Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 EAT6 GT Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 EAT6 GT
Preobrazba Prejšnja generacija modela 5008 je bila nekoliko netipičen limuzinski kombi. Videz je precej polariziral mnenja. Sedanja je tipičen križanec. In mnenja o videzu... Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 EAT6 GT

Peugeot 5008: ‘7-sedežni 3008’ in zato od njega drugačen predvsem zadaj, tako zunaj kot znotraj.

Preobrazba

Prejšnja generacija modela 5008 je bila nekoliko netipičen limuzinski kombi. Videz je precej polariziral mnenja. Sedanja je tipičen križanec. In mnenja o videzu so pretežno pohvalna.

Iz gosenice metulj?

***

Teorija ni zapletena; 5008 je v osnovi 7-sedežni 3008, za kar je bilo treba nekoliko prilagoditi zadek – za več prostora (glavam) potnikom tretje vrste. Do naslonjal prednjih sedežev je zato 5008 znotraj bolj ali manj enak kot 3008, s tretjo vrsto sedežev pa 5008 vseeno nagovarja tudi lastnike prve generacije. Limuzinski kombiji pač vztrajno zapuščajo trge.

  • 1VK_0669la
  • 1VK_0850a
  • 1VK_0588a
  • 1VK_0873a
  • 1VK_0670ac
  • 1VK_0661ar
  • 1VK_0595
  • 1VK_0724
  • 1VK_0589
  • 1VK_0591
  • 1VK_0594
  • 1VK_0585
  • 1VK_0578
  • 1VK_0647
  • 1VK_0580
  • 1VK_0579
  • 1VK_0583
  • 1VK_0582
  • 1VK_0581

Peugeot tudi s 5008 igra na karto čustev, seveda predvsem z videzom in to še bolj znotraj kot zunaj. V kokpitu je tudi tu veliko oblike v treh razsežnostih, bolj ali manj na armaturni plošči, a ne le tam. Morda malce pretirano, a še vedno okusno in tudi nekoliko prestižno.

Nad povprečje se dviga ergonomija tudi v 5008, pa ne le zaradi i-Cockpita. Tu velja spomniti na zavolansko ročico tempomata, ki se zdi že nekoliko arhaična, a še vedno odlično opravlja svoje delo.  Pohvaliti kaže merilnike, vključno ali predvsem z dobro hkratno informacijo trenutne hitrosti, hitrostne omejitve in nastavitve tempomata v srednjem delu. Ob straneh je lahko marsikaj: tu je možnih več nastavitev (videza merilnikov), na kar se je treba nekoliko privaditi. Veliko je tudi kompromisov; treba se je, denimo, odločiti med merilnikom vrtljajev ali potovalnim računalnikom. Je pa dobra stran pri tem ta, da je moč poglede merilnikov hitro spreminjati z vrtljivim gumbom na volanskem obroču. Pohvale zaslužijo še velik osrednji zaslon in logika menijev.

  • 1VK_0637
  • 1VK_0639
  • 1VK_0642a
  • 1VK_0641a
  • 1VK_0627
  • 1VK_0632
  • 1VK_0633
  • 1VK_0625
  • 1VK_0626
  • 2017-09-28 00.01.15a
  • 2017-09-27 14.51.33la
  • 2017-09-28 13.51.33la
  • 1VK_0646a
  • 1VK_0628a
  • 1VK_0631a
  • 1VK_0636
  • 1VK_0650
  • 1VK_0649
  • 2017-09-22 13.56.39
  • 1VK_0651b
  • 1VK_0653b
  • 1VK_0655b

Nekoliko v slogu limuzinskih kombijev je sedežna prilagodljivost: v drugi vrsti ima vsak od treh posamičnih sedežev tudi možnost vzdolžnega pomika slabih dveh decimetrov. Sedeža tretje vrste, ki sta manjša in do koder je seveda dostop nekoliko težji, se zložita v ravno dno prtljažnika.

Panoramsko strešno okno ima svoje prednosti, a se tu zdi nekako ozko. Naokoli razvaja ambientalna osvetlitev, a zato potniki druge vrste nimajo nobene lučke. Imajo pa potniki druge vrste dve mizici (kot limuzinski kombiji), svoje zračne reže, nastavitev hitrosti ventilatorja za zračenje in 12- ter 230-voltno vtičnico.

Povečano dozo prestiža ne želi 5008 pokazati zgolj z videzom in materiali, pač pa tudi s prijetno tiho notranjostjo (vse do 160 kilometrov na uro), primerljivo z osebnimi avtomobili, čeprav gre tu za dizelsko gnan in z aerodinamičnega stališča neugoden križanec.

  • 1VK_0598
  • 1VK_0599_exposure
  • 1VK_0600_exposure
  • 1VK_0601_exposure
  • 1VK_0602_exposure
  • 1VK_0603_exposure
  • 1VK_0604_exposure
  • 1VK_0605_exposure
  • 1VK_0606_exposure
  • 1VK_0607_exposure
  • 1VK_0608_exposure
  • 1VK_0609_exposure
  • 1VK_0610_exposure
  • 1VK_0611_exposure
  • 1VK_0612_exposure
  • 1VK_0613_exposure
  • 1VK_0614_exposure
  • 1VK_0615_exposure
  • 1VK_0616_exposure
  • 1VK_0617_exposure
  • 1VK_0618_exposure
  • 1VK_0619_exposure
  • 1VK_0620_exposure
  • 1VK_0621_exposure
  • 1VK_0623

Pogonska kombinacija v testnem 5008 je največ, kar lahko kupec ta hip dobi. Kar 400 Njutonmetrov navora in 180 ‘konj’ moči je tudi za te vrste avtomobil veliko in dovolj. Zelo dobra je tudi avtomatika menjalnika v vseh pogojih vožnje. Menjalnik ponuja tudi ročno pretikanje z zavolanskimi ušesi, je pa res, da sta ti premajhni, da bi z njimi pretikali v ovinku.

Velike motorne zmogljivosti, dober menjalnik in možnost športne nastavitve mehanike (ki tudi narahlo dvigne vznemirljivost zvoka v notranjosti) omogočajo prijetno dinamiko vožnje, a daje 5008 navkljub paketu opreme GT prednost udobju pred športnostjo – kar se zdi tudi edino smiselno.

***

Upoštevaje vse napisano ni težko ugotoviti: preobrazba ni samo smiselna in posrečena, pač pa predvsem ob pravem času. Peugeot tudi s 5008 že žanje ugodne številke prodaje in povzroča sive lase (nekaterim) tekmecem.

Vinko Kernc

Pohvale

+ prepričljiv (čvrst) videz zunanjosti

+ dinamično oblikovan kokpit

+ i-Cockpit

+ notranji materiali, privzdignjen prestiž

+ občutek udobja za volanskim obročem

+ merilniki (v splošnem)

+ ergonomija

+ osrednji zaslon (v splošnem)

+ meniji infozabavnega sistema

+ zvok avdio sistema

+ hitro gretje sedežev

+ sedeži prve in druge vrste

+ navorsko zmogljiv motor

+ poraba

+ panoramsko strešno okno s pomikom

+ prtljažnik: odpiranje na zamah, oblika, velikost

+ dnevne luči tudi zadaj

+ majhen notranji trušč

+ pameten ključ

+ štiri kamere za nadzor okolice vozila

+ bogata opremljenost

Graje

– infozabavni sistem nima krmilnika

– v drugi vrsti ni (bralnih) lučk

– pogojno uporabne mreže na hrbtih naslonjal prednjih sedežev

– nagibanje karoserije v (hitrih) ovinkih

– počasi odziven infozabavni sistem

Na kratko

Izhaja iz tehnike: ker je 5008 bolj ali manj le 3008 s 7 sedeži, sta si v mnogočem podobna, izstopajo pa ergonomija, notranji videz, materiali, prestiž, prostornost in prilagodljivost. Navsezadnje mu tudi na pogled (zunaj) nič ne manjka.

Cene

Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 150 (Active): 27.898 evrov

Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 EAT6 GT: 37.588 evrov

Testni Peugeot Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 EAT6 GT: 44.008 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 14° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 10.247 – menjalnik v položaju D – vklopljen običajen program vožnje – gume 235/50 R 19 V Continental ContiSportContact 5 – digitalen prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.400/min: 3,1 l/100 km – 84 dB (4. prestava)

100 km/h, 1.500/min: 4,3 l/100 km – 87 dB (6. prestava)

130 km/h, 1.900/min: 6,3 l/100 km – 90 dB

160 km/h, 2.300/min: 9,0 l/100 km – 93 dB

Testni krog: 8,2 l/100 km

Tehnični podatki (proizvajalec oziroma zastopnik)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.997 cm3 – največji navor 400 Nm pri 2.000/min – največja moč 133 kW (180 KM) pri 3.750/min

Pogon: samodejni menjalnik (6) – pogon na prednji kolesi

Vozna dinamika: (Običajna), Sport

Voz in obese: crossover – samonosna karoserija, 5 vrat, 7 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj pomožen okvir, prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 235/50 R 19 V Continental ContiSportContact 5

Mere: dolžina 4.641 mm – širina 1.844 mm – višina 1.646 mm – medosna razdalja 2.840 mm – najmanjša razdalja od tal 236 mm – rajdni krog med pločniki 11,2 m – notranja širina (komolci) spredaj 1.487, v sredini 1.505 mm, zadaj 1.264 mm – prtljažnik 702/1.862 dm3 (oboje pri podrti 3 vrsti) – posoda za gorivo 53 l

Mase: vozilo 1.530 kg – dovoljena skupna obremenitev 595 kg – dovoljena obremenitev strehe 80 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 208 km/h – pospešek 0-100 km/h 9,1 s – poraba (kombiniran cikel) 4,8 l/100 km – izpust CO2 124 g/km

Terenske zmogljivosti: najmanjša razdalja od tal 236 mm – dovoljena globina bredenja vode ni podatka – koti: vstopni 19°, prehodni ni podatka, izstopni 28° – največji prečni nagib ni podatka – največji vzpon ni podatka

Foto: VK