Opel Adam 1.4 74 kW Jam Motorsport Edition Opel Adam 1.4 74 kW Jam Motorsport Edition
Pohvalno! Cenik dodatne opreme različnih proizvajalcev se bere kot kopiraj/prilepi: poznani posamični elementi, ugodni paketi. Oplov Motorsport Edition je nekaj posebnega. *** Lahko da... Opel Adam 1.4 74 kW Jam Motorsport Edition

Opel Adam Motorsport Edition: zunanji videz in trening vožnje!

Pohvalno!

Cenik dodatne opreme različnih proizvajalcev se bere kot kopiraj/prilepi: poznani posamični elementi, ugodni paketi.

Oplov Motorsport Edition je nekaj posebnega.

***

  • 1VK_0081aw
  • 1VK_0055a
  • 1VK_0050a
  • 1VK_0057a
  • 1VK_0021a
  • 1VK_0025a
  • 1VK_0029
  • 1VK_0023a
  • 1VK_0009a
  • 1VK_0010a
  • 1VK_0017a
  • 1VK_0018
  • 1VK_0008
  • 1VK_0011
  • 1VK_0016la
  • 1VK_0012

Lahko da je zgolj spretna marketinška poteza, a sploh ni pomembno. Adam ME je malček s 100 ‘konji’ v motorju, kar pri dobri toni danes ni več športna številka. Odkar v ceniku ni več športne različice Adam S, je to pač najzmogljivejši Adam. Toda na videz deluje – športno.

Slovenska posebnost, Motorsport Edition, je za skromnih 310 evrov dražja od običajnega Jama in doda zanimiv paket: poleg nalepk, kakršne krasijo zunanjost dirkaških Oplov zadnjih časov, je dobil kupec še kapo, majico in – kar je tule menda najbolj pomembno – trening vožnje.

Slovenska posebnost je tudi ta, da nimamo (pravih) dirkališč, kamor bi se ljubitelj hitre vožnje lahko podal za uro ali dve posneti gume in izpiliti vozniške veščine. Zato, žal, dirkališče postane cesta. Oplova pobuda, ki se je (tudi žal) že iztekla, je bila delni obliž na to rano in čisto drugače bi bilo, če bi bilo tovrstnih pobud več.

Čeprav, kot rečeno, takole motoriziran Adam ni športen in še manj dirkaški, vseeno, v takšno livrejo odet, vzbuja nekaj športnih občutkov za volanom. V osnovi gre za enak motor kot v preskušenem Adamu 1.4 Slam, kar pomeni, da večina zapisanega velja tudi tu. Se pavi: motor je zelo elastičen in v nižjih vrtljajih skoraj od prostega teka navzgor prijetno (mestno!) prožen, mu pa v srednjih vrtljajih za nadaljevanje iskrosti že zmanjka navora. Elektronika nežno prekine vžig pri 6.500 vrtljajih v minuti, kar je v 4. prestavi okoli 170 kilometrov na uro. A, takole oblečen v dirkaške barve, vabi k preskušanju njegovih zmogljivosti in izkaže se, da se iz navorske in močnostne povprečnosti v srednjih vrtljajih nad 5.800 vrtljaji v minuti prelevi v iskro igračo.

  • 1VK_0039aw
  • 1VK_0034w
  • 1VK_0032rl
  • 1VK_0033a
  • 1VK_0035
  • 1VK_0038aw
  • 1VK_0041a
  • 1VK_0042a
  • 1VK_0044a
  • 1VK_0048ab

Dober občutek daje že položaj za volanom: volanski obroč je izdatno nastavljiv v globino (lahko pa bi se pustil še nekoliko nižje spustiti) in volan je prijetno, a nevsiljivo (športno) natančen. Tudi sedeža, ki nista športne sorte, vseeno nudita nekaj bočne opore tako na sedalnem delu kot na naslonjalu.

Pri volanu velja spomniti, da ima dodano funkcijo (vklop z gumbom), ki ga pri manjših hitrostih še dodatno omehča (lahkotnejše parkiranje), pri obroču volana pa na ergonomsko prijetne gumbe za tempomat in avdio sistem. Ker je Adam na trgih že od leta 2013, morda pa tudi zato, ker je tako majhen, nima danes običajnega osrednjega zaslona, kar v praksi ni pomanjkljivost, le z njim povezane kamere za vzvratno vožnjo pač nima. Je pa zato celotno upravljanje še vedno logično, pregledno in ergonomsko – na gumbe.

***

Adamu se, tako kot pri nas nikdar ponujenemu Karlu, pišejo slabi časi. Koncern PSA, od predlani lastnik Opla, je namreč napovedal, da mali Opli ne bodo imeli naslednikov, ker se bo znamka osredotočila na daleč bolj tržno uspešne modele, začenši z Mokko. Zato je tole menda tudi zadnji Adam in zadnji tako majhen Opel na tovrstni preskušnji. Motorsport Edition je bila morda le vzpodbuda za nekaj dodatnih kupcev, a četudi je tako, si zasluži pohvale. Ideja, ki je naredila nekaj resnično dobrega za (vozniško znanje) njegovega kupca.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 19° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 2.171 – menjalnik v 5. prestavi – gume 195/55 R 16 H Continental ContiEcoContact 5 – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.700/min: 3,2 l/100 km – 84 dB

100 km/h, 2.800/min: 5,5 l/100 km – 90 dB

130 km/h, 3.750/min: 7,6 l/100 km – 94 dB

160 km/h, 4.600/min: 10,6 l/100 km – 99 dB

Testni krog: 8,2 l/100 km

Pohvale

+ ideja Motorsport Edition kot paket

+ volanski obroč

+ živahna notranjost, črno-bela kombinacija

+ motor: miren tek, poraba

+ volan

+ ergonomija

+ info sistem (potovalni računalnik)

+ oprema (v splošnem)

+ oblika sedežev (tudi zadaj)

Graje

– premehak volan

– rdeča osvetlitev gumbov

– notranja osvetlitev

– nima parkirnega pripomočka

– neosvetljen predal pred sovoznikom

– dostop na zadnjo klop

– odpiranje pokrova prtljažnika (umazane roke)

Na kratko

Mali Adam je lahko tudi avtomobil za mlajše voznike. Če so ti željni dodatnega znanja (športne) vožnje, je Motorsport Edition odlična izbira. Naj se takšna ponudba zgodi še kdaj in tudi pri kateri drugi znamki.

Cene

Opel Adam 1.4 74 kW Start/Stop (Jam): 14.580 evrov*

Opel Adam 1.4 74 kW Start/Stop Jam Motorsport Edition: 14.890 evrov*

Testni Opel Adam 1.4 74 kW Jam Motorsport Edition: 15.780 evrov*

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb. *: cene v času, ko je veljala ponudba Motorsport Edition)

Tehnični podatki (proizvajalec oziroma zastopnik)

Motor: 4-valjni – bencinski – gibna prostornina 1.398 cm3 – največji navor 130 Nm pri 4.000/min – največja moč 74 kW (100 KM) pri 6.000/min

Pogon: ročni menjalnik (5) – pogon spredaj

Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 3 vrat, 4 sedeži – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električen 2-stopenjski servo – gume 195/55 R 16 H Continental ContiEcoContact 5

Mere: dolžina 3.698 mm – širina 1.720 mm – višina 1.484 mm – medosna razdalja 2.311 mm – najmanjša razdalja od tal 105 mm – rajdni krog med stenami 10,2 m – notranja širina spredaj 1.380 mm, zadaj 1.202 mm – prtljažnik 170/663 dm3 – posoda za gorivo 35 l

Mase: vozilo 1.135 kg – nosilnost 345 kg – nosilnost strehe 50 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 185 km/h – pospešek 0-100 km/h 11,5 s – poraba (kombiniran cikel) 5,6 l/100 km – izpust CO2 128 g/km

Foto: VK