Mercedes-Benz S: najvišje ambicije Mercedes-Benz S: najvišje ambicije
Nekaj nesporno drži: ta znamka, ki je s časom zamenjala precej imen (zdaj se ji reče preprosto le Daimler), ima eno najdaljših tradicij v... Mercedes-Benz S: najvišje ambicije
Mercedes-Benz S: samooklicani najboljši avtomobil na svetu.

Mercedes-Benz S: samooklicani najboljši avtomobil na svetu.

Nekaj nesporno drži: ta znamka, ki je s časom zamenjala precej imen (zdaj se ji reče preprosto le Daimler), ima eno najdaljših tradicij v avtomobilizmu. Je tisto, kar v resnici zasluži pridevnik tradicionalno. Pa tudi avtomobili z zvezdo so verjetno eni najbolj prepoznavnih na svetu in zelo verjetno tudi eni najbolj cenjenih. In zdaj so predstavili novega zastavonošo, razred S.

  • 12C1322_13
  • 12C1322_07
  • 12C1322_43
  • 12C1322_03
  • 12C1322_11
  • 13C149_43
  • 13C255_03
  • 13C255_11

Od motorizirane kočije do s tehniko nabitega luksuznega avtomobila: to je novi S, ki se od prejšnjih razlikue tudi v tem, da se največji poudarki s predstavitve ne nanašajo več na avtomobil v svojem bistvu temveč na udobje in elektronske »igrače« vseh vrst, seveda tudi tiste, ki skrbijo za varnost in zmanjšan škodljiv vpliv na okolje.

Dieter Zetche, šef blagovne znamke, ga je na uradni predstavitvi morda nekoliko neposrečeno primerjal s Frankensteinom, a se je hitro popravil, da je novi S od njega lepši. V mislih je imel asociacijo na šest oči in šest ušes (čeprav vsi vemo, da je imel tudi Frankenstein le po par od vsakih), kar se spet nanaša na število kamer in radarskih tipal, ki zmorejo v povezavi z elektroniko do 60 kilometrov na uro same voziti avtomobil. Obenem je novi S od prejšnjega menda za 100 kilogramov lažji, najbolj ekološka različica (S 500 Plug-in-Hybrid) pa bo menda v ozračje spustila manj ogljikovega dioksida kot Smart ForTwo!

S ima tudi težko nalogo v svojem, torej najbolj luksuznem razredu avtomobilov na svetu nazaj prehiteti Audi (sedaj drugi od leta 2011) in BMW (ta hip prvi od leta 2005), kar seveda ne bo ravno lahka naloga. Večina očitno sloni na že omenjenima udobju in elektroniki, kjer obljubljajo marsikaj od tega serijskega. To mu bo moralo uspeti z osnovno (nemško) ceno 79.790 evrov, začel pa bo že julija letos.

S pa ima še eno nalogo; ker je 17. decembra lani proizvodni trak zapustil zadnji novodobni Maybach, se bo moral S zoperstaviti tudi z avtomobili znamk Bentley in Rolls-Royce. Zato bo novi S poleg klasičnih treh karoserijskih oblik (limuzina, podaljšana limuzina in kupe) dobil tri nove. Največji med vsemi se bo verjetno imenoval S Pullman, ime, ki ga tudi že poznamo iz njihove zgodovine.

Predstavitvenega materiala za novi S je za celo knjigo in zvečine gre za nove tehnikalije, od katerih je nekaj še nikoli videnih v avtomobilizmu. A na tem mestu morda le še ena pripomba: pri obliki razreda S je v veliki meri sodeloval tudi Slovenec Robert Lešnik, zdaj že mednarodno priznani avtomobilski oblikovalec.

Pa še malo skozi zgodovino tako velikih Benzov.

  • 12C1230_001
  • 12C1230_005
  • 12C1230_009
  • 12C1230_013
  • 12C1230_017
  • 12C1230_021
  • 12C1230_025
  • 12C1230_029
  • 12C1230_033
  • 12C1230_037
  • 12C1230_041
  • 12C1230_045
  • 12C1230_049

Foto: Daimler