Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 EAT8 GT Line Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 EAT8 GT Line
Levji delež Ni več znamke, ki ne bi vsaj sramežljivo, če že ne napadalno vstopila v segment športnih terencev. Za Peugeot se zdi, da... Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 EAT8 GT Line

Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 EAT8 GT Line: precej cestne dinamike za športnega terenca.

Levji delež

Ni več znamke, ki ne bi vsaj sramežljivo, če že ne napadalno vstopila v segment športnih terencev.

Za Peugeot se zdi, da se je tu precej dobro znašel.

***

Tega Peugeota na cesti ne morete zgrešiti – je pač oblikovno takoj prepoznaven, na nek svoj način poseben, marsikomu tudi všečen, vsekakor pa je menda med tistimi cestnimi terenci, ki so najbolj terenskega videza. Z visokimi boki in z navpičnimi površinami prednjega dela in predvsem zadka. Človek se menda tudi zaradi tega v njem bolje počuti.

  • 1VK_0001a
  • 1VK_9993a
  • IMG_2139a
  • 1VK_9998a
  • IMG_2140a
  • IMG_2144
  • IMG_2145
  • IMG_2146
  • IMG_2147a
  • IMG_2143
  • IMG_2153
  • IMG_2135
  • IMG_2137a
  • IMG_2151
  • IMG_2152
  • IMG_2131a
  • IMG_2133a
  • IMG_2134
  • IMG_2132a

Svoje vrednosti je že pokazal in dokazal s prodajo: uspešno izpodriva klasične kombilimuzine spodnjega srednjega razreda, torej tudi hišni 308. Še vedno se veliko kupcev odloča za dizelsko različico in pogonska kombinacija, kakršna je bila v testnem, je ena najbolj svežih. Turbodizel, ki tule zmore 130 ‘konj’, ne razočara, pa ne toliko zaradi konj, kot zaradi Njutonmetrov. Tristo jih je dovolj, da se kosajo z večino nalog, ki jih dovoljuje današnji promet in še bolj hitrostne omejitve.

Samodejni menjalnik z 8 prestavami ni tu le zaradi manjše porabe, saj  zna biti celo športen: pri pretikanju navzdol je hiter kot legendarni DSG, pri izmeničnem pretikanju med položaji R-N-D in nazaj pa je opazno hitrejši od njega.

V celem gre za dober dinamičen paket. Volanski obroč je športno majhen in za športno vožnjo v odličnem položaju, volanski mehanizem je prijetno neposreden in natančen, krmiljenje koles je odlično, podvozje je cestno togo, nekaj malega pa doda tudi možnost športne nastavitve vozne dinamike. Vozniku sta na voljo zavolanski ušesi za ročno pretikanje, kar še doda k občutku dinamike vozila. Če bi mogel vplivati, se ne bi branil (predvsem navzdol) še daljših zavolanskih ušes.

Motor zadnje generacije zna biti varčen. Pri vožnji po avtomobilski cesti znotraj omejitev in s povprečno hitrostjo 120 kilometrov na uro pokaže potovalni računalnik povprečje 6,6 litra za 100 kilometrov. Pri 130 kilometrih na uro, ko se motor vrti z 2.100 vrtljaji v minuti, oddaja mehanika prijetno, kar nekako pomirjajoče brundanje, zato je vožnja tudi s tega zornega kota prijetna in lagodna.

  • IMG_2168a
  • IMG_2170a
  • IMG_2160
  • IMG_2161
  • IMG_2154
  • IMG_2155
  • IMG_2156
  • IMG_2157
  • IMG_2158
  • 2018-07-07 21.32.41
  • IMG_2166
  • IMG_2165
  • IMG_2163
  • IMG_2174a
  • IMG_2164
  • IMG_2173ab
  • IMG_2178ab
  • IMG_2175ab
  • 1VK_0002ab
  • 1VK_0005ab

Čeprav je večina preostalega tule že omenjena, velja vseeno vsaj spomniti na nekaj značilnosti. Najprej in znova seveda i-Cockpit, torej tisto, kar postavlja merilnike nad volanski obroč. Ergonomsko z vseh zornih kotov odlično, pa tudi malce športno. Digitalni merilniki so čedni in pregledni, ponujajo pet pogledov, a se zdi, da ves potencial še ni izkoriščen, moti pa predvsem gibanje kazalca motornih vrtljajev v ‘napačno’ smer.

Osrednji zaslon je več kot samo korekten in meniji infozabavnega sistema so eni boljših. Gumbov zanj je sicer sedem, a se vseeno zdi, da kakšen manjka, predvsem zato, ker je treba tudi klimatsko napravo upravljati preko zaslona in je za vsako spremembo treba preveč tipkati po zaslonu.

Navdušujejo tudi videz notranjosti (čeprav seveda ni nujno, da je všeč vsem), prostornost in udobje v celem. Pri ergonomiji še enkrat hvalim odlično zavolansko ročico za tempomat, a tudi nekoliko nenavadno ročico menjalnika, ki se jo človek hitro navadi.

***

Peugeot 3008 še enkrat dokazuje, da je posrečen paket avtomobila oziroma športnega terenca, ki se spogleduje s prestižnimi izdelki bolj zvenečih avtomobilskih znamk – tako z videzom in materiali kot s tehniko. Nič čudnega torej, da odnese levji delež prodaje tej znamki.

Vinko Kernc

Pohvale

+ motor: živahnost, poraba

+ menjalnik (hitrost odziva in pretikanja)

+ odlično usklajena kombinacija motor-menjalnik

+ prepričljiv (čvrst) videz zunanjosti

+ dinamično oblikovan kokpit

+ i-Cockpit

+ notranji materiali

+ občutek udobja za volanskim obročem

+ merilniki (v splošnem)

+ ergonomija

+ osrednji zaslon (v splošnem)

+ meniji infozabavnega sistema

+ hitro gretje sedežev

+ udobno sedenje (tudi) na zadnji klopi

+ prtljažnik: oblika, velikost

+ sedalni del zadnje klopi se pogrezne s polaganjem naslonjala

+ dnevne luči tudi zadaj

+ notranja osvetlitev

+ prijeten notranji trušč

+ dve kameri za nadzor okolice vozila

+ dober sistem stop/start

+ 230-voltna vtičnica

Graje

– premalo gumbov (za infozabavni sistem, …)

– počasi odziven infozabavni sistem

– časovno kratek prikaz podatkov potovalnega računalnika

– premočno gretje sedežev (tudi na prvi stopnji)

– trda hrbta prednjih sedežev in pogojno uporabna mrežica na njih

Na kratko

Danes so vsi avtomobili dobri, a le redki se zdijo nekoliko bolj posrečeni. P 3008 je eden takšnih, morda še posebej s takšno pogonsko kombinacijo.

Cene

Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 Active: 25.208 evrov

Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 EAT8 GT Line: 31.830 evrov

Testni Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 EAT8 GT Line: 34.190 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 20° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 3.048 – menjalnik v položaju D – vklopljen običajni vozni način – gume 225/55 R 18 V Michelin Primacy 3 – digitalen prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.400/min: 2,2 l/100 km – 86 dB (6. prestava)

100 km/h, 1.600/min: 3,7 l/100 km – 87 dB

130 km/h, 2.100/min: 6,2 l/100 km – 88 dB

160 km/h, 2.600/min: 10,3 l/100 km – 95 dB

Testni krog: 6,4 l/100 km

Tehnični podatki (proizvajalec oziroma zastopnik)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.499 cm3 – največji navor 300 Nm pri 1.750/min – največja moč 96 kW (130 KM) pri 3.750/min

Pogon: samodejni menjalnik (8) – pogon na prednji kolesi

Vozna dinamika: (Običajna), Sport/Dynaimc

Voz in obese: terenski kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj pomožen okvir, prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 225/55 R 18 V Michelin Primacy 3

Mere: dolžina 4.447 mm – širina 1.841 mm – višina 1.620 mm – medosna razdalja 2.675 mm – najmanjša razdalja od tal 219 mm – rajdni krog med pločniki 10,7 m – notranja širina (komolci) spredaj 1.493, zadaj 1.422 mm – prtljažnik 520/1.482 dm3 – posoda za gorivo 53 l

Mase: vozilo 1.505 kg – nosilnost 495 kg – dovoljena obremenitev strehe 80 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 192 km/h – pospešek 0-100 km/h 11,5 s – poraba (kombiniran cikel) 4,1 l/100 km – izpust CO2 108 g/km

Terenske zmogljivosti: najmanjša razdalja od tal 219 mm – dovoljena globina bredenja vode ni podatka – koti: vstopni 20°, prehodni ni podatka, izstopni 29° – največji prečni nagib ni podatka – največji vzpon ni podatka

Foto: VK

No comments so far.

Be first to leave comment below.