Peugeot 308 SW 1.2 e-THP 130 Allure Peugeot 308 SW 1.2 e-THP 130 Allure
Naprej v preteklost Peugeot (še posebej) s kombiji zadnja leta menda ni imel prav velike sreče. Toda ali se spomnite 404 Break ali 504... Peugeot 308 SW 1.2 e-THP 130 Allure
Peugeot 308 SW: čeden zunaj, uporabno prostoren znotraj; kombinacija, ki se pogosto izključuje.

Peugeot 308 SW: čeden zunaj, uporabno prostoren znotraj; kombinacija, ki se pogosto izključuje.

Naprej v preteklost

Peugeot (še posebej) s kombiji zadnja leta menda ni imel prav velike sreče. Toda ali se spomnite 404 Break ali 504 Break? Kultne reči danes, za svojega časa pa napredne kombijevske oblike.

Morda je Peugeot zdaj spet tam.

Oznaka Break za kombijevsko karoserijo, ki so jo Francozi nasploh dolgo negovali, je pred časom utonila v pozabo. Najbrž ne za vedno, kot smo vajeni, a za zdaj so njihovi kombiji pač (suhoparno) SW. Nič ne de, ko gre za videz: 308 SW je posrečeno eleganten in zadnje luči se lepo vklopijo v celotno podobo. Eleganco oblike med drugim podkrepljuje tudi za 11 centimetrov daljša medosna razdalja kot pri kombilimuzini. Notranjost, seveda, zaradi tega ne trpi, ravno nasprotno.

  • 1VK_7277a
  • 1VK_7284w
  • 1VK_7293a
  • 1VK_7303a
  • 1VK_7461a
  • 1VK_7136aa
  • 1VK_7137a
  • 1VK_7520a
  • 1VK_7134a
  • 1VK_7140a
  • 1VK_7149a
  • 1VK_7453
  • 1VK_7135a

Videz bo seveda dobrodošel, a bo k nakupu gnala želja po prostoru prtljažnika. Skoraj 200 litrov ga je v osnovi več kot pri kombilimuzini in kar za 360 več, ko so podrti sedeži. Argument je tu. Testni 308 SW je imel še vzdolžna vodila za pritrditvene elemente (ki jih je moč kupiti tudi naknadno), pa nekaj malega prostora pod dnom (ker ni imel pravega rezervnega kolesa), pa luknjo za daljše predmete in tretjinsko deljivo naslonjalo zadnje klopi, ki za sabo ne ustvari neljube stopnice. Eno z drugim – in z veliko odprtino z ravnimi robovi – ugodno uporabno.

Kokpit je (po)znan iz običajnih Tristoosmic: voznik lahko nizko sedi, če tako želi, še bolj nizko si lahko nastavi volanski obroč. Takšna je že ves čas zasnova te 308, ki je to idejo podedovala iz manjše Dvestoosmice: merilniki so postavljeni tako, da jih voznik gleda nad volanskim obročem. Iz teorije je tako prav, tudi projicirni zaslon je vselej in pri vseh avtomobilih postavljen tako, da voznik karseda malo spušča pogled s ceste. V praksi je drugače – marsikomu ni všeč, večina teh pa si mnenje (najbrž) ustvari samodejno na osnovi železne srajce. Drugače je z merilnikom vrtljajev, ki se vzpenja v ‘nasprotni’ smeri, kot smo vajeni – rešitev nima nikakršne osnove, morda zgolj biti drugačen, a iz izkušenj nima nikakršnega pozitivnega učinka. Škoda.

  • 1VK_7142aw
  • 1VK_8153rawc
  • 1VK_8154
  • 1VK_7361aw
  • 1VK_8155
  • 1VK_8156
  • 1VK_8157
  • 1VK_8163a
  • 1VK_8164
  • 1VK_8165
  • 1VK_8166a
  • 1VK_8167
  • 1VK_8168
  • 1VK_8170L
  • 1VK_8182
  • 1VK_8210
  • 1VK_8213
  • 1VK_8215
  • 1VK_8173
  • 1VK_8174
  • 1VK_8208
  • 1VK_8209
  • 1VK_8181
  • 1VK_8185
  • 1VK_8194
  • 1VK_8217
  • 1VK_8220

In ko smo ravno pri merilnikih: vozniku Peugeot (za doplačilo) ponuja gumb Sport, ki ima drobne čarovniške sposobnosti. Merilniki postanejo športno) rdeči, na osrednjem zaslonu se pojavijo štirje dodatni merilniki (za motorna navor ter moč, za nadtlak v turbini ter za pospeške vozila v vzdolžni ter prečni smeri), v kokpitu pa se nekoliko dvigne raven (športnega) motornega trušča. Majhen trik, ki ne škodi, ima pa lahko zaznaven pozitiven učinek na voznikovo dojemanje avtomobila in njegove športnosti.

Čeprav se zdi drugače, še vedno velja, da je osnova za športnost avtomobila motor. Tale v testnem 308 je 3-valjnik, ki ima nenavaden (a da ne bo pomote – tudi nemoteč) zvok, ima pa tudi turbopuhalo za dvig zmogljivosti. Povedano preprosto: motor daje opazno več, kot smo doslej pričakovali od običajnih (sesalnih, torej brez turba) 130-‘konjskih’ bencinskih strojev, a seveda manj, kot smo nekoč pričakovali od motorja, ki se je hvalil s turbom. V praksi to pomeni, da ima zelo dober navor, da je prijazen do voznika, da zmore spodobno malo porabiti in da je avtomobil z njim zelo elastičen. Zdi se ena najbolj posrečenih praktičnih izvedb ‘downsizinga’ (zmanjšanja mer motorja) ta hip.

  • 1VK_7359
  • 1VK_7344_exposure
  • 1VK_7345_exposure
  • 1VK_7346_exposure
  • 1VK_7347_exposure
  • 1VK_7348_exposure
  • 1VK_7349_exposure
  • 1VK_7351_exposure
  • 1VK_7352_exposure
  • 1VK_7353_exposure
  • 1VK_7354_exposure
  • 1VK_7356_exposure
  • 1VK_7357_exposure
  • 1VK_7358_exposure

Takšen motor ponuja tudi nekaj športnih lastnosti, ne pretirano, le zmerno, enako pa se zdi tudi za menjalnik in podvozje s krmiljenjem vred. Pri volanu se celo zdi, da je pri manjših hitrostih kar prelahkoten za sukanje in posledično s premalo povratnega občutka s ceste. A takšen 308 SW ni namenjen ljudem s športnim srcem za vožnjo.

Lahko pa imajo vozniki takšnega 308 SW športno srce za aktivno življenje ali pa preprosto le potrebo po velikem prtljažniku in motorju, s katerim ne bo prevelika muka prehitevati na podeželskih cestah.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 14° C – suha cesta – menjalnik v 6. prestavi – vklopljen program Eco  – gume 225/40 ZR 18 W Michelin Pilot Sport 3 – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.700/min: 2,7 l/100 km – 87 dB (4. prestava)

60 km/h, 1.400/min: 2,8 l/100 km – 90 dB (5. prestava)

60 km/h, 1.200/min: 3,6 l/100 km – 93 dB

100 km/h, 2.000/min: 4,6 l/100 km – 92 dB

130 km/h, 2.500/min: 6,7 l/100 km – 92 dB

160 km/h, 3.300: 9,3 l/100 km – 97 dB

Testni krog: 8,2 l/100 km

Pohvale

+ elegantna zunanjost

+ motorni navor, elastičnost

+ velikost in uporabnost prtljažnika

+ pametni ključ

+ panoramska sončna streha

+ 3-stopenjska klimatska naprava

+ strešna nosilca in luknja za dolge predmete

+ avdio sistem Denon

+ navodila za uporabo tudi v elektronski obliki

+ dodatni merilniki v položaju ‘sport’

+ kalkulator, koledar in prikaz fotografij na osrednjem zaslonu

Graje

– samo eno mesto za pločevinke

– gumbi levo na armaturni plošči od rok in od oči

– premalo gumbov za klimatsko napravo (večina je v menijih)

– nadležen opozorilni zvok

– ponoči neučinkovita kamera za vzvratno vožnjo

– gumb za zagon motorja na odročnem mestu

Na kratko

Kombinacija bencinskega motorja in kombijevske karoserije morda ni najbolj posrečena, zagotovo pa ni slaba: motor je zelo dober in z zmogljivostmi povsem zadosti, kombijevska karoserija pa ni le čedna, temveč tudi (znotraj) uporabna. Kot celota: zelo dober izdelek.

Cene

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130: 17.085 evrov

Peugeot 308 SW 1.2 e-THP 130 Allure: 20.635 evrov

Testni Peugeot 308 SW 1.2 e-THP 130 Allure: 26.685 evrov

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 3-valjni – bencinski – turbopuhalo – neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.199 cm3 – največji navor 230 Nm pri 1.750/min – največja moč 96 kW (130 KM) pri 5.500/min

Pogon: robotiziran ročni menjalnik (6) – pogon spredaj

Voz in obese: kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, elektrohidravličen servo – gume 225/40 ZR 18 W Michelin Pilot Sport 3

Mere: dolžina 4.585  mm – širina 1.804 mm – višina 1.471 mm – medosna razdalja 2.730 mm – najmanjša razdalja od tal 100 mm – rajdni krog 10,8 m – notranja širina spredaj 1.440 mm, zadaj 1.409 mm – prtljažnik 610/1.660 l – posoda za gorivo 60 l

Mase: vozilo 1.330 kg – dovoljena skupna obremenitev 450 kg – dovoljena obremenitev strehe 80 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 199 km/h – pospešek 0-100 km/h 10,6 s – poraba (kombiniran cikel) 5,0 l/100 km – izpust CO2 115 g/km

Foto: VK