Opel Zafira 1.6 CDTI 99 kW Innovation Opel Zafira 1.6 CDTI 99 kW Innovation
Obrnjen svet Nekatere stvari se zdijo težko razumljive. Na primer to, da so se kupcem nenadoma priljubili športni terenci in to zvečine na račun... Opel Zafira 1.6 CDTI 99 kW Innovation

Opel Zafira: eden redkih kompaktnih limuzinskih kombijev, ki mu uspeva ohranjati zadosti kupcev.

Obrnjen svet

Nekatere stvari se zdijo težko razumljive. Na primer to, da so se kupcem nenadoma priljubili športni terenci in to zvečine na račun limuzinskih kombijev.

No, stalnice za zdaj ostajajo in kot kaže, se Zafiri (oziroma Oplu) še ni treba bati.

***

Treba se je spomniti: pozno jeseni 1996 je kot prvi takšen ‘Evropejec’ na trge prišel Renaultov Scénic in Opel je kar hitro odreagiral: trgu je Zafiro ponudil le dobri dve leti kasneje. Kupci so prepoznali notranjo uporabnost ob sprejemljivih zunanjih merah (večja Sintra je bila očitno prevelika), hkrati pa so se ob vsem tem v njem prepoznale družine z več otroci in/ali družine, ki so ‘aktivno’ preživljale prosti čas. Z avtomobilom.

  • 1VK_6763wa
  • 1VK_6368a
  • 1VK_6373a
  • 1VK_6370a
  • 1VK_6776awn
  • 1VK_6375a
  • 1VK_6372a
  • 1VK_6377a2
  • 1VK_6374a
  • 1VK_6376la
  • 1VK_6644a
  • 1VK_6670a
  • 1VK_6648a

Časi pa so, kot vemo, danes čisto drugačni. Nenadoma vse tako opevane prednosti niso več zadosten argument in Opel že ponuja podobno velik Grandland, pa tudi manjša Crossland in Mokko. Toda Zafira se, kot ugotavljajo pri Oplu, še ne da. Tako kot vsi limuzinski kombiji tudi Zafira danes v poplavi športnih terencev deluje idejno staromodno, a te iste športne terence še vedno znatno prekaša z notranjo prostornostjo in prilagodljivostjo. Strokovnjaki menda že ugotavljajo, da se bo juha prej ali slej ohladila in da se bodo kupci vsaj v manjši meri spet vrnili k limuzinskim kombijem.

Po dveh desetletjih kompaktnih limuzinskih kombijev je seveda marsikaj jasno o tem, kakšni morajo biti znotraj, da upravičijo svoj obstoj. Zafiro tretje generacije iz leta 2011 je lani doletela prenova, ki je v tem primeru očesu dobro opazna tako zunaj kot znotraj: obraz in kokpit sledita novim oblikovnim zapovedim te znamke, povedano preprosto pa sta zdaj bolj podobna novi Astri.

V veliki notranjosti se zdita merilnika nesorazmerno majhna, a ne moti, ker sta odlična – natančna in ‘čista’. Poleg tega zaslonček med njima poleg dvojnega potovalnega računalnika ponuja tudi podatek o hitrosti v obliki cifre. Skratka: brez večjih pripomb.

  • 1VK_6352a
  • 1VK_6345a
  • 1VK_6343
  • 1VK_6342
  • 1VK_6347w
  • 1VK_6358
  • 1VK_6349l
  • 1VK_6366a
  • 1VK_6354a
  • 1VK_6414b
  • 1VK_6421b
  • 1VK_6422b

Čisto nov na čisto novi armaturni plošči je osrednji zaslon in seveda vsa okolica. Kar je pomembno, je to, da je zdaj tam veliko manj gumbov, morda ravno prav (premalo spet ni dobro), bi se pa ravno tam, torej na zaslonu, našla kaka pripomba na menijskih straneh. Vse bolj spoznavamo tudi prednosti sistema OnStar, ki dnevno bolj kot vse drugo navdušuje s hitrim vnosom iskanega naslova v kakršni koli obliki, saj za to spretno poskrbi sogovornik na drugi strani telefonske povezave.

Sedem sedežev je urejenih po zdaj že klasični metodi: v drugi vrsti so trije posamični (srednji je le malce ožji) za odrasle, v tretji pa sta dva za otroke. Vzdolžni pomik sedežev druge vrste (okoli 20 cm) je do neke mere nesmiseln (če jih potisnemo povsem naprej, tam zmanjka kolenskega prostora), a se vseeno v različnih okoliščinah izkaže kot koristen. Zagotovo tam bolj gode nastavitev naklona naslonjal druge vrste, pa tudi uporabnost poklopljenega naslonjala sredinskega sedeža (ki se spremeni v komolčno oporo) je v tem svetu nekaj posebnega. In poglabljanje celotnega sedeža med polaganjem naslonjala pripomore k temu, da je tako nastal prtljažniški del nižji in zato bolj uporaben.

Testna Zafira je imela kar lep paket opreme v smislu udobja (manjkal je le pameten ključ) vse do spodobne notranje osvetlitve skupaj z uporabno (ne le okrasno) ambientalno osvetlitvijo. Na nek način zanimivo je, da Zafira nima (več) nekoč nepogrešljivih mizic na naslonjalih prednjih sedežev, najbrž zato, ker so se izkazale za slabo uporabne nasploh. Tudi prtljažnik je v veliki meri za vzor – tudi z dvema paroma vzdolžnih vodil, s kljukami za mrežno na dnu in z 12-voltno vtičnico.

  • 1VK_6425b
  • 1VK_6426b
  • 1VK_6427b
  • 1VK_6428b
  • 1VK_6429b
  • 1VK_6430b
  • 1VK_6431b
  • 1VK_6434b
  • 1VK_6435b
  • 1VK_6436b
  • 1VK_6437b
  • 1VK_6438b
  • 1VK_6439b
  • 1VK_6440b
  • 1VK_6441b
  • 1VK_6442b
  • 1VK_6443b
  • 1VK_6444b
  • 1VK_6445b
  • 1VK_6446b
  • 1VK_6447b
  • 1VK_6448b
  • 1VK_6449b
  • 1VK_6450b
  • 1VK_6451l

Sto kilovatov turbodizla se morda ne sliši veliko, a je v tej Zafiri navora dovolj, da stroj nima težav ne z maso, ne z aerodinamiko. Ni sicer popoln: nad prostim tekom je slabo odziven in navorsko slab, zato je treba za le malce odločnejše speljevanje prej nekoliko dvigniti vrtljaje. Zato je 6 prestav menjalnika tam z namenom in ne darilo Opla tistim, ki radi pretikajo: 1. prestava ni le za speljevanje, pač pa je treba tudi malce pospešiti, da potem 2. prestava lepo ‘prime’.

Vse se spremeni v lepo (odzivnost, navor) pri kakih 1.800 vrtljajih v minuti in ostaja lepo do kakih 3.500. Višjih vrtljajev ne ljubi preveč, a tudi niso potrebni; prvič, ker (takšna) Zafira ni športen avtomobil, in drugič, ker se pri 2.900 v 6. pelje lepih 165 kilometrov na uro.

Ni ga še, ki bi zmogel pretentati fiziko. Takšna Zafira se ne vozi z manj kot tone in 800 kilogramov skupne mase, že same mere pa dajo slabo iztočnico aerodinamiki. Zato je tudi z nežno vožnjo kaj dosti manj od 8 litrov na 100 kilometrov težko doseči, je pa res tudi, da bo s porabo težko preseči desetico. Davek na vse ugodnosti pač, ki jih prinaša.

***

Obrnjen svet je današnja avtomobilska stalnica, a Zafira ostaja uporaben in v vožnji lahkoten avtomobil svoje sorte. Nič čudnega, da je zanjo še vedno dovolj kupcev.

Vinko Kernc

Pohvale

+ notranja prilagodljivost in prostornost

+ udobje, paket opreme (v splošnem)

+ motorne zmogljivosti

+ merilnika in potovalni računalnik

+ nastavitve prednjih sedežev

+ ogrevanje prednjih sedežev in volanskega obroča

+ rolete za zadnje bočne šipe

+ sistem OnStar

+ notranji predali

+ prtljažnik

+ izklopljiva TC in ESC

+ prekinjen in neprekinjen tek zadnjega brisalnika

Graje

– nima gumba za pavzo avdio sistema

– glasna stopalka sklopke

– neprikladno nameščena 12-voltna vtičnica in vhod USB

– nima cevi za gorivo brez čepa

Na kratko

Zafira je zelo dober družinski avtomobil, ko gre za prostor, prilagodljivost in udobje, v konkretnem primeru pa tudi, ko gre za motor in paket opreme. Le čas, v katerem živimo, njej in njej podobnim pač ni naklonjen. Zaradi mode, ne zaradi uporabnosti.

Cene

Opel Zafira 1.6 CDTI 99 kW (Edition): 25.130 evrov

Opel Zafira 1.6 CDTI 99 kW Innovation: 27.820 evrov

Testni Opel Zafira 1.6 CDTI 99 kW Innovation: 32.658 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 24° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 20.678 km – menjalnik v 6. prestavi vklopljen način ECO – gume 235/45 R 18 W Bridgestone Potenza RE050A – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.250/min: 2,5 l/100 km – 80 dB (5. prestava)

60 km/h, 1.000/min: 2,8 l/100 km – 84 dB

100 km/h, 1.750/min: 5,0 l/100 km – 86 dB

130 km/h, 2.200/min: 6,4 l/100 km – 88 dB

160 km/h, 2.800/min: 10,0 l/100 km – 94 dB

Testni krog: 8,4 l/100 km

Tehnični podatki (proizvajalec oziroma zastopnik)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.598 cm3 – največji navor 320 Nm pri 2.000/min – največja moč 99 kW (134 KM) pri 3.500-4.000/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon spredaj

Voz in obese: limuzinski kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 7 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – poltoga prema, Wattov paralelogram, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 235/45 R 18 W Bridgestone Potenza RE050A

Mere: dolžina 4.666 mm – širina 1.884 mm – višina 1.660 mm – medosna razdalja 2.760 mm – najmanjša razdalja od tal 123 mm – rajdni krog 11,9 m (med zidovi) – notranja širina spredaj 1.468 mm, v sredini 1.488 mm, zadaj 1.208 mm – prtljažnik 152/1.792 dm3 – posoda za gorivo 58 l

Mase: vozilo 1.728 kg – dovoljena skupna obremenitev 682 kg – dovoljena obremenitev strehe 100 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 191 km/h – pospešek 0-100 km/h 11,6 s – poraba (kombiniran cikel) 4,5 l/100 km – izpust CO2 119 g/km

Foto: VK