Mercedes-Benz GLA in GLE Coupé: na slovenskem trgu Mercedes-Benz GLA in GLE Coupé: na slovenskem trgu
Znamka Mercedes-Benz je nedavno predstavila svojo celotno, v celem dokaj svežo paleto takšnih ali drugačnih terenskih vozil, od klenega G in pickupa X do... Mercedes-Benz GLA in GLE Coupé: na slovenskem trgu

Mercedes-Benz GLE Coupé: druga generacija je v primerjavi s prvo nekoliko zrasla.

Znamka Mercedes-Benz je nedavno predstavila svojo celotno, v celem dokaj svežo paleto takšnih ali drugačnih terenskih vozil, od klenega G in pickupa X do vseh športnih terencev. Med njimi sta dva novinca, ki sta na našem trgu naprodaj za od 34.950 (GLA) oziroma od 83.290 (GLE Coupé) evrov.

Tudi za Daimler je ta niša, če ji sploh še lahko tako rečemo, izjemno pomembna, saj globalno izmed vseh Benzov prodajo 36 odstotkov športnih terencev, na našem trgu pa kar 43 odstotkov. Zgodovina 4-kolesno gnanih vozil je pri njih dolga: prvega so izdelali že leta 1907, prvi 4-kolesno gnani osebni Benz je bil leta 1985 razred E (W124), leta 1997 je prišel na trge ML (danes GLE), marsikdo pa ve, da je živa legenda, razred G, na svet privekal leta 1979.

Novi GLA (na fotografijah v rdeči barvi), ki je bil doslej velikostno blizu razreda A, je zrasel in je zdaj mersko bližji razredu B, kar seveda pomeni več notranjega prostora in s tem želja po družinskih kupcih. Na voljo je s petimi motorji; bencinska zmoreta 120 oziroma 165 kilovatov, dizelski pa 85, 110 ali 140 kilovatov. Vsi imajo dvosklopčni menjalnik (7 ali 8 prestav, odvisno od motorja), 4-kolesni pogon 4matic pa je na voljo s 165-kilovatnim bencinskim motorjem ali z dizloma s 110 ali 140 kilovati.

V ceniku je osem različic in najcenejši med njimi je GLA 180 d (34.950 €), le slabega tisočaka je dražji najcenejši bencinski GLA 200. Najcenejši 4-kolesno gnani je GLA 200 d 4matic (39.180 €), najdražji ta hip pa je GLA 250 4matic, ki stane 43.880 evrov.

  • 1VK_6576a
  • 1VK_6579a
  • 1VK_6589
  • 1VK_6584
  • 1VK_6586
  • 1VK_6603la
  • 1VK_6596a
  • 1VK_6595
  • 1VK_6602
  • 1VK_6607
  • 1VK_6605
  • 1VK_6609
  • 1VK_6611

Precej drugačno zgodbo piše GLE Coupé (na fotografijah v črni barvi), saj gre za precej večji avtomobil, ki pa je pravzaprav le kupejevska različica običajnega GLE. Impozanten zadek je njegov oblikovalski adut, a tudi – v primerjavi z običajnim GLE – pomanjkljivost, ko gre za prostornost prtljažnika oziroma njegovo prilagodljivost.

GLE Coupé ponujajo s štirimi motorji (dizelski z 200, 235 ali z 243 kilovati ter bencinski s 320 kilovati), menjalnik je vselej samodejni ali dvosklopčni, pogon pa prav tako vselej 4matic. Ne preseneča, da je najcenejši GLA Coupé skoraj dvakrat dražji od najdražjega GLA.

Cene za GLA Coupé se prično pri 83.290 evrih za GLE Coupé 350 de 4matic, nadaljujejo z 92.350 (350 d) oziroma 98.900 (400 d) evri ter končajo pri 115.200 evrih za 53 AMG.

Ob tem pri slovenskem zastopniku sporočajo, da bo električni EQC kmalu na voljo za naročanje, dobave bodo v začetku prihodnjega leta, za konec leta 2021 pa napovedujejo že prihod manjših EQA in EQB …◄

Foto: Vinko KERNC