Mercedes-Benz E: (prenovljen) na slovenskem trgu Mercedes-Benz E: (prenovljen) na slovenskem trgu
Odvisno kje začnete šteti: leta 1953, ko je na trg prišel prvi povojni srednje veliki Benz (W120, po domače pa Ponton), morda šele leta... Mercedes-Benz E: (prenovljen) na slovenskem trgu

Odvisno kje začnete šteti: leta 1953, ko je na trg prišel prvi povojni srednje veliki Benz (W120, po domače pa Ponton), morda šele leta 1993, ko so predstavili prvi razred E (W124), ali pa kjerkoli vmes ali celo prej: ta razred je v vsakem primeru osrčje te znamke in zdaj, ko se peti generaciji (W213) zaključuje četrto leto, je čas za prenovo. Pri nas stane limuzina od 51.900 evrov naprej.

Treba je spomniti: razred E tradicionalno nastopa v štirih karoserijah: kot limuzina, kot kombi (model T), kot kupe in kot kabriolet. V Stuttgartu vedo: E privlači poklicno uspešne, uveljavljene posameznike, družbeno odgovorne, družinsko orientirane, ki uživajo v prestižu. Osem od desetih se po prodaji prejšnjega znova odloči za razred E.

  • 1VK_2039
  • 1VK_2020a
  • 1VK_2011
  • 1VK_2013a
  • 1VK_2041
  • 1VK_2018
  • 1VK_2024a
  • 1VK_2032aw
  • 1VK_2038a
  • 1VK_2035
  • 1VK_2033
  • 1VK_2023a
  • 1VK_2027
  • 1VK_2037

Prenovo je težko označiti za zmerno, saj gre vendarle za precej sprememb na videzu in v tehniki. Zunaj je dobil nove motorne maske (tradicionalno so še vedno glede na izbrani paket tri različne), nove žaromete (serijski LED, doplačilni Multibeam LED), nov odbijač in nov motorni pokrov. Zadaj ima limuzina nov odbijač, širše luči in večji pokrov prtljažnika (s tem pa seveda večjo odprtino v prtljažnik), kombi pa samo nove luči.

V notranjosti ne bo moč spregledati novih volanskih obročev in enotne šipe (doslej je bila deljena) za oba zaslona, ki sta serijsko 10,25-, doplačilno pa 12,3-palčna. E je tudi končno dobil nov operacijski sistem MBUX, ki je v zgodovino poslal prejšnji Comand. Da bo bolj pestro, so spremenili še barvno ponudbo okrasnih elementov in sedežnega oblazinjenja.

Velika tehnična sprememba je pri motorjih: bencinski 6-valjniki so zdaj (znova) vrstni, torej ne več oblike V. Je pa ponudba še vedno pestra: 7 bencinskih (145 + 10 do 450 kW) in štirje dizelski (118 do 243 kW) motorjev bo moralo ustreči vsaki vrsti kupcev, večina motorjev, predvsem seveda tisti navorsko zmogljivejši, pa je na voljo tudi v kombinaciji s 4-kolesnim pogonom 4Matic. Menjalniki so vselej samodejni z 9 prestavami.

Vsak bencinsko gnani E, z izjemo AMG, ima zdaj 48-voltno blago hibridno tehniko, v ponudbi pa sta tudi dva priključna hibrida: bencinski 300e, ki zmore 155 + 90 kilovatov, in dizelski 300de, ki zmore 143 + 90 kilovatov. Na voljo sta v limuzini in v kombiju (T) ter z zadnjim ali s 4-kolesnim pogonom.

V ponudbi je tudi različica All-Terrain, ki ima novo motorno masko (ki se spogleduje z masko njihovih športnih terencev), nov odbijač, črne plastične obrobe, serijska 4Matic ter prilagodljivo (tri stopnje višine od tal od – 15 do + 20 mm) zračno vzmetenje Airmatic, nova vozna načina (Offroad in Offroad+) ter po novem tudi možnost izbire bencinskega motorja oziroma dveh (E 200 in E 450).

Zelo rahlo so izpopolnjene različice AMG, ostajata dva motorja (tri moči), glavna novost pa je (za različico E 53 4Matic+) program drift mode, ki izklopi prednji pogon.

Nič posebnega tudi pri kupeju in kabrioletu: slednji je zadržal značilen in pri marsikomu priljubljen krmilnik (‘kobra’) kot del serijske opreme, pri kupeju pa je zanj treba doplačati. So pa za oba na voljo štirje novi motorji, dva dizelska in dva bencinska, 4-kolesni pogon pa je prav tako na voljo pri številnih motorjih.

Število možnih različic je skoraj nemogoče prešteti, čeprav cenik upošteva le karoserijo, motor in pogon. Najcenejša limuzina je E 200 d (51.900 €), za dva tisočaka je dražji najcenejši bencinski E 200. Kombi (T) je dražji za 3.500 evrov, All-Terrain pa še za nadaljnjih 6.000. AMG stane najmanj 104.900 in (brez dodatkov) največ 174.900 evrov. Najcenejši kupe je E 200, stane 57.570 evrov, kabriolet pa je za okoli 6 tisoč evrov dražji.

Pri slovenskemu zastopniku te znamke pravijo, da se je E podražil za le nekaj odstotkov; okoli 10 jih imajo na zalogi, sicer pa menijo, da bodo leta 2021 pri nas prodali okoli 70 teh vozil.◄

Foto: VK