Peugeot Rifter L1 1.5 BlueHDi 130 GT Line Peugeot Rifter L1 1.5 BlueHDi 130 GT Line
Oddih Ali obstaja avtomobil, ki zna biti mestno uporaben in hkrati zadosti velik za družinske dopustniške vožnje? Seveda in ne samo eden. Vsi osebni... Peugeot Rifter L1 1.5 BlueHDi 130 GT Line

Peugeot Rifter: prepoznaven obraz, odpiranje šipe v vratih prtljažnika in skoraj univerzalna uporabnost.

Oddih

Ali obstaja avtomobil, ki zna biti mestno uporaben in hkrati zadosti velik za družinske dopustniške vožnje?

Seveda in ne samo eden. Vsi osebni dostavniki so takšni in Rifter je eden izmed njih.

***

Čisto mogoče je, da se je vse skupaj začelo z nam dobro poznano Katrco, a verjetno vendarle drži, da je pravi predhodnik ali original 2CV Fourgonette (1951, Spaček z dostavniškim zadkom), ki je kot Dak (1981, povsem samosvoja konstrukcija na osnovi Dyane) nastajal tudi v Tomosu. Kakorkoli že, Berlingo (1996) je bil prvi novodobni osebni dostavnik in Partner (skoraj) istočasno z njim. Z novo (tretjo) generacijo je osebni Partner postal Rifter in o njem gre tule beseda.

  • 1VK_5645a
  • IMG_4428a
  • 1VK_5655a
  • 1VK_5924a
  • IMG_4413a
  • 1VK_5582Robia
  • 1VK_5581Robi
  • 1VK_5585
  • 1VK_5577a
  • 1VK_5589a
  • 1VK_5592a
  • 1VK_5591a
  • 1VK_5588a

Ne bo zapisano ne prvič, ne zadnjič: silhueta je tako značilna, da so si z boka vsi zelo podobni, razlike so v obrazu in v karoserijskih detajlih, vključno z lučmi in žarometi. Takšni in samo takšni lahko opravljajo nalogo iz uvoda: na 4,4 metra dolžine, kar je še sprejemljiva mestna mera, lahko požrejo do tri kubične metre prtljage, če (ko) so sedeži druge vrste zloženi (in pri Rifterju se z zlaganjem naslonjala hkrati poglobijo). Ni jim para.

Rifter – k sreči – ne odstopa od v začetku zastavljenih okvirjev: zunanji ogledali sta prikladno visoki (višine vozila je za slaba dva metra!), druga bočna vrata so drsna in sedeži druge vrste so trije. Lahko bi bila tudi klasična klop, a imajo trije enako veliki sedeži pri polni zasedenosti znatno boljši učinek kot klop.

Rifter je vsaj v eni lastnosti drugačen od drugih, vključno z Berlingom: voznika pozdravi i-Cockpit, torej tista zasnova armaturne plošče, pri kateri so (pri Rifterju veliki in pregledni analogni) merilniki postavljeni nad volanski obroč. Slednji je tudi zato manjši, takšen pa lepo pade v roke tistega voznika, ki se bolje počuti v ergonomskem okolju sukanja volana oziroma vožnje nasploh. Res pa je, da čisto vsi niso navdušeni.

  • 1VK_5595aw
  • 1VK_5600aw
  • 1VK_5602a
  • 1VK_5593a
  • 1VK_5597w
  • 1VK_5605
  • 1VK_5599
  • 1VK_5604
  • 1VK_5633
  • 1VK_5634
  • 1VK_5606aw
  • 1VK_5627
  • 1VK_5631a
  • 1VK_5637

Tudi upravljanje drugotnih funkcij je v Rifterju lahkotno: gumbi so pri roki, osrednji zaslon je velik, klimatska naprava ima ločen del za upravljanje z njo, le infozabavni sistem ima zgolj en (kombiniran – vklop in glasnost) gumb. Pri tem avdio sistem preseneti tako z zvokom (ne ustraši se niti glasbeno zahtevnih komadov) kot z meniji predvajalnika glasbe, tako da tule popotnik pogreša le navigacijski sistem.

Predalov je v takšnem Rifterju dovolj, saj je medsedežna konzola nadpovprečno velika, zelo veliko prostora je tudi na stropu nad prednjo šipo, potem sta tam še dva predala pred sovoznikom (eden je hlajen), pa eden za osrednjim zaslonom, manjši pred merilniki in še eden pod voznikovim sedežem; njihova prostornina vsekakor navdušuje, dostopnost pa prav tako. Zameri sta le dve: večina predalov je z trde plastike (kar se v vožnji precej sliši, če so v njih trdi predmeti …) in edini mesti za pločevinko oziroma plastenko sta postavljeni visoko na konceh armaturne plošče, da poleti hladna pijača v njih hitro postane čaj.

  • 1VK_5612
  • 1VK_5613
  • 1VK_5614
  • 1VK_5615
  • 1VK_5616
  • 1VK_5617
  • 1VK_5618
  • 1VK_5619
  • 1VK_5620
  • 1VK_5621
  • 1VK_5622
  • 1VK_5623
  • 1VK_5624
  • 1VK_5625

V avtomobilu, ki je namenjen bolj ali manj predvsem dopustniškim vožnjam (dostavniški Partnerji so druga zgodba), je seveda zelo pomemben prtljažnik. Ko so sedeži druge vrste postavljeni, je zadaj širine 115 centimetrov, globine 97 in višine 59 oziroma 28, če je prtljažniška polica v spodnji legi – kar je tudi lahko prikladno. Večina dna je iz tkanine, le del je iz trde plastike, iz takšne pa sta tudi boka. Na desni strani je dodaten žep, tam sta še lučka in 12-voltna vtičnica, pa še dve mesti za pločevinko/plastenko, ki prideta zares prav šele v izvedbi s tremi vrstami sedežev. No, ko so sedeži druge vrste podrti, globina naraste na lepih 174 centimetrov, več kot zadosti velika pa je tudi luknja, ki jo pokrivajo zadnja vrata: meri najmanj 115 centimetrov v širino in 108 v višino. Marsikaj gre noter.

Brez dvoma je tudi Rifter tiste sorte, v katerem je bolj uporabno imeti dizelski motor in čisto nič ni narobe, če je to najzmogljivejši od obeh, ki sta na voljo pri nas. Pa ne toliko zaradi moči (130 ‘konj’) kot zaradi 300 Njutonmetrov navora, ki pride prav pri vožnji s polnim Rifterjem navkreber. Dirkaški s svojimi zmogljivostmi (še) ni, je pa prikladno poskočen tudi takrat, ko je treba kaj prehiteti. Na drugi strani zna biti tudi dovolj varčen, saj gre s polno obremenitvijo notranjosti v sivi coni dovoljenih hitrosti skozi motor lahko tudi le 6,5 litra dizelskega goriva na 100 kilometrov.

***

Dopust, pravimo. Morda je bolje zapisati oddih. Dopust po navadi izkoristimo le poleti (in morda še pozimi), oddih pa je morda lahko tudi vikend ali zgolj sobota, če že ne daljši oddih ob morju v pozni jeseni: s polnim zadkom rekvizitov in z živo silo na sedežih, ki bo te rekvizite na koncu poti uporabljala. Peugeot Rifter.

Vinko Kernc

Pohvale

+ notranji prostor

+ prtljažnik: oblika, prostornina, prilagodljivost

+ prostornina in postavitev notranjih predalov

+ trije enako veliki sedeži v drugi vrsti (+ 3× Isofix)

+ odpiranje zadnje šipe

+ motorni navor

+ i-Cockpit

+ merilniki

+ avdio sistem

+ predvajalnik glasbe

+ izklopljiv stabilizacijski ESC

+ ročaji nad stranskimi šipami

Graje

– ni uporabnega mesta za pločevinko/plastenko

– trda plastika večine predalov

– nima navigacijskega sistema

– majhno notranje ogledalo

– ponoči presvetla slika s kamere za vzvratno vožnjo

Na kratko

Mestno uporaben, notranje prostoren, udoben v vožnji, prikladen za daljše poti, z dobro opremo in z dobro ergonomijo upravljanja (i-Cockpit) se sliši kot čudežni deček, a gre za čisto običajen osebni dostavnik časa, v katerem živimo. Pa tudi cena je povsem v duhu današnjih časov …

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 22° C – suha cesta – število prevoženih kilometrov 8.660 – menjalnik v 6. prestavi – gume 215/60 R 17 H Goodyear Efficient Grip Performance – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.700/min: 2,1 l/100 km – 85 dB (4. prestava)

100 km/h, 1.900/min: 4,5 l/100 km – 90 dB

130 km/h, 2.500/min: 7,0 l/100 km – 95 dB

160 km/h, 3.000/min: 11,2 l/100 km – 97 dB

Testni krog: 7,2 l/100 km

Cene

Peugeot Rifter L1 1.5 BlueHDi 100 Active: 19.370 evrov

Peugeot Rifter L1 1.5 BlueHDi 130 GT Line: 24.290 evrov

Testni Peugeot Rifter L1 1.5 BlueHDi 130 GT Line: 25.730 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Tehnični podatki (proizvajalec oziroma zastopnik)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.499 cm3 – največji navor 300 Nm pri 1.750/min – največja moč 96 kW (130 KM) pri 3.750/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon spredaj

Voz in obese: osebni dostavnik – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 215/60 R 17 H Goodyear Efficient Grip Performance

Mere: dolžina 4.403 mm – širina 1.848 mm – višina 1.878 mm – medosna razdalja 2.785 mm – najmanjša razdalja od tal 170 mm – rajdni krog med pločniki 10,8 m, med stenami 11,3 m – notranja širina spredaj 1.508 mm, zadaj 1.509 mm – prtljažnik 775/3.000 dm3 – posoda za gorivo 50 l

Mase: vozilo 1.430 kg – dovoljena skupna obremenitev 705 kg – dovoljena obremenitev strehe 100 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 186 km/h – pospešek 0-100 km/h 10,4 s – poraba (kombiniran cikel) 4,3 l/100 km – izpust CO2 114 g/km

Foto: VK