Peugeot 2008 1.6 BlueHDi 100 Allure Peugeot 2008 1.6 BlueHDi 100 Allure
Terenec za športne? Trendovski evropski način življenja je danes športen in včasih človek za to potrebuje tudi temu primeren avtomobil. Nujno ni, to vemo,... Peugeot 2008 1.6 BlueHDi 100 Allure

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi 100 Allure: dober model, dober (in varčen) motor, a skopa oprema.

Terenec za športne?

Trendovski evropski način življenja je danes športen in včasih človek za to potrebuje tudi temu primeren avtomobil. Nujno ni, to vemo, pomaga pa zagotovo.

Peugeotov 2008 je že eden takšnih.

***

2008 je star že štiri leta, kar pomeni tudi, da je Peugeot dokaj hitro uspel ujeti evropski trend. Ob predstavitvi je bilo rečeno, da je zamenjal 207 SW (kombijevsko različico 207), kar se je takrat strogo tehnično slišalo neustrezno, danes je pa nedvomno jasno, da je bil ta korak pravilen: slediti je pač treba povpraševanju trga.

Sloni na platformi PF1, kar v razumljivem jeziku pomeni, da si osnovo deli (med drugim) z 207, z 208, s 301, s C4 Cactusom in celo z novim C3, kar spet pomeni, da platforma, čeprav sega v daljne leto 1998, še zdaleč ni za pokoj.

  • IMG_3268aRB
  • IMG_3338
  • IMG_3339a
  • IMG_3333rawRB
  • IMG_3341
  • IMG_3335awRB
  • IMG_3265
  • IMG_3264a
  • IMG_3251a
  • IMG_3253aw
  • IMG_3261
  • IMG_3263a

Da v neki meri nadomešča klasičen kombi 207, je tudi jasno, saj je od 208 za dva decimetra daljši in ima s tem večji tudi prtljažnik. Pri slednjem je treba pohvaliti (tretjinsko) zlaganje naslonjal, ki v isti potezi nekoliko poglobijo sedalni del. Prej izjema kot pravilo – celo pri večjih in dražjih. In s tem pri podaljšanju ne nastane neljuba stopnica.

Prvi pogled takoj razkrije, da je 2008 nižje nasajen kot današnji klasični športni terenci (tudi 3008), kar ga uvršča med tipične predstavnike križancev. Zato voznik v njem nekoliko nižje sedi (kar ni nujno slabost – stvar okusa), kot bi sicer, a ima nižja karoserija tudi svoje prednosti: boljše zmogljivosti in manjšo porabo. In to ne neopazno!

Zloglasni i-Cockpit je še prve generacije, kar pa sploh ni slabo. Merilniki so analogni, kar že v osnovi ni slabo, so pa tudi čedni in pregledni. In za povrh se merilnik vrtljajev (še po ‘starem’) suče v pravo smer, medtem ko se pri kasnejših izvedbah suče v nasprotno (napačno). Dobra stran merilnikov tega i-Cockpita je tudi ta, da je v njih ves čas na voljo potovalni računalnik (kar v 3008 ni več), je pa res, da je pri vseh možnih pogledih enosmernost upravljanja zdaj že pomanjkljivost.

Tako da temu ‘staremu’ i-Cockpitu ni kaj dosti za očitati. Vse bolj se dokazuje pravilnost (ali vsaj dobra alternativa klasiki) postavitve merilnikov nad majhen volanski obroč, kar ima številne prednosti in eno samo možno pomanjkljivost: stvar okusa oziroma predsodek. In ker sem sodi tudi osrednji zaslon z infozabavnim sistemom, še beseda o njem: še vedno navdušujejo logični meniji, predvajalnik glasbe je morda celo boljši od novih različic (3008) in še vedno gre za privlačno redkost, da ima vgrajen trdi disk za glasbo. Dobro je tudi to, da ima klimatska naprava (samodejna in tristopenjska!) ločene komande in ne integrirane v infozabavni sistem.

  • IMG_3244a
  • IMG_3239a
  • IMG_3232w
  • 2016-12-18 17.53.35
  • IMG_3240
  • IMG_3233
  • IMG_3249a

O opremi nekaj kritike. Allure je najbogatejši osnovni paket, a bi z njim pričakovali več, vsaj denimo sredinsko komolčno oporo med prednjima sedežema, osvetlitev predala pred sovoznikom, ročaje nad vrati (vsaj za sovoznika), izdatnejšo notranjo osvetlitev (vsaj še kako bralno lučko in morda ambientalno osvetlitev), parkirni pripomoček tudi spredaj ter pokrovček za gorivo vsaj brez ključavnice, če že ne brez pokrovčka nasploh.

Na stropu so sicer vzdolžni trakovi svetil, kar pa je zgolj kozmetika in nima neposredne uporabne vrednosti – klasična ambientalna osvetlitev pomaga ponoči pri brskanju v predalih med sedežema, ti trakovi pa zgolj malo svetijo. Še o sedežih: slaba nista, sta pa vseeno podpovprečna glede na današnji standard.

Jasno je že iz številk malo nižje, v praksi pa je tudi doživeto: izbrani motor je v tej karoseriji kompromis med porabo in zmogljivostmi. Zna izjemno malo porabiti, a potrebuje več zaleta za (večjo, avtocestno) hitrost in se hitreje upeha na vzponih. Takšen je do 100 kilometrov na uro še lepo poskočen, pri višjih hitrostih pa zahteva nekaj več potrpljenja od voznika.

Menjalnik ima sicer le 5 prestav, a to sploh ni slabost tako motoriziranega 2008. Prvič, ljudem se v avtomobilih vse manj ljubi (tudi pretikati), in drugič, zaradi odlične navorske krivulje motor 6. prestave preprosto ne potrebuje.

Športnost takšnega 2008 je torej zgolj zmerna, a je jasno, da se športnost pri takšnih avtomobilih nanaša na njegove potnike. 2008 je v istem velikostnem razredu kot 208, znotraj malenkost večji, kar pomeni, da ne more biti tipičen družinski avtomobil (kot denimo 3008), a velikost notranjosti ne more zmanjšati njegove splošne priročnosti za športen način življenja uporabnikov.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice -4° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 1.953 – menjalnik v 5. prestavi – gume 195/60 R 16 H M+S Continental ContiWinterContact TS810 – digitalen prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.400/min: 2,0 l/100 km – 84 dB (4. prestava)

60 km/h, 1.000/min: 1,9 l/100 km – 93 dB

100 km/h, 1.800/min: 4,0 l/100 km – 87 dB

130 km/h, 2.300/min: 5,9 l/100 km – 90 dB

160 km/h, 2.900/min: 9,3 l/100 km – 95 dB

Testni krog: 6,5 l/100 km

Pohvale

+ lahkotnost upravljanja

+ poraba goriva

+ navorska krivulja motorja

+ meniji infozabavnega sistema

+ merilniki

+ i-Cockpit

+ zmeren notranji trušč (v decibelih)

+ merilniki, potovalni računalnik

+ oprema avdio sistema

+ prtljažnik (velikost in prilagodljivost)

+ klimatska naprava

+ uporabni predali

Graje

– preskopa oprema v najbogatejšem paketu

– neprijetno višja stopalka zavore od plina

– slabotna notranja osvetlitev

– nima mesta za plastenko

– nima nobenega sodobnega asistenčnega sistema

Na kratko

Peugeotov 2008 se po štirih letih (in lani rahlo prenovljen) še ne da: med majhnimi križanci oziroma kar med vsemi vrstami majhnih športnih terencev je še vedno vsaj v splošnem enakovreden, v nekaterih pogledih (z i-Cockpitom na čelu) pa celo edinstven. Uporaben, prikladen, prijazen in s tem motorjem tudi varčen.

Cene

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi 100 (Access): 17.986 evrov

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi 100 Allure: 20.343 evrov

Testni Peugeot 2008 1.6 BlueHDi 100 Allure: 21.438 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.560 cm3 – največji navor 254 Nm pri 1.750/min – največja moč 70 kW (100 KM) pri 3.500/min

Pogon: ročni menjalnik (5) – prednji pogon

Voz in obese: terenski kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 195/60 R 16 H M+S Continental ContiWinterContact TS810

Mere: dolžina 4.159 mm – širina 1.739 mm – višina 1.556 mm – medosna razdalja 2.537 mm – najmanjša razdalja od tal 165 mm – rajdni krog 10,8 m (med pločniki) – notranja širina spredaj 1.360, zadaj 1.337 mm – prtljažnik 360/1.194 l – posoda za gorivo 45 l

Mase: vozilo 1.180 kg – dovoljena skupna obremenitev 525 kg – dovoljena obremenitev strehe 75 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 180 km/h – pospešek 0-100 km/h 11,3 s – poraba (kombiniran cikel) 3,7 l/100 km – izpust CO2 97 g/km

Foto: VK