnik, 15 CV (Traction Avant). Da bi nekoliko ublažili to velikansko razliko, so dve leti kasneje predstavili cenejšo, a tudi precej oskubljeno različico ID. Avtomobil je imel manjšo moč, predvsem pa manj udobja in manj (hidravlične) tehnike. A nižja cena je bila vseeno odločilna in že leto kasneje se je limuzini ID pridružil še kombi ID Break.

  • RIO4493
  • RIO4493-BACK

Model ID 19 Break, ki ga je predstavil RIO, je različica iz leta 1962. Karoserija je dvobarvna, kar je bilo v tistem času (tako kot delno spet danes) zelo popularno, kot poslastica za ljubitelje miniatur pa je na strehi tudi strešni prtljažnik. Tudi ID 19 Break je izdelan v merilu 1.43, priporočena cena pa znaša 59 evrov.

Fiat 1100-103

Fiat 1100 je bil eden prvih povojnih Fiatov in je ob predstavitvi leta 1953 predstavljal sredino ponudbe med malim Topolinom in večjim 1400. Bil je drugi Fiat s samonosno karoserijo, njegov motor pa je bil blaga evolucija predvojnega 1100 E. V različici 103 (da bi ga razlikovali od prejšnjih 1100 so mu dodali še razvojno kodo) je na trgih Evrope zdržal spodobnih 9 let. Model znamke RIO je obarvan v takrat zelo priljubljeno svetlo modro barvo, gre pa za različico iz leta 1956, ki je imela rahlo zmogljivejši motor in spremenjeno zadnjo premo. Modelček stane 59 evrov.

  • RIO4495
  • RIO4495-BACK

Fiatov 1100-103 je bil zelo priljubljen tudi v Indiji. Njegovo različico 1100TV (Turismo Veloce), ki so jo v Italiji ponujali od oktobra 1953 in ki je imela kar 51 (namesto običajnih 36) ‘konj’ ter dodaten žaromet sredi motorne maske, je menda še danes lahko videti na ulicah Bombaya oziroma Mumbaia. V Indiji je bilo takšnih predvsem veliko taksijev, kakršen je tudi model v merilu 1:43 in za katerega priporočena cena znaša 63 evrov.

  • RIO4496
  • RIO4496-BACK

Vinko Kernc

Foto: M4

Preberite tudi