Nissan X-trail 2.0 dCi X-Tronic 4WD Tekna Nissan X-trail 2.0 dCi X-Tronic 4WD Tekna
Dva razloga Nikjer ni zapisano, je pa v navadi: avtomobil pričnemo opisovati tako, kot ga tudi dojemamo – pri njegovi zunanjosti. Dva močna razloga... Nissan X-trail 2.0 dCi X-Tronic 4WD Tekna

Nissan X-Trail 2.0 dCi X-Tronic 4WD: odličen družinsko-športen paket športnega terenca.

Dva razloga

Nikjer ni zapisano, je pa v navadi: avtomobil pričnemo opisovati tako, kot ga tudi dojemamo – pri njegovi zunanjosti.

Dva močna razloga obstajata, da pričnemo tole zgodbo drugače in drugje.

***

Prvič, ker je X-Trail že lep čas na trgih; tale (tretja) generacija že od leta 2014, prenovljen pa slabi dve leti. In drugič, ker s prilagodljivostjo tako odstopa od sebi podobnih, da je še posebej vreden pozornosti.

  • 1VK_4564
  • 1VK_4565
  • 1VK_4566
  • 1VK_4567
  • 1VK_4568
  • 1VK_4569
  • 1VK_4570
  • 1VK_4571
  • 1VK_4572
  • 1VK_4573
  • 1VK_4574
  • 1VK_4575
  • 1VK_4576
  • 1VK_4577
  • 1VK_4578
  • 1VK_4579
  • 1VK_4580
  • 1VK_4581
  • 1VK_4582
  • 1VK_4583
  • 1VK_4584
  • 1VK_4585
  • 1VK_4586
  • 1VK_4588
  • 1VK_4589
  • 1VK_4590

Morda je prav začeti na zadnji klopi: ta je za skoraj tri decimetre vzdolžno (in nesimetrično 2/3 – 1/3) pomična in naslonjali imata več leg naklona. Vse to vpliva (tudi) na prostornino in obliko prtljažnika. Ta ima dvojno dno, ki je dvodelno, kar pomeni, da lahko vsako od polovic posamično postavimo v drugačen položaj. Če je kombinacij še vedno premalo – sredinski del naslonjala zadnje klopi, pripet na njen desni del, je samostojno poklopljiv, s tem pa ponuja možnost pri štirih sedežih voziti tudi daljše predmete.

Sicer pa so v prtljažniku seveda tudi (žal le ena) lučka, 12-voltna vtičnica ter štiri kljuke na dnu (za mrežo), za še ne do konca izpolnjene zahteve po prtljažnem prostoru pa sta na strehi še vzdolžna nosilca za strešni prtljažnik. Vrata prtljažnika so električno pomična in ubogajo tudi na pomik noge pod zadnjim odbijačem. In ker se vse skupaj nanaša predvsem na (počitniška ali kaka druga) potovanja, razveselita še dve oblikovno dobri, predvsem pa hlajeni mesti za pločevinki ali mali plastenki. Je še kakšen s takšnim kompletom?

  • 1VK_4539aw
  • 1VK_4736a
  • 1VK_4849a
  • 1VK_4536aw
  • 1VK_4537a
  • 1VK_4534a
  • 1VK_4538
  • 1VK_4543
  • 1VK_4540
  • 1VK_4541
  • 1VK_4545
  • 1VK_4546
  • 1VK_4544
  • 1VK_4542

Zdaj se lahko vrnemo v ustaljene tirnice. X-Trail je športni terenec, ki je dolg skoraj 4,7 metra, a predvsem za to, da zmore gostiti tri vrste (torej skupaj 7) sedežev. Lahko je tudi takšen, z le 5 sedeži, in kar 565-litrski (osnovni) prtljažnik, povečljiv na skoraj dva kubična metra, velja ta takšno sedežno izbiro. Torej ko ima prednost velikost prtljažnika pred številom sedežev.

Njegov videz je že dobro usidran v glavah, saj še zdaleč ni redek gost naših cest. Še vedno (in predvsem na račun precej kroma) ohranja vtis prestiža in njegova dolgost je skladno objeta v karoserijske poteze. Prenova mu je (med drugim) prinesla nov volanski obroč, ki je vsaj z videzom krepko presegel prejšnjega. Ni zgolj športnega videza – je tudi ergonomski, čeden, in uporaben (gumbi!) ter z vsem skupaj opazno pred tistim, ki ga je imel X-Trail do zadnje prenove.

Še vedno sta za njim dobro vidna velika in dobra merilnika, položaj za volanom in sedeža pa nista ravno športne vrste – sta bolj udobne, namenjene lagodni vožnji. Tudi na račun premalo dvignjenega prednjega dela sedala.

  • 1VK_4549
  • 1VK_4556
  • 1VK_4554
  • 1VK_4557
  • 1VK_4552
  • 1VK_4559a
  • 1VK_4551
  • 1VK_4591
  • 1VK_4592
  • 1VK_4594
  • 1VK_4593

Danes se zdi, da je v X-Trailu preveč gumbov, a ne drži. Neizprosna ergonomija pač zapoveduje gumbe, osrednji zaslon, (tudi tu) občutljiv za dotik, je zgolj dodatna možnost. Levo spodaj za volanskim obročem je sedem gumbov, ki so od rok in oči, zato se je nanje treba privaditi, tisti na volanskem obroču ter na osrednji konzoli pa dobro služijo namenu. Osrednji zaslon se danes zdi že majhen, a se po zaslugi grafike in (še vedno) zelo prijaznih, intuitivnih menijih še vedno dobro obnese. Pri tem je operacijski sistem tudi dovolj hiter, da ne načenja živcev.

Izbrani motor v testnem X-Trailu je najzmogljivejši nasploh, kar na koncu pomeni tudi za štiri tisočake višjo ceno ter za dober liter višjo porabo goriva. A v tem primeru ne gre zgolj za prestiž. Kdor izbere 4-kolesni pogon, bo lahko tega dobro izkoristil le z veliko navora, ki ga ta 2-litrski turbodizel lahko ponudi. S 380 Njutonmetri navora pride namreč lepo (in morda za koga uporabno) do izraza 4-kolesni pogon tudi na asfaltu.

Kombinacija volana, podvozja in pogona, vključno z menjalnikom, je namreč odlična, če seveda želje niso dirkaške temveč zmerne ali največ dinamične. Tu si posebno pozornost zaslužni neskončnostopenjski menjalnik CVT, ki je pri Nissanu zdaj odličen; že v običajnem načinu lepo in nezaznavno pretika, še bolj pa v športnem. Takrat, denimo, ob odvzetem plinu sam (in hipno) pretakne prestavo navzdol.

CVT sicer v osnovi deluje v svojem značilnem neskončnostopenjskem načinu, a v veliki meri sam simulira fiksne prestave, ki jih je v tem primeru 7. Ponuja pa tudi ročni način pretikanja s prestavno ročico, s čimer lahko voznik v največji meri izkoristi, kar ponuja oziroma omogoča pogon.

Ni več presenetljivo, da so športni terenci vse boljši na cesti (in s tem vse manj na ‘terenu’) in za takole motoriziran X-Trail se zdi, da se med njimi, ko gre za vožnjo skozi asfaltne ovinke, pojavi med najboljšimi, delno tudi zato, ker se njegova karoserija med ovinki ne ziblje pretirano. Precej pri tem seveda pomaga tudi odlična, večvodilska zadnja prema, ki omogoča boljši kompromis med športnostjo in udobjem.

***

A to je seveda bolj ali manj ‘kozmetika’. Motor lahko izberete slabotnejši, menjalnik ročni in pogon dvokolesni, pa bo takoj ostalo 6 tisočakov več na računu, pri tem pa bo ostali njegovi prostorska prilagodljivost in družinska prikladnost. Dva razloga, ki sta danes med najbolj pomembnimi pri nakupu.

Vinko Kernc

Pohvale

+ vzdolžno pomična druga vrsta, nastavljiv naklon naslonjala

+ prilagodljivost prtljažnika

+ 4-kolesen pogon (za cestno uporabo)

+ izklopljiv stabilizacijski sistem

+ motorni navor

+ pretikanje menjalnika

+ pripomočki za parkiranje

+ podvozje, lega na cesti

+ gumbi v notranjosti

+ potovalna prijaznost

+ (novi) volanski obroč

+ meniji navigacijske naprave

+ notranji predali

+ prekinjen in neprekinjen tek zadnjega brisalnika

Graje

– nagib sedala prednjih sedežev

– poraba goriva pri živahnejši vožnji

– nima samodejnosti pomika vseh šip

– podatek o zunanji temperaturi le v merilnikih

– tipalo osvetljenosti prehitro zatemni merilnike

Na kratko

Pravi, kleni terenci so že izgubili bitko s športnimi terenci in v znatni meri je za to ‘kriv’ tudi X-Trail. Z izjemnimi ali vsaj nadpovprečnimi prostornostjo, prilagodljivostjo prtljažnika, lahkotnostjo upravljanja, ergonomijo in (v konkretnem primeru) pogonom je eden najboljših svoje vrste ta hip.

Cene

Nissan X-trail 2.0 dCi 4WD Acenta: 33.300 evrov

Nissan X-trail 2.0 dCi X-Tronic 4WD Tekna: 40.300 evrov

Testni Nissan X-trail 2.0 dCi X-Tronic 4WD Tekna: 41.180 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 9° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 31.007 – menjalnik v položaju D – vklopljen dvokolesni pogon – vklopljen način ECO – gume 225/55 R 19 V Goodyear EfficientGrip SUV 4×4 – tračni prikazovalnik trenutne porabe goriva (5 cm = 0-15 l/100 km)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.500/min: 4 l/100 km – 82 dB

100 km/h, 1.900/min: 7 l/100 km – 88 dB

130 km/h, 2.250/min: 10 l/100 km – 93 dB

160 km/h, 2.700/min: 13 l/100 km – 95 dB

Testni krog: 9,5 l/100 km

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.995 cm3 – največji navor 380 Nm pri 2.000/min – največja moč 130 kW (177 KM) pri 3.750/min

Pogon: neskončnostopenjski menjalnik (7) – pogon na vsa kolesa

Voz in obese: športni terenec – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 225/55 R 19 V Goodyear EfficientGrip SUV 4×4

Mere: dolžina 4.690  mm – širina 1.830 mm – višina 1.750 mm – medosna razdalja 2.705 mm – najmanjša razdalja od tal: 210 mm – rajdni krog 11,2 m – notranja širina spredaj: ni podatka, zadaj: ni podatka – prtljažnik 565/1.996 dm3 – posoda za gorivo 60 l

Mase: vozilo 1.675 kg – nosilnost 565 kg – nosilnost strehe 100 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 196 km/h – pospešek 0-100 km/h 10,0 s – poraba (kombiniran cikel) 6,0 l/100 km – izpust CO2 158 g/km

Foto: VK