Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 EAT6 Allure Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 EAT6 Allure
Različica Za dobrim levom se dviga prah: Peugeot 308, tudi kot kombi (SW). Različica utegne marsikoga zmamiti: dober dizel in dober klasičen samodejni menjalnik.... Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 EAT6 Allure
Peugeot 308 SW BlueHDi 120 EAT6: morda najbolj univerzalna ali uporabna različica Tristoosmice.

Peugeot 308 SW BlueHDi 120 EAT6: morda najbolj univerzalna ali uporabna različica Tristoosmice.

Različica

Za dobrim levom se dviga prah: Peugeot 308, tudi kot kombi (SW).

Različica utegne marsikoga zmamiti: dober dizel in dober klasičen samodejni menjalnik.

***

Vedno velja vsaj na kratko spomniti: sedanja generacija 308 ima že častitljivo preteklost, a je oblikovno menda daleč najbolj posrečena zadnje poldrugo desetletje, kot kombi SW pa še dlje, morda celo kakih 35 let. Sedanji SW je tudi (pa ne le v primerjavi s svojimi predhodniki, tudi z večino neposrednih tekmecev) nekaj posebnega, saj pri njem poudarek ni zgolj na večjem prtljažniku – zaradi za 110 milimetrov daljše medosne razdalje je nekaj pridobila tudi bivalna notranjost.

  • IMG_9726
  • IMG_9264a
  • IMG_9265
  • IMG_9502a
  • IMG_9283a
  • IMG_9727a
  • IMG_9274a
  • IMG_9273
  • IMG_9721aw
  • IMG_9729a
  • IMG_9731a
  • IMG_9272a
  • IMG_9308aw
  • IMG_9280a
  • IMG_9724a
  • IMG_9270
  • IMG_9267a

Peesajev BlueHDi s 300 Njutonmetri ter z 88 kilovati je po zaslugi koncernske razpršenosti med modele več znamk tudi že dober znanec: miren tek, dobra navorska krivulja, nadpovprečna elastičnost (razmeroma veliko področje hitrosti v posamezni prestavi) in z ne prav dosti truda zmerna poraba goriva. S tega zornega kota je menda eden najboljših 1,6-litrskih turbodizlov ta hip nasploh.

V Parizu so mu namenili možnost samodejnega menjalnika, kar postaja tudi v naših krajih vse bolj priljubljena izbira. Ob doplačilu 1.200 evrov dobi lastnik takšnega 308 klasičen samodejni menjalnik, ki v praksi dokazuje, da vedno in vselej le ni čisto nujen (sicer odličen) dvosklopčni menjalnik.

EAT6, kot mu rečejo, je v mnogočem čista klasika, najprej seveda v svojem načelu delovanja, torej s hidravlično sklopko. Klasično pri njem je še dvoje: kulisa in dodatni programi; ročica teče v žagasti kulisi, kar je za samodejni menjalnik še vedno najbolj prikladna oblika, poleg tega pa ponuja – poleg običajnega – še programa Sport in zima. Še posebej slednje se vse bolj umika iz ponudbe, saj to avtomobilski proizvajalci vse bolj vključujejo v bolj zapletene sisteme nadzora (predvsem) pogonskega sklopa, a tudi drugih sistemov v avtomobilu. Tega pri Peugeotu še niso ponudili kupcem svojih vozil, zato sta v primeru samodejnega menjalnika pač na voljo dve dodatni možnosti oziroma načina delovanja.

  • IMG_9311aw
  • IMG_9297aw
  • IMG_9299
  • IMG_9301
  • IMG_9300
  • IMG_9295
  • IMG_9294aw
  • IMG_9306aw
  • IMG_9310
  • IMG_9303a
  • IMG_9304a
  • IMG_9305aw
  • IMG_9287
  • IMG_9289ra
  • IMG_9291ra

V resnici za večino voznikov izza volana to ne igra pomembne vloge, zagotovo je dosti bolj pomembno to, da je EAT6 preprost in razumljiv za rokovanje. Poleg tega je njegova zasnova že tako dovršena, da so z njo odpravili do nedavnega znatno večjo porabo goriva in da (samodejno) pretikanje ni več neprijetno počasno. Njegova nadzorna elektronika zelo dobro ve, katera prestava mora v katerem trenutku vklopljena (torej da ne pretakne v višjo prestavo takoj po odvzetem plinu, kar je pomembno pri vožnji po klancu navzdol in v ovinkih), samo pretikanje je spodobno hitro, v športnem načinu pa prijetno in nevsiljivo dinamično. Z vsem naštetim se EAT6 uvršča med boljše klasične samodejne menjalnike v tem trenutku.

Motor in menjalnik sta tudi dober tandem: omogočata vse odtenke od lagodno počasne do zgledno dinamično hitre vožnje. Pri tem se tudi s truščem in tresljaji uvršča zelo visoko med neposrednimi tekmeci.

Vse drugo je zdaj, po treh letih te generacije 308 in po poltretjem letu njegove različice SW, že poznano – vse do še vedno nenavadnega, a ergonomsko zelo dobrega i-Cockpita z majhnim volanskim obročem ter z merilniki nad njim. Še vedno tudi velja, da je infozabavnemu sistemu namenjenih premalo gumbov, kar pomeni, da je treba posvečati preveč pozornosti pogostim opravilom (klimatska naprava, avdio sistem, …), da se merilnik vrtljajev giblje v ‘napačno’ smer in da so meniji oziroma možnosti predvajalnika glasbe zelo blizu idealnih.

Allure ja najdražji paket opreme za takšno Tristoosmico in je zato tudi precej bogat, a še vedno pušča nekaj neizpolnjenih želja, med drugim panoramsko strešno okno, pameten ključ, zvočniški sistem Denon, aluminijasta vodila v prtljažniku, sistem za samodejno parkiranje, nekaj varnostnih sistemov in navigacijski sistem – vse našteto je bilo v testnem vozilu, vključno z odličnim usnjem, ki tudi svoji odličnosti primerno stane dobra dva tisočaka.

Prav takšna različica te Tristoosmice je tako zelo dober paket videza, ugodja, udobja, prestiža, prostora in pogona. Dobra stran pri tem je tudi, da pri Peugeotu (tudi) zanjo ponujajo za dobrih pet tisočakov ugodnejšo ceno, če kupec tam pusti staro vozilo in novega plačuje s Peugeotovim financiranjem.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 17° C – suha cesta – število prevoženih kilometrov 20.252 – menjalnik v položaju D – vklopljen program ECO – gume 225/44 ZR 17 V Goodyear EfficientGrip – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.300/min: 2,7 l/100 km – 89 dB (5. prestava)

100 km/h, 1.800/min: 4,2 l/100 km – 88 dB

130 km/h, 2.300/min: 5,7 l/100 km – 92 dB

160 km/h, 2.900/min: 8,2 l/100 km – 96 dB

Testni krog: 8,0 l/100 km

Pohvale

+ elegantna zunanjost

+ motorne zmogljivosti

+ menjalnik

+ opora za levo nogo

+ velikost in uporabnost prtljažnika

+ pameten ključ

+ panoramska sončna streha

+ 3-stopenjska klimatska naprava

+ strešna nosilca

+ vzdolžna vodila v prtljažniku in luknja za dolge predmete

+ avdio sistem Denon

+ navodila za uporabo tudi v elektronski obliki

+ dodatni merilniki v položaju ‘Sport’

+ kalkulator, koledar in prikaz fotografij na osrednjem zaslonu

Graje

– samo eno mesto za pločevinke

– gumbi levo na armaturni plošči od rok in od oči

– premalo gumbov za klimatsko napravo (večina je v menijih)

– nadležen opozorilni zvok

– gumb za zagon motorja na odročnem mestu

– dinamičen tempomat ne prilagaja hitrosti vozilu spredaj

Na kratko

Takšna različica 308 ima teoretične možnosti, da postane tudi pri nas ena bolj priljubljenih, zagotovo pa iz teorije sledi, da je najbolj univerzalna: zaradi notranjega prostora, velikosti in prilagodljivosti prtljažnika, bogate opreme in seveda zaradi pogona, ki omogoča lagodno, nestresno vožnjo, pa tudi nekaj dinamike.

Cene

Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 (Access): 19.230 evrov

Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 EAT6 Allure: 23.980 evrov

Testni Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 EAT6 Allure: 30.783 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – turbodizelski,neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.560 cm3 – največji navor 300 Nm pri 1.750/min – največja moč 88 kW (120 KM) pri 3.500/min

Pogon: samodejni menjalnik (6) – pogon spredaj

Voz in obese: kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, elektrohidravličen servo – gume 225/45 R 17 V Goodyear EfficienGrip

Mere: dolžina 4.585  mm – širina 1.804 mm – višina 1.471 mm – medosna razdalja 2.730 mm – najmanjša razdalja od tal 100 mm – rajdni krog 11,4 m – notranja širina spredaj 1.440 mm, zadaj 1.409 mm – prtljažnik 610/1.660 l – posoda za gorivo 53 l

Mase: vozilo 1.385 kg – dovoljena skupna obremenitev 525 kg – dovoljena obremenitev strehe 80 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 194 km/h – pospešek 0-100 km/h 9,9 s – poraba (kombiniran cikel) 3,8 l/100 km – izpust CO2 99 g/km

Foto: VK