Nissan Navara D/C 2.3 dCi 140 kW A/T 4×4 Tekna Premium Nissan Navara D/C 2.3 dCi 140 kW A/T 4×4 Tekna Premium
Dvoživka Še dve generaciji nazaj so si bili vsi (‘evropski’) pickupi podobni, prepoznavni zgolj po značkah, in z motorno močjo, ki je bila dokaj... Nissan Navara D/C 2.3 dCi 140 kW A/T 4×4 Tekna Premium

Nissan Navara: uporaben terenski avtomobil, a tudi igrača za otroke z vozniškim izpitom.

Dvoživka

Še dve generaciji nazaj so si bili vsi (‘evropski’) pickupi podobni, prepoznavni zgolj po značkah, in z motorno močjo, ki je bila dokaj skromna.

Potem je prišla Navara, ki je dala vsem dobro lekcijo videza in motornih zmogljivosti.

***

Zgodovina pickupov je precej zapletena (isti avtomobil, a različna imena za različne trge in celo pod različnimi blagovnimi znamkami), a kakorkoli obrnemo, je Nissanova dolga: že leta 1934 so na trg poslali Datsun Type 13 Truck. Da nimajo izkušenj, je bogokletno trditi.

A vseeno so bili pickupi do preloma tisočletja le delovni stroji in v Evropi ne posebej priljubljeni; kot vozilo za ‘lifestyle’ (življenjski slog) so se le počasi uveljavljali. Morda je bila prelomnica ravno v času (in zaradi) Navare leta 2004, ko jo je Nissan ponudil s 106-kilovatnim (142 ‘konj’) dizlom. Z njim in z modnim videzom se je dvignila nad tekmece.

Danes so jo (skoraj) vsi dohiteli, a Navari še vedno uspeva držati korak z najboljšimi in biti morda še enega pred njimi. S 140-kilovatnim (190 ‘konj’) motorjem ter s sodobnim, 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom je danes Navara morda najboljša dvoživka: od blata do avtomobilske ceste pri 190 kilometrih na uro je enako uporabna, poleg tega pa tudi zabavna.

  • 1VK_2580a
  • 1VK_2582a
  • 1VK_2594a
  • 1VK_2586la
  • 1VK_2755a
  • 1VK_2524a
  • 1VK_2522a
  • 1VK_2464a
  • 1VK_2456
  • 1VK_2460
  • 1VK_2461
  • 1VK_2463
  • 1VK_2451
  • 1VK_2454
  • 1VK_2455
  • 1VK_2458
  • 1VK_2462
  • 1VK_2525aw
  • 1VK_2446
  • 1VK_2448
  • 1VK_2450
  • 1VK_2534
  • 1VK_2535

Veliko naredi ta karoserijska barva, a je Navara tudi z drugačno prepričljivo všečna. Tudi kokpit se je močno oddaljil od nekdanjih preprostih in staromodnih oblik, ostaja pa za Nissane značilna (in za koga neprivlačna) svetleča plastika. Usnje na sedežih in gretje prednjih sedežev seveda godejo, najbrž pa niso čisto nujni.

Informacijski sistem za voznika je zelo dober: merilnika sta velika in čista, zaslon med njima tudi velik in z dobro podanimi informacijami, osrednji zaslon infozabavnega sistema pa ni več med večjimi, ima pa še vedno nekako samosvoje, a dobre, preproste in razumljive menije. V tem poglavju najdem le dve zameri; prvič, potovalni računalnik je sicer dvojen, a se eden od njiju samodejno postavi na nič ob vsakem zagonu motorja; in drugič, predvajalnik glasbe nudi skromne informacije, brskanje po mapah ključka USB pa je zapleteno.

Ne more biti drugače: v visoko Navaro se je pač treba povzpeti (in z nje spustiti), a je ni težko voziti. Pri (mestnem) manevriranju ni toliko problematična njena dolžina (dobre 5,3 metra) kot velikanski obračalni krog (13 metrov!), a to velja za vse avtomobile tega razreda. Med slabše strani tu sodi še slika s kamere na osrednjem zaslonu, ki je ponoči krepko presvetla.

  • 1VK_2469a
  • 1VK_2470a
  • 1VK_2478a
  • 1VK_2477a
  • 1VK_2466
  • 1VK_2474a
  • 1VK_2467
  • 1VK_2473
  • 1VK_2472
  • 1VK_2471
  • 1VK_2479
  • 1VK_2476r

Gumbi na volanskem obroču (s poudarkom na tempomatu) so zelo intuitivni, sam volan(ski mehanizem) pa je težji, manj natančen in bolj posreden kot pri osebnih avtomobilih. A tudi tu ni Navara nič drugačna od tekmecev. Se pa zdi, da je v kabini s klasičnim (majhnim) strešnim oknom veliko manj trušča kot pri tekmecih; pri stalnih hitrostih sicer velikih razlik ni, pri močnem pospeševanju pa se ta Navara že kosa z osebnimi avtomobili.

Danes pogled na slovenske ceste potrjuje, da so pikupi našli nezanemarljivo veliko privržencev in da večina njih ne opravlja zemeljskih ali gradbenih del. Življenjski slog ali pa zgolj večji manevrski prostor, ko gre za podlago pod kolesi. Navara ima tu močne adute, začenši s pogonom.

Za motor se zdi, da je zelo posrečena kombinacija števila valjev, prostornine, vrtine in giba pa še česa: razvaja z velikim navorom in ima hkrati voljo do vrtenja. Pri polnem plinu samodejni menjalnik pretika pri 4.800 vrtljajih v minuti, kar je za dizla precej – rdeče polje se začne že pri 4.500! V mestu utegne priti prav, da zna zelo hitro speljevati (vključevanje v promet …), kar pomeni, da gre za odlično kombinacijo motorja in odzivnosti menjalnika.

Kjerkoli je asfalt, s takšno Navaro ne bo zapletov. Njenih 190 (po merilniku) se zgodi zelo hitro, saj se še pri 160 z le malo dodanega plina pošteno zgane. Vozniki Beemvejev tega (na cesti pred vami) ne dojamejo.

Večni kompromis pri terenskih avtomobilih pa so seveda gume. Pri Navari izbrane ne kažejo slabosti tudi pri največji hitrosti, so pa malce neodločne v blatu, kar, jasno, ne more biti nepričakovano. Ko se slabšajo pogoji pod kolesi, najprej odpovedo gume, kar je pravzaprav dobra novica, saj je nekako ceneje zamenjati gume z ustreznimi kot zamenjati avtomobil.

  • 1VK_2849
  • 1VK_2847la
  • 1VK_2778al
  • 1VK_2782alc
  • 1VK_2844
  • 1VK_2763a
  • 1VK_2777a
  • 1VK_2791a
  • 1VK_2529a
  • 1VK_2530a
  • 1VK_2843
  • 1VK_2531aw

Ne glede na to pa daje Navara s svojim velikim navorom, samodejnim menjalnikom in pogonom (priklopljiv 4-kolesen, reduktor, zapora zadnjega diferenciala) prepričljiv občutek, da je teren, torej tisto, ko ni več ceste, okolje, ki ga suvereno obvladuje. Pri zmernih terenskih zahtevah ni pokazala nikakršne slabosti. Prej nasprotno – dajala je občutek lahkotnosti kot ko gledate izkušenega gornika, ki z lahkoto premaguje strmo steno.

***

Beseda dvoživka se morda res sliši kot izrabljena floskula, a Navara to v resnici je: od blata do avtomobilske ceste, od 1 do 190 na merilniku suvereno in z lahkoto. Za resno delo ali pa zgolj za zabavo.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 14° C – suha cesta – stanje merilnika prevoženih kilometrov 10.330 – menjalnik v položaju D – vklopljen 2-kolesni pogon – gume 255/60 R 18 T XL M+S Continental ContiCrossContact LX2 – digitalni tračni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cca 5 cm = 0-15 l/100 km)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.300/min: 4 l/100 km – 85 dB

100 km/h, 1.800/min: 6,5 l/100 km – 89 dB

130 km/h, 2.300/min: 8 l/100 km – 92 dB

160 km/h, 2.900/min: 13 l/100 km – 95 dB

Testni krog: 11,2 l/100 km

Pohvale

+ videz (v oranžni barvi)

+ prvinska pogonska (terenska) tehnika

+ terenske zmogljivosti

+ preklopi med položaji 2WD, 4H in 4LO

+ zapora zadnjega diferenciala

+ motor: zmogljivosti, poraba

+ zmeren trušč tudi pri močnem pospeševanju

+ delovanje samodejnega menjalnika

+ paket opreme

+ intuitivni meniji infozabavnega sistema

+ zmogljivosti na cesti in na terenu

+ pameten ključ

+ notranji predali

+ keson za športne rekvizite

+ štiri kamere za nadzor na okolico avtomobila

+ volanski obroč z gumbi

Graje

– velik obračalni krog

– presvetla slika s kamere za vzvratno vožnjo (ponoči)

– samodejno brisanje podatkov potovalnega računalnika ob zagonu motorja

– brskanje po mapah ključka USB

– volanski obroč le višinsko nastavljiv

– brez zvočnega parkirnega pripomočka spredaj

Na kratko

S terena na avtomobilsko cesto in nazaj pri hitrostih od 0 do 190 kilometrov na uro je Navara suvereno odlična. Slabosti, ki izvirajo iz tipa avtomobila (brez prtljažnika, nagibanje karoserije pri večjih hitrostih v ovinku, velik rajdni krog in podobno), so pač dane po definiciji, sicer pa je Navara oboje: čedna in dobra. Pa ni ženska, zgolj terenski avtomobil.

Cene

Nissan Navara D/C 2.3 dCi 120 kW 4×4 (Visia): 31.350 evrov

Nissan Navara D/C 2.3 dCi 140 kW A/T 4×4 Tekna Premium: 41.100 evrov

Testni Nissan Navara D/C 2.3 dCi 140 kW A/T 4×4 Tekna Premium: 41.700 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – vrstni – biturbodizelski – gibna prostornina 2.298 cm3 – največji navor 450 Nm pri 1.500-2.500/min – največja moč 140 kW (190 KM) pri 3.750/min

Pogon: samodejni (7) – pogon na vsa 4 kolesa, reduktor

Voz in obese: terenski pickup – karoserija na šasiji, 4 vrata, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, dvojna trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, hidravličen servo, gume 255/60 R 18 T XL M+S Continental ContiCrossContact LX2

Mere: dolžina 5.330 mm – širina 1.850 mm – višina 1.840 mm – medosna razdalja 3.150 mm – najmanjša razdalja od tal 223 mm – rajdni krog 13,1 m (med stenami) – notranja širina spredaj ni podatka, zadaj ni podatka – keson širina 1.560 mm, širina med kolotekoma 1.130, dolžina 1.578 mm, višina 474 mm, nakladalna višina 815 mm – posoda za gorivo 80 l

Mase: vozilo 1.958 kg – dovoljena skupna obremenitev 1.052 kg – dovoljena obremenitev strehe 56 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 180 km/h – pospešek 0-100 km/h 10,8 s – poraba (kombiniran cikel) 7,0 l/100 km – izpust CO2 183 g/km

Terenske zmogljivosti: najmanjša razdalja od tal 223 mm – dovoljena globina bredenja vode 0,6 m – koti: vstopni 30,4°, prehodni 22,2°, izstopni 25,6° – dovoljen prečni nagib ni podatka – največji vzpon preko 30 %

Foto: VK, GF