Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTi 100 kW AT Innovation Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTi 100 kW AT Innovation
Inovativno? Ime opremskega paketa se sliši imenitno, a morda tudi zavezuje. Pri Astri ST se seveda takoj naveže na prtljažnik in njegovo uporabnost. ***... Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTi 100 kW AT Innovation

Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTi: za okroglih 200 kilogramov lažja od primerljive Astre prejšnje generacije.

Inovativno?

Ime opremskega paketa se sliši imenitno, a morda tudi zavezuje.

Pri Astri ST se seveda takoj naveže na prtljažnik in njegovo uporabnost.

***

A lepo po vrsti. Kratek pogled v zgodovino ne pove le tega, da gre že za generacijo ‘K’ (ob izpuščenem I to pomeni, da jih je bilo skupaj že 10), pač pa tudi, da so pri Oplu že pred časom osvojili kombinacijo uporabnosti in čednega videza kombijevske karoserije. Za tole tu bi lahko rekli, da se je oblikovno z zadkom, vključno z lučmi, manj odmaknila od prejšnje generacije, kot to velja za kombilimuzino.

  • IMG_3965aw
  • IMG_3922
  • IMG_3921
  • IMG_3925
  • IMG_3970alw
  • IMG_3923
  • IMG_3967
  • IMG_3966w
  • IMG_3920
  • IMG_3930
  • IMG_3927
  • IMG_3928

Dve vrsti kupcev sta tu posebej radovedni; tisti, ki vozijo sedanjo Astro s 5 vrati, in tisti, ki želijo prejšnjo generacijo Sports Tourerja zamenjati z novo. Slednjim kaže sporočiti, da je nova za malenkost (in res milimetrsko) daljša, ožja in nižja ter da ima tudi medosje rahlo krajše. Ravno nasprotno, a veliko večji meri, pa velja za prtljažnik, ki je tu za od 50 do 80 litrov večji. Obetavno.

Medtem ko spredaj vse do prtljažnika v osnovi ni nekih funkcionalnih razlik, je seveda precej drugače v prtljažniku. V primeru testne Astre elektrika odpre (in zapre) zadnja vrata, ki skrivajo vsebino do 1.630 litrov velikega prtljažnega prostora. Pokriva ga klasičen rolo, na bokih sta gumba za (električno) proženje naslonjal (40:60), ročno pa je moč klop razdeliti tudi v razmerju 40:20:40. Ravne robne površine le na boku ‘zmotijo’ utori s priponkami za pričvrstitev prtljage, prav tako v bokih, a prijazno udrta, pa so ušesa za mrežo preko dna.

  • 1VK_6095
  • 1VK_6097
  • 1VK_6098
  • 1VK_6099
  • 1VK_6100
  • 1VK_6101
  • 1VK_6102
  • 1VK_6103
  • 1VK_6104
  • 1VK_6105
  • 1VK_6106
  • 1VK_6107
  • 1VK_6108
  • 1VK_6109
  • 1VK_6110
  • 1VK_6111

Astra ST ima dvojno dno, a ker je spodaj pomožno rezervno kolo, dna ni moč spustiti na nižjo raven. Je pa v takšni postavitvi dno podaljšanega prostora ravno in vodoravno. Osvetlitvena lučka je žal ena sama, je pa na boku tudi 12-voltna vtičnica. V celem zelo uporabno, je pa morda beseda ‘inovativno’ pri tem vseeno premočna.

Prostor okoli prednjih sedežev je seveda identičen kot pri kombilimuzini (v konkretnem primeru pa usnje na sedežih z zmerno bočno oporo), bi pa morda veljalo – če gledate tudi test kombilimuzine – tu na zadnji klopi pohvaliti sredinsko komolčno oporo, ki v kombinaciji z rahlo nakazano oporo na konceh klopi precej olajša bivanje zadnjima potnikoma. Več kot dobrodošlo je, poleg predalov, žepov, dveh vtičnic USB in dveh bralnih lučk, tudi gretje usnjenih sedežev na zadnji klopi, kar je v tem razredu še vedno redkost. Škoda le, da komolčne opore niso zasnovali s predalom in z mesti za pločevinke.

  • IMG_3942
  • IMG_3939
  • IMG_3931
  • IMG_3932
  • 2016-12-29 23.30.15
  • IMG_3946
  • IMG_3944
  • IMG_3933
  • IMG_3934
  • IMG_3936
  • IMG_3938
  • IMG_3956
  • IMG_3948
  • IMG_3955a
  • 1VK_6071
  • IMG_3958

Ker je Astra K še zelo sveža, ni odveč spomniti, da je upravljanje infozabavnega sistema v tej generaciji dosti bolj preprosto kot v prejšnji, še vedno pa je na trgu precej bolj intuitivnih in bolj ergonomskih rešitev. Kar ni stvar denarja, pač pa le spretnosti zasnove.

Zimske razmere niso prijazne, so pa skrajni primer voznih pogojev tudi za asistenčne sisteme. Tako se izkaže, da je treba kamero za vzvratno vožnjo dnevno čistiti, da (pre)pogosto neprekinjeno svetita obe opozorilni lučki za mrtve kote (tudi ko ni nikjer naokoli nikogar) in da sistem za ohranjevanje vožnje znotraj prometnega pasu včasih deluje, včasih pa ne. In še ko deluje, pogosto ukrepa, ko je avtomobil že krepko preko bele črte.

Nobena skrivnost ni več, da je, gledano vsaj kratkoročno, prihodnost v batih bencinskih strojev (kot v primeru testne Astre s 5 vrati); dizli še vedno niso za odpis, a v tej Astri denimo prav nič uglajeno ne teče. Sliši se ga (skoraj) ves čas, neogret pri pospeševanju je pa posebej neprijeten.

Testno Astro je poganjal prostorninsko identičen dizel kot pri testni prejšnje generacije; od nje je imel nekaj manj moči, a za 60 Njutonmetrov več navora – kar je bolj pomembno od moči, za vožnjo prijaznejše in dokaz tehničnega napredka pri motorju. Njegovih 100 kilovatov Astre ST ne naredi športne, jo pa več kot dostojno poganja (oziroma vleče), predvsem pa se zdi izjemen pri svoji žeji. Z umirjeno vožnjo vse do 130 kilometrov na uro ni nemogoče doseči povprečja pod 5 litri za 100 kilometrov.

Treba se je navaditi, da se ne kaže pretirano ukvarjati z asociacijami imen avtomobilov ter njihovih paketov oprem in še manj pri tem veliko pričakovati. V tem primeru in v konkretnem primeru Astre ST potem drži, da gre za vozniku in potnikom zelo prijazen paket avtomobila. Kar je še vedno daleč najbolj pomembno.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice -4° C – suha cesta – menjalnik v položaju D – gume 225/45 R 17 H M+S Dunlop Winter Sport 5 – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.200/min: 2,5 l/100 km – 88 dB (5. prestava)

100 km/h, 1.600/min: 3,6 l/100 km – 90 dB

130 km/h, 2.100/min: 5,2 l/100 km – 92 dB

160 km/h, 2.600/min: 8,0 l/100 km – 95 dB

Testni krog: 6,4 l/100 km

Pohvale

+ prtljažnik

+ skladen videz zunanjosti

+ motor: prožnost, poraba

+ sožitje turbodizla in samodejnega menjalnika

+ volan

+ občutek v vožnji

+ pameten ključ

+ izdatna nastavljivost prednjih sedežev

+ gretje in hlajenje sedežev spredaj, gretje sedežev zadaj

+ udobje na zadnji klopi

+ dnevne luči tudi zadaj

+ električne vtičnice

Graje

– nezanesljivo delovanje asistenčnih sistemov

– (redko) nedelovanje merilnika zunanje temperature

– ni priročnega gumba za pavzo avdio sistema

– dizelski trušč

– neosvetljen predal pred sovoznikom

– delovanje samodejnosti zatemnitve merilnikov

– veliko presvetla slika s kamere za vzvratno vožnjo ponoči

Na kratko

Kombinacija je naravnana na udobno in varčno vožnjo, na udobno bivanje štirih potnikov in na prilagodljivost ter velikost prostora za prtljago. Lahko bi rekli: zelo vsestranski družinski avtomobil.

Cene

Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTi 100 kW (Enjoy): 19.655 evrov

Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTi 100 kW AT Innovation: 22.515 evrov

Testni Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTi 100 kW AT Innovation: 29.243 evrov

 (Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.598 cm3 – največji navor 320 Nm pri 2.000-2.250/min – največja moč 100 kW (136 KM) pri 3.500-4.000/min

Pogon: samodejni menjalnik (6) – pogon spredaj

Voz in obese: kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema z Wattovim paralelogramom, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 225/45 R 17 H M+S Dunlop Winter Sport 5

Mere: dolžina 4.702 mm – širina 1.809 mm – višina 1.510 mm – medosna razdalja 2.662 mm – najmanjša razdalja od tal 100 mm – rajdni krog med zidovi 11,05 m – notranja širina spredaj ni podatka, zadaj ni podatka – prtljažnik 550/1.630 l – posoda za gorivo 48 l

Mase: vozilo 1.364 kg – dovoljena skupna obremenitev 611 kg – dovoljena obremenitev strehe 75 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 200 km/h – pospešek 0-100 km/h 10,1 s – poraba (kombiniran cikel) 4,6 l/100 km – izpust CO2 122 g/km

Foto: VK