Peugeot 3008 2.0 BlueHDi 150 Allure Peugeot 3008 2.0 BlueHDi 150 Allure
Najbolj levji lev Najbrž je danes težko natanko trditi, kaj je imel Émile Peugeot 20. novembra leta 1858 v mislih, ko je postavil leva... Peugeot 3008 2.0 BlueHDi 150 Allure
Peugeot 3008: najbolj terenski videz med sebi podobnimi, a v resnici prijetna družinska kombilimuzina.

Peugeot 3008: najbolj terenski videz med sebi podobnimi, a v resnici prijetna družinska kombilimuzina.

Najbolj levji lev

Najbrž je danes težko natanko trditi, kaj je imel Émile Peugeot 20. novembra leta 1858 v mislih, ko je postavil leva kot simbol za svojo blagovno znamko.

Kakorkoli že, danes pač Peugeote enačimo z levom.

***

Niso vsi Peugeoti levji po svojem značaju in odkar je septembra lani s trakov v Gradcu pripeljal zadnji RCZ, tudi čisto pravega leva ni več. Je pa letos na trge prišel novi 3008, ki s prejšnjim (3008) nima – razen leva v logotipu – prav nič skupnega in ki ima ta hip od vseh Peugeotov najbolj levji značaj. Napadalen.

Ne na cesti – ali pa tudi, odvisno od voznika. Njegova napadalnost se odraža na trgu, kjer se spoprijema s fenomenom zadnjega desetletja, razredom kompaktnih športnih terencev. Kruha je veliko, a je v poplavi podobnih za uspeh treba najti nekaj drugačnega.

  • 1VK_4568aw
  • 1VK_4191a
  • 1VK_4190
  • 1VK_4193a
  • 1VK_4195a
  • 1VK_4194a
  • 1VK_4641aw
  • 1VK_4198
  • 1VK_4620aw
  • 1VK_4661a
  • 1VK_4651aw
  • 1VK_4570a
  • 1VK_4207
  • 1VK_4209
  • 1VK_4635aw
  • 1VK_4576aw
  • 1VK_4197a
  • 1VK_4660a
  • 1VK_4205a
  • 1VK_4204a
  • 1VK_4212
  • 1VK_4577a
  • 1VK_4642aw
  • 1VK_4659aw
  • 1VK_4647awsh
  • 1VK_4211a
  • 1VK_4203
  • 1VK_4210
  • 1VK_4208a

Novi 3008 menda uteleša najbolj smiseln pristop k temi ‘športni terenec’: od vseh tekmecev se zdi še najbolj terenski (poglejte oglato podobo v celem, navpičen zadnji del, pa visoka boka in izjemno nizke šipe na zadnjem delu), je tudi najbolj visok (in posledično je v njem tudi sedenje najbolj visoko), po drugi strani pa v njem ni prav nič terenskega (4-kolesen pogon sploh ni na voljo), kar je, priznali ali ne, ravno tisto, kar kupci iščejo. Pogon k štirim kolesom je težak in drag, v resnici pa veliki večini zadostuje (le) prednji pogon.

O njem se je na veliko govorilo, še preden je ugledal luč sveta. Zdaj se zdi, da je Peugeotu uspel veliki met, s katerim bo naredil red v hiši in zunaj nje. Pritegne oko in to je osnovni pogoj za uspeh.

Ni več novost, da se Peugeot preriva na nekoliko višji položaj med znamkami in modeli. In ker je danes to težko narediti (le) z zunanjostjo, pri Peugeotu polagajo veliko pozornosti (beri: dela) zasnovi notranjosti. Ta seva precejšnjo mero prestiža z obliko, materiali in barvnimi odtenki. Oblike kokpita so zapletene: vbočene, izbočene in z ostrimi robovi; in takšne oblike pri zasnovi in še bolj pri izdelavi ter montaži stanejo.

Zato daje notranjost 3008 vtis večjega prestiža kot velja za izdelke ‘običajnih’ znamk, vključno s Volkswagni. In tak videz človeku gode. Pa ne zgolj ob nakupu, pač pa ves čas bivanja v avtomobilu.

  • 1VK_4173
  • 1VK_4172
  • 1VK_4174
  • 1VK_4168a
  • 1VK_4157a
  • 1VK_4153a
  • 1VK_4167a
  • 1VK_4163
  • 1VK_4178
  • 1VK_4181
  • 1VK_4182la
  • 1VK_4183
  • 1VK_4184
  • 1VK_4185lc
  • 1VK_4147
  • 1VK_4652
  • 1VK_4186sh
  • 1VK_4151a
  • 1VK_4175a
  • 1VK_4169a
  • 1VK_4159
  • 1VK_4161
  • 1VK_4162a
  • 1VK_4189a
  • 1VK_4322
  • 1VK_4321
  • 1VK_4320
  • 1VK_4315a
  • 1VK_4165

Nujno je nekaj več besed nameniti merilnikom, ki so, z izjemo naj- najcenejšega 3008, serijsko digitalni, torej le prikaz na zaslonu, kar ni več skrivnost. Da so fotogenični v vseh možnih podobah, je zdaj tudi že jasno. Na izbiro je 5 podob, a znotraj njih se ne da nič nastavljati – so, kakršne so. Vključno s podobo po imenu Personal. Prav tako ni moč spremeniti smeri pomika ‘kazalčka’ merilnika vrtljajev, ki tudi tu kaže v nasprotni smeri urinega kazalca.

Je pa v vseh podobah grafika zelo dobra, barvno bogata, a ne kičasta, v nekaterih pogledih so merilniki tudi natančno berljivi, pogled s karto za navigacijsko napravo je nasploh uporaben, predvsem pa navdušuje stvar, ki bi jo načelno moral imeti vsak avtomobil: poleg digitalnega prikaza hitrosti in nastavitve tempomata se pojavi še prometni znak za omejitev hitrosti in če je slednja presežena, se pojavi jasno, a diskretno opozorilo vozniku.

Toda kljub vsemu ostaja malo grenčnine. Zdaj na osrednjem zaslonu ni več možnosti prikaza podatkov potovalnega računalnika, ti podatki so zdaj na voljo le v omenjenih merilnikih. Toda treba jih je priklicati in vsakokrat sami izginejo po približno petih sekundah. Pa toliko prostora je še tam …

Sodobne sorte je zdaj tudi osrednji zaslon (večji, lepša grafika, barve, a še vedno dokaj počasen odziv sistema na ukaze), pri Peugeotu pa še naprej vztrajajo na rešitvi brez krmilnika – vse se nastavlja z dotikom zaslona; pod zaslonom so le (izvirna) stikala za izbiro teme in žal je ena od njih spet klimatska naprava, tako da vsak najmanjši poseg terja precej pozornosti voznika. Nekoliko drugačni so tudi meniji (in še vedno so med najboljšimi ta hip), med možnostmi pa je tudi neke vrste splošna nastavitev vozila s temami Relax, Boost in Normal, ki vključujejo nastavitve jakosti in barve osvetlitve, dišave, vozne dinamike (običajna in Sport), pa tudi drugih (denimo masaža sedežev), če so dodane vozilu.

S kakšno manjšo izjemo je ergonomija tudi v tem Peugeotu odlična, prednjači pa i-Cockpit, se pravi zasnova, pri kateri je majhen volanski obroč (športno) nizko postavljen, merilnike pa voznik gleda nad njim. Morda terja kak dan, da se voznik navadi, to pa je vse. Odlična je tudi zavolanska ročica tempomata (delno nadzorljiva tudi z mezincem leve roke), nekaj zamere pa gre na račun slabo oprijemljivih sedežev (komur je to mar) in rež na armaturni plošči, ki jim ni moč nastavljati količine pretoka zraka. Je pa splošen občutek sedenja – tudi po zaslugi visoke sredinske konzole (z ogromnim predalom v njej) – zelo prijeten.

  • 1VK_4301
  • 1VK_4302
  • 1VK_4303
  • 1VK_4304
  • 1VK_4305
  • 1VK_4306
  • 1VK_4307
  • 1VK_4308
  • 1VK_4309
  • 1VK_4310
  • 1VK_4311
  • 1VK_4312
  • 1VK_4313
  • 1VK_4314

Nič nimam proti Denonu, ravno nasprotno, se pa zdi, da je Focal (novi opremljevalec avdio sistema pri tej znamki) odlično ujel akustiko malega prostora avtomobila – ali pa je zadaj kak digitalen trik. V vsakem primeru je zvok za ta cenovni razred avtomobila izjemen, je pa, ko smo ravno pri avdio sistemu, malce nerodno vklopiti pavzo predvajalnika glasbe, za kar je potreben hkraten pritisk dveh gumbov (glasnost + in -) na volanskem obroču, in ker so nas pri tem koncernu malce razvadili, sem tu pogrešal še trdi disk za glasbeni sistem ter vhod AUX.

Pri novem 3008 kaže posebej opozoriti na udobje na zadnji klopi; izstopa prostor za kolena, potnik pa zlahka najde udoben, sproščujoč položaj sedenja – za dremež na daljši poti? Škoda le, da sta hrbta prednjih sedežev trda in da je na vsakem le pogojno uporabna nizka mreža.

Pa še malo za volan! Motor je že stari znanec vozil tega koncerna, a po zasnovi še vedno mlad, predvsem pa v celem – odličen. Njegovi tresljaji in trušč so lepo zadušeni, steče mirno in je – še za svojih 150 ‘konj’ – zelo poskočen. Za dizla začne dokaj hitro ogrevati notranjost celo pri temperaturah okoli zmrzišča. Navora mu težko zmanjka, zato so prehitevanja lahkotna, gibi prestavne ročice pa imajo zelo mehak tek, a so vseeno dovolj natančni in povedni.

Jasno je, da enako motoriziran 308 porabi manj goriva, a je tudi 3008 z žejo zmeren. Razlika je še najbolj opazna pri večjih hitrostih; na avtomobilski cesti v zmernem prometu in s tempomatom pri 130 kilometrih na uro (ter ob povprečju 104 kilometre na uro) pokaže potovalni računalnik 6,6 litra na 100 kilometrov, presenetljivo varčen pa je v mestu, kjer ni težko v zmerno živahnem tempu doseči porabo, manjšo od 6 litrov na 100 kilometrov.

Sliši se logično, da ima športni terenec športno nastavitev mehanike (izrazitejši, a ne bistveno glasnejši motorni zvok, hitrejši odziv stopalke plina), a športne cestne vožnje niso njegova prednost. Višina vozila (visoko težišče) naredi svoje, jasno, v ostrih ovinkih (2. prestava) velik motorni navor hitro zavrti notranje kolo v prazno, karoserija pa se tudi znatno nagne. Štirikolesen pogon bi to (lahko) v znatni meri popravil, a, kot rečeno, ni na voljo. Manjša zamera gre tudi na račun dokaj kratke prve prestave, kar je nekoliko neprijetno pri pogostih speljevanjih. Toda to je že na meji pikolovstva.

Ker gledano veliko sliko in v celem paketu drži: novi 3008 je avtomobil, ki ima veliko argumentov na svoji strani. Zdi se, da utegne biti zelo agresiven pri osvajanju kupcev. Pravi lev.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 7° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 1.245 – menjalnik v 6. prestavi – vklopljen način Normal – gume 225/55 R 18 V M+S Bridgestone Blizzak LM-80 EVO – digitalen prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.200/min: 2,8 l/100 km – 83 dB (5. prestava)

100 km/h, 1.800/min: 4,8 l/100 km – 85 dB

130 km/h, 2.200/min: 6,0 l/100 km – 91 dB

160 km/h, 2.800/min: 8,0 l/100 km – 94 dB

Testni krog: 7,4 l/100 km

Pohvale

+ prepričljiv (čvrst) videz zunanjosti

+ dinamično oblikovan kokpit

+ i-Cockpit

+ notranji materiali

+ občutek udobja za volanskim obročem

+ merilniki (v splošnem)

+ ergonomija

+ osrednji zaslon (v splošnem)

+ meniji infozabavnega sistema

+ zvok avdio sistema

+ hitro gretje sedežev

+ udobno sedenje (tudi) na zadnji klopi

+ poskočen in zmogljiv motor (navor!)

+ poraba (predvsem v mestu in izven mesta)

+ panoramsko strešno okno s pomikom

+ prtljažnik: odpiranje na zamah, oblika, velikost

+ sedalni del zadnje klopi se pogrezne s polaganjem naslonjala

+ dnevne luči tudi zadaj

+ notranja osvetlitev

+ zmeren notranji trušč

+ pameten ključ

+ štiri kamere za nadzor okolice vozila

+ dober sistem stop/start

Graje

– infozabavni sistem nima krmilnika

– ponoči presvetla slika s kamere za vzvratno vožnjo

– kamer za nadzor okolice ni moč ročno vklapljati

– nagibanje karoserije v (hitrih) ovinkih

– slabo oprijemljiva sedeža

– počasi odziven infozabavni sistem

– časovno kratek prikaz podatkov potovalnega računalnika

– premočno gretje sedežev (tudi na prvi stopnji)

– nepraktična talna preproga (v enem kosu) za zadnjo klop

Na kratko

Na pomanjkljivosti ni imun. Je pa tako poseben, samosvoj ter zunaj in znotraj privlačen, da ni čudno, da je kupcev (na evropski ravni) veliko. Za povrh je pa še uporaben in prijeten v vožnji.

Cene

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi 150 (Active): 25.390 evrov

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi 150 Allure: 27.190 evrov

Testni Peugeot 3008 2.0 BlueHDi 150 Allure: 35.780 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.997 cm3 – največji navor 370 Nm pri 2.000/min – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.750/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon na prednji kolesi

Vozna dinamika: (Običajna), Sport

Voz in obese: terenski kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj pomožen okvir, prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 225/55 R 18 V M+S Bridgestone Blizzak LM-80 EVO

Mere: dolžina 4.447 mm – širina 1.841 mm – višina 1.624 mm – medosna razdalja 2.675 mm – najmanjša razdalja od tal 219 mm – rajdni krog med stenami 10,7 m – notranja širina (komolci) spredaj 1.493, zadaj 1.422 mm – prtljažnik 520/1.482 l – posoda za gorivo 53 l

Mase: vozilo 1.500 kg – dovoljena skupna obremenitev 550 kg – dovoljena obremenitev strehe 80 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 207 km/h – pospešek 0-100 km/h 9,6 s – poraba (kombiniran cikel) 4,4 l/100 km – izpust CO2 114 g/km

Terenske zmogljivosti: najmanjša razdalja od tal 219 mm – dovoljena globina bredenja vode ni podatka – koti: vstopni 20°, prehodni ni podatka, izstopni 29° – največji prečni nagib ni podatka – največji vzpon ni podatka

Foto: VK