Peugeot 308 (2007 – 2013) Peugeot 308 (2007 – 2013)
Že njegov predhodnik je v marsičem presegel meje razreda, ki mu je pripadal (spodnjii srednji razred), z modelom 308 pa je to bilo še... Peugeot 308 (2007 – 2013)
Peugeot 308: boljša kakovost in prepričljivejša lega na cesti.

Peugeot 308: boljša kakovost in prepričljivejša lega na cesti.

Že njegov predhodnik je v marsičem presegel meje razreda, ki mu je pripadal (spodnjii srednji razred), z modelom 308 pa je to bilo še očitneje. Kako izboljšati tržno uspešen avtomobil je bilo veliko vprašanje za francoske načrtovalce in v nešteto podrobnostih so ga rešili več kot zadostno.

  • 08_0707sm007
  • 08_0703ps282
  • 08_0802sm034
  • 08_0703ps186
  • 08sw_0801sm057
  • 08sw_0804ab008
  • 08sw_0804ab015
  • 08cc_0807ps042
  • 08cc_0807ps020
  • 08cc_0807ps049
  • 08cc_0901sm006
  • 08cc_0901sm008
  • 08cc_0901sm034
  • 08_2010_015

Peugeot 308 so zgradili na obstoječem podvozju predhodnika, modela 307, zato je imel enako medosno razdaljo (261 centimetrov), a z vidnim povečanjem karoserijskih mer ter hkrati z nižjo streho. Bil je nadaljevanje oblikovalskega trenda »gobca morskega psa«, a z oblikovno novim, precej manj agresivnim zadnjim delom. Umestil se je, jasno, med manjšega 207 in večjega 407. Imel je izredno skladno in všečno notranjost z bistvenim izboljšanjem počutja za volanom. Tri- in petvratna kombilimuzina sta doživeli novinarsko predstavitev junija 2007. Bil je eden prepričljivejših akterjev v golfovem razredu. Poleg omenjenega so bili njegovi glavni tekmeci še Focus, Astra, Civic, Auris in Mégane, vse bolj pa tudi južnokorejski predstavniki (Ceed, i30). Bencinska motorna paleta je bila plod združenega dela z BMW-jem: 1,4-litrski in 1,6-litrski 4-valjnik brez in s turbopuhalom. Dizelska motorja sta bila prostornine 1,6 in 2,0 litra. Po prenovi leta 2011 je 308 kot drugi v vrsti dobil 1,6 litrski e-Hdi motor. Njegov princip se je izkazal za zelo praktičen in preprost za uporabo, s pritiskom na tipko “Eco” levo od volana ga je bilo tudi moč izklopiti. Motor je deloval na sistemu mikrohibridne tehnologije s funkcijo start/stop. Sestavljen je bil iz reverzibilnega alternatorja, ki je ob zaviranju regeneriral električno energijo. Pri hitrostih manjših od 20 kilometrov na uro in ko je bila ročica menjalnika v prostem teku, je motor ugasnil, posledično je to imelo tudi do 15 odstotkov manjšo porabo pri mestni vožnji. Marca leta 2008 so na ženevskem salonu predstavili še kombijevsko različico, ki je ohranila vse bistvene in obenem dobre značilnosti predhodnika – z razliko, da je ostalo samo še ime SW in nič več break. Na pomlad 2009 pa je prišel na vrsto tudi novi kupekabriolet P 308 CC.

Ko je bil maja 2011 deležen prenove, smo to preproznali predvsem po tem, da je prednji del začel izgubljati videz  »hudobca« …

Matej Kočar Trinko