OSCA MT4 1952 OSCA MT4 1952
Leta 1937 so bratje Maserati prodali delnice svoje tovarne dirkalnih avtomobilov družini Orsi, vendar so nadaljevali z delom v podjetju še naslednjih deset let.... OSCA MT4 1952

OSCA MT4: z njim sta dirkala tudi Luigi Viloresi in Stirling Moss.

Leta 1937 so bratje Maserati prodali delnice svoje tovarne dirkalnih avtomobilov družini Orsi, vendar so nadaljevali z delom v podjetju še naslednjih deset let. Po preteku pogodbe, leta 1947, so Ernesto, Ettore in Bindo Maserati ustanovili ‘Officine Specializzate Costruzione Automobili – Fratelli Maserati S.p.A.’ ali na kratko OSCA.

Njihov prvi in morda najpomembnejši model je bil MT4, katerega oznaka pomeni ‘Maserati Tipo 4 cilindri’. Avtomobil je imel motor prostornine 1.092 kubičnih centimetrov, njegov blok pa je bil razvit na osnovi Fiatovega bloka. Razvil je 53 kilovatov (72 ‘konj’) največje moči pri dokaj visokih 6.000 vrtljajih v minuti.

Med letom 1947 in 1955 so bratje Maserati izdelali 79 verzij tega majhnega dirkalnega avtomobila v karoserijski izvedbi barchetta (spider) in coupé. Ta impresivni model (na sliki) z nenavadno obliko je bil izdelan v karoserijski delavnici Alfreda Vignaleja, oblikoval pa ga je Giovanni Michelotti. Leta 1953 je avto tekmoval na dirki 24 ur Le Mans in dosegel razredno zmago. Naslednje leto je ta dosežek ponovil na dirki 1000 km Buenos Airesa.

MT4 so, kot je bilo takrat v navadi, izdelovali v različnih karoserijah različnih oblikovalcev (Frua, Michelotti, Vignale), z leti pa so mu tudi posodabljali motor na večjo prostornino (do 1,5 litra) in večje moči (74 kW – 100 ‘konj’).

Bratje Maserati so leta 1963 podjetje prodali grofu Domenicu Agusti, lastniku znamke MV Agusta. Z njim so na področju razvoja sodelovali še tri leta in med drugim razvili 4-valjni motor z desmodromičnim(!!)  krmiljenjem ventilov. Tovarna OSCA je vrata zaprla leta 1967.  Do leta 1966 so bile z Oscinimi motorji opremljene tudi nekatere različice modela Fiat Pininfarina Cabriolet.

Georg Gedl

Ilustracija: Georg Gedl

OSCA MT4 v garažah dirkališča Donington.

Tale MT4 nosi podpis oblikovalca Morellija.

Foto: Wikipedia

Preberite tudi