Mercedes-Benz X 250 d 4Matic Power Mercedes-Benz X 250 d 4Matic Power
Okus in fotogeničnost V zadnjih letih so srednje veliki pickupi tudi pri nas postali bolj življenjski slog kot potreba po delovnem stroju. Bi rekel:... Mercedes-Benz X 250 d 4Matic Power

Mercedes-Benz X: še najmanj se od podobnih izdelkov loči na zadku, drugod je tipičen Benz.

Okus in fotogeničnost

V zadnjih letih so srednje veliki pickupi tudi pri nas postali bolj življenjski slog kot potreba po delovnem stroju. Bi rekel: frajerski.

A ko na trg stopi Mercedes-Benz, se marsikaj spremeni.

***

Pri Daimlerju so imeli zagotovo močne razloge, da pickupa niso razvili sami na podlagi izkušenj z razredom G. Navsezadnje to ni edini plod sodelovanja z zvezo Renault-Nissan, a kakor kaže, bo zelo verjetno zadnji. A pustimo politiko.

  • 1VK_5432ra
  • 1VK_5651la
  • 1VK_5636a
  • 1VK_5644a
  • 1VK_5637a
  • 1VK_5348a
  • 1VK_5349
  • 1VK_5351a
  • 1VK_5352
  • 1VK_5353
  • 1VK_5362
  • 1VK_5436a
  • 1VK_5359aw
  • 1VK_5361
  • 1VK_5354
  • 1VK_5355w
  • 1VK_5358w
  • 1VK_5640
  • 1VK_5373w
  • 1VK_5364a
  • 1VK_5369
  • 1VK_5642

Ena od značilnosti takšnih pickupov je, da so si z boka sila podobni in od zadaj še bolj. Glavne razlike so spredaj in pri razredu X ni dileme: Benz z veliko zvezdo na značilni maski. Snemite zvezdo, še vedno je Benz. Ko so napovedovali prihod razreda X, so zatrjevali, da bo povsem drugačen, kot je Navara. In drži.

Na otip čvrsto, na oko pa elegantno rjavo usnje se barvno ujema s pretežnim delom armaturne plošče, vse skupaj pa (vključno z značilnimi oblikovalskimi elementi, kot so reže za zrak), deluje prefinjeno, očesu prijetno in fotogenično. Izdelek z okusom.

Ni dvoma – sedite v Mercedes-Benzu. A je tudi X ujet v spone, ki jih prinaša ta razred; zaradi tega je, denimo, naslonjalo klopi v drugi vrsti povsem navpično, neudobno. Zadaj je pač keson, ki je uporaben le, če so njegove stranice navpične. Tudi klasična (stroga) terenska zasnova pušča sledi: zadnja prema je toga in posledično je notranje udobje preko grbin (predvsem na zadnji klopi) okrnjeno. Nekaj je tudi Nissanove dediščine: volanski obroč je nastavljiv zgolj v višino in šipe v zadnjih vratih nimajo samodejnega pomika.

Da je X znotraj pravi MB, ne dokazujejo zgolj zračne reže, kakovostni materiali, zasnova in izdelava. Volanski obroč ne bi mogle biti bolj tipičen, merilniki prav tako, še najbolj pa menda to drži za osrednji zaslon, njegovo grafiko, menije in krmilnik med sedežema, ki služi upravljanju infozabavnega sistema. Ti bodo lastniku drugega MB seveda nemudoma jasni, tisti, ki mu bo X prvi Mercedes, pa bo imel prvi dan nekaj dela z razumevanjem njegove logike.

  • 1VK_5420w
  • 1VK_5421w
  • 1VK_5422w
  • 1VK_5418
  • 1VK_5410aw
  • 1VK_5408w
  • 1VK_5407
  • 1VK_5412a
  • 2018-10-11 16.13.10-1a
  • 2018-10-14 16.19.26
  • 2018-10-14 16.28.52
  • 1VK_5414w
  • 1VK_5415w
  • 1VK_5416w
  • 1VK_5413w
  • 1VK_5423w
  • 1VK_5424w
  • 1VK_5429w
  • 1VK_5425wa
  • 1VK_5428wa

Slabih deset tisočakov je treba odšteti za najbogatejši paket oziroma linijo, kot rečejo pri Daimlerju, Power. Ta med drugim prinese žarometa LED, drugačna platišča, več notranjega usnja, imitacijo usnja (armaturna plošča), boljšo klimatsko napravo, izdatnejšo notranjo osvetlitev, 8 zvočnikov, več asistenčnih sistemov in tako naprej, seznam je dolg.

Štirivaljni biturbodizel je zmogljivejši od dveh, ki sta na voljo. Streže z lepo navorsko številko, tudi kilovati se zdijo za ta tip vozila zadostni. Samodejni menjalnik, ki je za terensko vožnjo boljši od ročnega, deluje brezhibno, hitro, nezaznavno. V kokpitu so izmerjeni decibeli, ki prihajajo od pogona, pohvalni, a se vseeno dobro sliši in zazna, da gre za dizelski stroj.

V mestu se tudi X, tako kot vsi njemu podobni, ne znajde najbolje; zaradi pravega štirikolesnega pogona je njegov obračalni krog precejšen, hkrati je na tesnih parkiriščih skoraj neobvladljivo dolg. Dosti drugače je, ko ni več potrebno manevrirati: vožnja je lagodna, nestresna vse do avtocestnih hitrosti. Pri 150 kilometrih na uro je resnična poraba na slovenskih avtomobilskih cestah okoli 13 litrov na 100 kilometrov. Upoštevaje precejšnjo maso in prav tako precejšnjo čelno površino to ni velika številka.

Čeprav je X prestižno udoben terenski pickup, vseeno vabi na teren. Za preklop med načini pogona je na armaturni plošči vrtljiv gumb, ki pogonu pošilja električen signal. Hitrost preklopa na 4WD z reduktorjem (na gumbu: 4H v 4L) je verjetno najhitrejša ta hip, je pa pričakovano izklop 4WD (4H v 2WD) malce počasnejši. Ker je X glede na tekmece nekoliko nižji (2 cm nižji od Navare), je temu primerno tudi nekoliko slabše premagovanje ovir. Tudi čedna zunanjost je na trdo delo na terenu nekoliko bolj občutljiva, kar velja vedeti še preden zapeljete s ceste.

Znotraj omenjenega pa je X na terenu povsem drugje kot sodobni športni terenci in tam, kjer so današnji terenski pickupi: neustavljiv, dokler izbrane gume grabijo in/ali dokler se podlaga ne upre podvozju. Vsekakor je vredno doplačati dobrih 700 evrov za zaporo zadnjega diferenciala, ki veliko in pogosto pripomore med ne premagati in premagati oviro na terenu. Pri terenski vožnji se izkaže tudi manjše servoojačanje volanskega mehanizma, ki sicer pomeni nekoliko težje delo z volanom, a je takšno na zahtevnejšem terenu učinkovitejše, na cesti pa še ne povzroča slabe volje.

***

Ne zgolj na videz, tudi v vožnji so si terenski pickupi med seboj močno podobni. Od tu naprej gre potem bolj ali manj le še za privrženost znamki, za osebni okus in za prestiž. Vsaj pri slednjem je Daimlerjev X v precejšnji prednosti.

Vinko Kernc

Pohvale

+ prestiž (predvsem v notranjosti)

+ prvinska pogonska (terenska) tehnika

+ terenske zmogljivosti

+ preklopi med položaji 2WD, 4H in 4L

+ zapora zadnjega diferenciala

+ motorni navor

+ delovanje samodejnega menjalnika

+ paket opreme

+ notranji zasnova, izdelava in materiali

+ obložen keson, osvetlitev kesona, kljuke za pripenjanje

+ štiri kamere za nadzor na okolico avtomobila

+ avtomatika klimatske naprave

+ krmilnik za infozabavni sistem

+ notranji ročaji (terenska vožnja)

Graje

– velik obračalni krog

– volanski obroč le višinsko nastavljiv

– notranji predali/odlagalna mesta

– udobje na zadnji klopi

Na kratko

Ker Audi, BMW, Lexus in Volvo, če spomnim le na Daimlerjeve najtesnejše tekmece, (še?) nimajo terenskega pickupa, je razred X brez tekmeca. Ko gre za prestiž, je postavil visoka merila, z njimi pa, jasno, tudi temu primerno ceno.

Cene

Mercedes-Benz X 250 d: 41.630 evrov

Mercedes-Benz X 250 d 4Matic: 39.540 evrov

Testni Mercedes-Benz X 250 d AUT 4Matic Power: 64.185 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 16° C – suha cesta – stanje merilnika prevoženih kilometrov 14.913 – menjalnik v položaju D – vklopljen 2-kolesni pogon – gume 255/55 R 19 V XL M+S Continental WinterContact TS850P – digitalni tračni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cca 7 cm = 0-20 l/100 km)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.400/min: 4 l/100 km – 84 dB

100 km/h, 1.800/min: 6 l/100 km – 88 dB

130 km/h, 2.400/min: 9 l/100 km – 92 dB

160 km/h, 2.900/min: 14 l/100 km – 95 dB

Testni krog: 12,0 l/100 km

Tehnični podatki (proizvajalec oziroma zastopnik)

Motor: 4-valjni – vrstni – biturbodizelski – gibna prostornina 2.298 cm3 – največji navor 450 Nm pri 1.500-2.500/min – največja moč 140 kW (190 KM) pri 3.750/min

Pogon: samodejni (7) – pogon na vsa 4 kolesa, reduktor

Voz in obese: terenski pickup – karoserija na šasiji, 4 vrata, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, dvojna trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, hidravličen servo – gume 255/55 R 19 V XL M+S Continental WinterContact TS850P

Mere: dolžina 5.340 mm – širina 1.920 mm – višina 1.819 mm – medosna razdalja 3.150 mm – najmanjša razdalja od tal 202 mm – rajdni krog 13,4 m – notranja širina spredaj 1.500 mm, zadaj 1.471 mm – keson širina 1.560 mm, širina med kolotekoma ni podatka, dolžina 1.581 mm, višina 431 mm, nakladalna višina ni podatka – posoda za gorivo 73 l

Mase: vozilo 2.226 kg – dovoljena skupna obremenitev 1.024 kg – dovoljena obremenitev strehe 150 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 180 km/h – pospešek 0-100 km/h 11,1 s – poraba (kombiniran cikel) 8,0 l/100 km – izpust CO2 209 g/km

Terenske zmogljivosti: najmanjša razdalja od tal 202 mm – dovoljena globina bredenja vode 0,6 m – koti: vstopni 29°, prehodni 20,4°, izstopni 24° – dovoljen prečni nagib 49,8° – največji vzpon 100 %

Foto: VK