Pariz 2016: trije direktorji na ‘zagovoru’ Pariz 2016: trije direktorji na ‘zagovoru’
Veliki avtomobilski saloni se, kot ugotavljamo zadnja leta, morda počasi poslavljalo. A hkrati ugotavljamo tudi, da ni nujno, da bi bilo tako. Kar nekaj... Pariz 2016: trije direktorji na ‘zagovoru’
Pariški salon: ne zgolj ogled avtomobilskih novosti, tudi ena najboljših priložnosti za pogovor z direktorji avtomobilskih znamk.

Pariški salon: ne zgolj ogled avtomobilskih novosti, tudi ena najboljših priložnosti za pogovor z direktorji avtomobilskih znamk.

Veliki avtomobilski saloni se, kot ugotavljamo zadnja leta, morda počasi poslavljalo. A hkrati ugotavljamo tudi, da ni nujno, da bi bilo tako. Kar nekaj vzrokov je proti temu trendu in zagotovo izstopata dva.

Prvič, če bi ostalo tako, kot je bilo nekoč, torej da bi več avtomobilskih razstavljalcev (serijske) avtomobile resnično prvikrat javnosti pokazali prav tam, bi bila napetost večja, s tem pa tudi pomembnost salonov. In drugič, še vedno velja, da so saloni mesto, kjer so na enem mestu dostopni nekateri možje, ki v veliki meri vplivajo na dogajanje v avtomobilski industriji, kar pomeni, da jim lahko pogledamo v oči in zastavimo tudi kakšno provokativno vprašanje. Odgovori, četudi prav takšni, kot jih lahko preberemo v novinarskih materialih, imajo povsem drugo težo, če jih slišimo od vodilnih v velikih avtomobilskih podjetjih. Tudi tokrat je žirija Autobest sedela naproti nekaterim izmed takšnih.

Karl-Thomas Neumann, direktor znamke Opel

  • IMG_0832W
  • IMG_0835W
  • IMG_0836W
  • IMG_0838W
  • IMG_0839W
  • IMG_0843A
  • IMG_0845A
  • IMG_0848Aw
  • IMG_0849Aw

V nasprotju z nekaterimi vodilnimi je izpostavil, da je bil tokratni Pariški salon za Opel izjemnega pomena zaradi predstavitve pomembnega novega modela – Ampere-e. Z veseljem ugotavlja, da je izmed serijskih elektromobilov njihova Ampera-e, ko gre za domet, za 100 kilometrov ‘daljša’ od prvega zasledovalca, električno prenovljenega Renaulta Zoe (500 proti 400). Kot dokaz njihovega tehničnega uspeha so se na salon pripeljali z Ampero-e iz Londona, z enim polnjenjem prevozili 417 kilometrov in imeli še za 80 kilometrov zaloge energije v bateriji. Hkrati je spomnil, da ima ta avtomobil izjemno zmogljiv motor, ki zagotavlja Amperi-e boljšo prožnost od 80 do 120 kilometrov na uro, kot jo imajo njihovi športni modeli OPC! Skrivnost tehničnega uspeha leži v zasnovi – avtomobil je namreč zgrajen okoli baterije (na dnu med osema), zato ima lahko dovolj veliko baterijo (in domet), zato ima nizko težišče in zato je lahko zunaj majhen, znotraj pa velik. Ko gre za motorno moč in domet, načrtujejo (za razliko od drugih ponudnikov e-mobilov) eno samo različico, tipičen kupec pa je – prav vsak, kot pravi Neumann. Vse starosti, oba spola. O cenah in trgih, kjer bo na voljo, pravi, da še ni čas, da bi o tem govorili, kar je morda razumljivo, saj je to še posebej občutljiva tema elektromobilov in ključ do uspeha. Nismo mogli mimo vprašanja o dizelskih motorjih; pravi, da vsaj še nekaj let ostajajo predvsem v večjih avtomobilih, saj lahko ta hip za razumljivo ceno le ti omogočijo doseganje ugodnih vrednosti izpusta ogljikovega dioksida in hkrati velik domet.

Luca de Meo, direktor znamke Seat

  • IMG_0910w
  • IMG_0912w
  • IMG_0918w
  • IMG_0921w
  • IMG_0924w
  • IMG_0927w
  • IMG_0935w
  • IMG_0938w
  • IMG_0941w
  • IMG_0945w

Ni mogel skriti zadovoljstva ob zelo dobrih prodajnih rezultatih Seata, vključno in še posebej z zadnjim četrtletjem. Prepričan pa je, da je to šele začetek, saj se intenzivno spuščajo v najhitreje rastoč avtomobilski razred športnih terencev: salonsko premiero je doživela Ateca, prihaja pa tudi manjši športni terenec od nje, ki se bo morda imenoval Arona. Nastala bo na tehnični osnovi Audija Q2 in naj bi na trge prišla leta 2018. Prepričan je, da bo v bližnji prihodnosti kar tretjina prodanih Seatov športnih terencev! Toda tu rasti ponudbe te znamke ne bo konec: de Meo pravi, da ne bodo zamudili vlaka elektromobilov in hibridnih vozil, oboji naj bi bili na trgih še pred ‘kritičnim’ letom 2020. Za samovoznost, ki je tudi ena glavnih današnjih tem razvoja avtomobilov, pa pravi, da je to še vedno domena prestižnih znamk, kar pomeni, da je v Seatih v kratkem še ne moremo pričakovati. De Meo je danes videti kot človek velikega optimizma in zato ima tudi razloge. Prvi je zagotovo ta, da so, kot pravi, kupci Seatov v za 10 let mlajši od povprečnega kupca avtomobila, zatrjuje pa tudi, da avtomobilu niso šteti dnevi. To je sicer pred časom mislil tudi sam, saj so se predvsem mladi vse manj navduševali nad avtomobili in vse bolj nad pametnimi telefoni – potem pa Google in Apple napovesta vstop v avtomobilsko industrijo. Na vprašanje o večnem ‘koncernskem problemu’ (zapostavljanje nekaterih znamk, v konkretnem primeru Seat v primerjavi s Volkswagnom) je odgovoril v prispodobi in spet pozitivno v smislu, da je to problem, enak kuharskemu: vsi imajo enake sestavine, rezultat je pa vselej drugačen; umetnost je, da narediš z istimi sestavinami pač enako dober ali boljši izdelek. V tem slogu je bilo tudi vprašanje o oblikovalski filozofiji Seatov; pravi, da bo novi Leon (pričakujemo ga leta 2019) postavil temelje za novo oblikovno smer avtomobilov te znamke.

Dante Zilli, direktor znamke Jeep za Evropo in bližnji Vzhod

  • IMG_0963aw
  • IMG_0964aw
  • IMG_0974aw
  • IMG_0979aww
  • IMG_0980aw
  • IMG_0982waw
  • IMG_0983waw
  • IMG_0984waw
  • IMG_0985waw

Tudi Dante Zilli ima ta hip veliko razlogov za dobro voljo: prodaja Jeepov je letos v primerjavi z enakim lanskim obdobjem zrasla za 11 odstotkov. In tudi Jeep bo razširil ponudbo, začenši z različico Grand Cherokee Trailhawk, ki je najbolj terenska različica tega uspešnega modela. Novi Wrangler naj bi na trge prišel konec 2017 ali v začetku 2018 in bo pomagal izpolniti cilj prodaje 2 milijonov Jeepov leta 2018. Nas je zanimalo tudi, ali načrtujejo avtomobil, manjši od Renegada; potrdil ni, je pa rekel, da o takšnem resno razmišljajo. Podobno je odgovoril za pickup, ki je sicer neke vrste prepoznavni simbol ameriške avtomobilske industrije, Jeep pa ga (razen dokaj nepraktičnega Wranglerja), nima: zagotovo bo, a še ne sme izdati podrobnosti, v katerem velikostnem razredu. Zdi se, da to ne bo Renegade oziroma Comanche, kot se imenuje takšen koncept, a je težko reči zagotovo. Je pa dosti raje govoril o novem Compassu (manj kot 4,5 metra dolgi križanec), ki ga bodo pokazali v Los Angelesu, Evropi pa kasneje v Ženevi. Bolj Evropi kot ZDA namenjen bo imel kar 17 različnih pogonov! In čeprav je Jeep menda ena najbolj konzervativnih avtomobilskih znamk, priznava, da se alternativnim pogonom ne bodo mogli izogniti. Takšno je pač gibanje v avtomobilski industriji.

Vinko Kernc

Foto: VK