Renault Mégane: (prenovljen) na slovenskem trgu Renault Mégane: (prenovljen) na slovenskem trgu
Renaultov Mégane je (tudi) slovenska uspešnica: ta hip pri nas zaseda tretje mesto po prodaji v svojem razredu in 14. absolutno – s pripombo,... Renault Mégane: (prenovljen) na slovenskem trgu

Renault Mégane: nekaj kozmetike, nekaj tehnike in priključno-hibridni pogon.

Renaultov Mégane je (tudi) slovenska uspešnica: ta hip pri nas zaseda tretje mesto po prodaji v svojem razredu in 14. absolutno – s pripombo, da je pred njim kar 8 športnih terencev. Po prenovi je na našem trgu naprodaj od 17.590 evrov.

Kako ga ločiti od različic pred prenovo? Dokaj težko, saj (očitno) velikih kozmetičnih popravkov ni bil potreben. A vseeno: nova sta žarometa (in serijsko polni LED), nova sta odbijača, pa motorna maska in zadnje luči, dodali pa so nekaj novih platišč, osvetlitev vratnih kljuk, nekaj aerodinamičnih detajlov in tri nove barve (rjavo in dve sivi), ki je je skupaj 9.

  • 2020 - All New Renault MEGANE Hatchback - EDITION ONE LIMITED EDITION - Test drives (6)c
  • 2020 - All New Renault MEGANE Hatchback - EDITION ONE LIMITED EDITION - Test drives (9)c
  • 2020 - All New Renault MEGANE Hatchback - EDITION ONE LIMITED EDITION - Test drives (4)c
  • 2020 - All New Renault MEGANE Hatchback - EDITION ONE LIMITED EDITION - Test drives (18)
  • 21238441_2020_-_New_Renault_MEGANE_E-TECH_Plug-inc
  • R-DAM_1086283
  • 21238435_2020_-_New_Renault_MEGANE_E-TECH_Plug-in
  • Megane_Det_Compteur2
  • R-DAM_1086277
  • 2020 - All New Renault MEGANE Hatchback R.S. Line - Test drives (4)c
  • 2020 - All New Renault MEGANE Hatchback R.S. Line - Test drives (7)
  • 21238451_2020_-_New_Renault_MEGANE_R_S_Trophyc
  • 21238458_2020_-_New_Renault_MEGANE_R_S_Trophy

Znotraj so novi zasloni: merilnikom služi nova grafika na 10,2-palčnem zaslonu, pokončni osrednji zaslon pa ima nove menije in grafiko (podobno kot pri cliu in capturju), pri čemer je treba dodati, da je osnovni osrednji zaslon ležeči 7-palčni. Pri nekaterih različicah so nove še sedežne prevleke, voznikov sedež je moč naročiti z električnim pomikom, vzvratno ogledalo ima lahko samodejno zatemnitev, zdaj pa je na voljo še aplikacija za pametne telefone My Renault, s katero je moč upravljati z vozilom na daljavo.

Prenovljeni Mégane ima še nekaj sprememb pri upravljanju (gumbe za tempomat na volanskem obroču), vzglavnike na zadnji klopi, ki manj omejujejo pogled nazaj, izboljšan volanski servo (natančnejši odziv), dva nova asistenčna sistema, nekoliko spremenjena obliko in grafiko sistema za nastavljanje vozne dinamike Multi-Sense ter drugačno kartico za vstop in zagon motorja.

Osnovna motorna ponudba obsega 1,3-litrski bencinski TCe (85, 103 in 117 kW) in 1,5-litrski dizelski dCi (85 kW). Najbolj pomembna tehnična pridobitev s prenovo pa je seveda hibridni pogon E-Tech PHEV (priključni hibrid), katerega pogon sestavljajo nov, 1,6-litrski bencinski 4-valjnik in dva elektromotorja. Moč sistema znaša 117 kilovatov. Menjalnik je sekvenčni(!) in ker nima sklopke, takšen Mégane vselej speljuje z elektromotorjem.

Pod zadnji sedež nameščena pogonska baterija (400 V, 9,8 kWh) omogoča 50 kilometrov ‘električne’ vožnje (WLTP), sicer pa po standardu WLTP porabo 1,3 litra na 100 kilometrov in izpust ogljikovega dioksida 28 gramov na kilometer. Nekaj k manjši porabi prinese tudi po tehniki iz F1 zgledujoč sistem rekuperacije zavorne energije. E-Tech ima namesto poltoge zadaj večvodilsko premo in prilagojen Multi-Sense. Priključni hibrid je na voljo z višjimi tremi  paketi opreme in za zdaj le v kombijevski različici Grandtour.

Po novem paket GT Line ni več na voljo, zamenjal ga je R.S. Line, ki je še nekoliko bližji pravim R.S.: športnejšega videza so odbijači, motorna maska, platišča, zaključek izpuha, sedeža, volanski obroč (R.S.), rdeči in sivi šivi na sedežih, aluminijaste stopalke in kozmetični vstavki v kokpitu.

Nekaj sprememb je tudi na modelih Mégane R.S. Še vedno sta na voljo dve različici (R.S. in R.S. Trophy), le da imata zdaj obe 221-kilovatni motor, a z za 30 Njutonmetrov povečanim navorom: 400 Njutonmetrov z ročnim in 420 z dvosklopčnim menjalnikom EDC. V izpuhu je sedaj mehanski ventil za spremembo glasnosti zvoka, barve v notranjosti so rahlo spremenjene, prenovili pa so tudi sistem za nadzor dirkaških zmogljivosti R.S. Monitor. Podvozje Cup in sedeža Recaro so zdaj rezervirani samo za različico Trophy.

Cena iz uvoda velja za Mégane TCe 115 Zen, se pa zdi, da bo več povpraševanja po TCe 140 Intens (20.290 €), Edition One (21.590 €), ali R.S. Line (22.890 €). EDC je pri tem dražji za dva tisočaka. Edini dizel stane od 21.890 evrov, odvisno od paketa opreme.

Hibridni Grandtour E-Tech 160 stane najmanj 30.790 evrov (paket Intens). Najbolj primerljivi sta, glede na ponudbo, različici Grandtour E-Tech 160 R.S. Line (33.390 €) in Grandtour TCe 160 EDC R.S. Line (26.490 €). Hibrid je torej cenovno zelo blizu različic R.S., ki stanejo od 32.490 evrov. Je pa v tem trenutku v ceniku, upoštevaje dve karoseriji, motorje, menjalnike in (4) pakete opreme, kar 44 različic.◄

Foto: Renault