Porsche 911: na slovenskem trgu Porsche 911: na slovenskem trgu
O tej legendi je bilo spisanih že nešteto knjig, a zgodba še zdaleč ni končana. Na vrsti je 8. generacija, ki je pri nas... Porsche 911: na slovenskem trgu

Porsche 911: 4,52 metra izjemne športnosti s količnikom upora zraka 0,29.

O tej legendi je bilo spisanih že nešteto knjig, a zgodba še zdaleč ni končana. Na vrsti je 8. generacija, ki je pri nas naprodaj za najmanj 147.171 evrov.

Sedem generacij se je zvrstilo od oktobra leta 1963 (maja 2017 so izdelali milijonti 911!) in več kot 70 odstotkov jih še vedno vozi. Vsem je skupen osnovni koncept športnosti, tehnike in videza. Prvi je imel zadaj nameščeni bokserski 6-valjnik, ključavnico za zagon na armaturni plošči levo od volanskega obroča ter v sredino postavljen merilnik motornih vrtljajev in vse to ima tudi nova generacija.

  • 1VK_2108ar
  • 1VK_2115a
  • 1VK_2118a
  • 1VK_2120a
  • 1VK_2113a
  • 1VK_2111a
  • 1VK_2131a
  • 1VK_2138a
  • 1VK_2143a
  • 1VK_2136a
  • 1VK_2133a
  • 1VK_2121a
  • 1VK_2125a
  • 1VK_2127a
  • 1VK_2128a

Novi 911 ima 3-litrski, vodno hlajeni biturbo bokserski motor s 530 Njutonmetri ter s 331 kilovati, izključno dvosklopčni menjalnik PDK z 8 prestavami in zadnji ali 4-kolesni pogon. Dovolj, da do 100 pospeši v 3,7 (s paketom Sport Plus 3,5) sekunde in da doseže 308 kilometrov na uro. Če je 4-kolesno gnan, je njegov pospešek še za desetinko boljši, največja hitrost pa za dva kilometra na uro manjša. Kar zagotovo ne moti.

Motor je izdatno izboljšan tako na strani zmogljivosti (zdaj zmore toliko kot pri prejšnji generaciji različica GTS) kot na strani porabe in izpustov, prav tako pa so še bolj športne vse komponente, ki skrbijo za večen športni ugled tega avtomobila, od videza do tehnike.

Z izjemo merilnika vrtljajev, ki je analogni, so merilniki (na levi in na desni od vrtljajev) digitalni. Novost v 911 je sistem za nočno vožnjo Night Vision (infra rdeča kamera s prikazom na zaslonu), ki je na voljo za doplačilo, serijski pa je v avtomobilski industriji povsem nov sistem Wet Mode. Zvočna tipala, nameščena v prednjih kolotekih, zaznajo vožnjo po mokrem (kar je bolje kot uporaba sistema za samodejno delovanje brisalnikov, ker njegovo tipalo zazna le dež, cesta pa je lahko mokra, tudi ko ne dežuje) in opozorijo voznika, da vklopi sistem Wet Mode. Ta prilagodi delovanje stabilizacijskega sistema PSM ter nadzora motorja, odzivnost stopalke plina, aerodinamik in morebiten 4-kolesni pogon slabšim pogojem pod kolesi.

Slovenski uradni cenik navaja štiri različice. Najcenejši je 911 Carrera S PDK, ki stane 141.171 evrov. Za štirikolesen pogon je treba doplačati dobrih 9, za kabrioletsko različico pa dobrih 17 tisočakov.◄

Foto: VK