Mercedes-Benz B: na slovenskem trgu Mercedes-Benz B: na slovenskem trgu
Čas je neusmiljen: razred B, predstavljen leta 2005, vstopa v svoje tretje obdobje in še vedno se mu kažejo lepi časi. Pri nas je... Mercedes-Benz B: na slovenskem trgu

Mercedes-Benz B: dosedanja slovenska uspešnica, v kateri se sedi za 9 centimetrov višje kot v razredu A.

Čas je neusmiljen: razred B, predstavljen leta 2005, vstopa v svoje tretje obdobje in še vedno se mu kažejo lepi časi. Pri nas je naprodaj za najmanj 25.870 evrov.

Po novem je B nekoliko nižji (4 mm), širši (10 mm) in daljši (26 mm), obenem pa je njegovo medosje zraslo za 30 milimetrov. Zaradi teh prirastkov je znotraj nekaj več prostora (sem sodi tudi prirastek prostora na odlagalnih mestih), a je prtljažnik vseeno za 33 litrov manjši.

  • 1VK_9331a
  • 1VK_9333la
  • 1VK_9313a
  • 1VK_9317a
  • 1VK_9320a
  • 1VK_9309a
  • 1VK_9311a
  • 1VK_9300aw
  • 1VK_9299wa
  • 1VK_9307w
  • 1VK_9323a
  • 1VK_9296
  • 1VK_9321
  • 1VK_9301ra
  • 1VK_9302w

Tako bo vse do srede tega leta, ko bo na voljo možnost vzdolžnega pomika zadnje klopi (140 mm), zaradi katerega bo lahko prtljažnik znatno večji. Takrat bo meril od 455 do 705 litrov (v drugi generaciji jih ima 488 litrov) pri postavljenih in 1.540 litrov pri podrtih sedežih zadnje klopi. Je pa zdaj naslonjalo zadnje klopi serijsko deljivo v razmerju 40:20:40.

Marsikaj je novi B podedoval od razreda S, predvsem pri asistenčnih sistemih. Tako ima zdaj B na račun več kamer 360-stopinjski pogled, napredno tehnologijo LED za žaromete (serijsko so halogenski), izpopolnjeno bočno parkiranje, delno samodejno vožnjo in naprednejši sistem za ohranjanje vožnje znotraj prometnega pasu.

Med priboljški so med drugim še hlajenje in masaža sedežev, 64 barvnih odtenkov za ambientalno osvetlitev in izpopolnjen vmesnih MBUX za infozabavni sistem. Ta bo zdaj (oziroma od sredine tega leta), poleg glasovnega odziva, reagiral tudi na voznikove kretnje. Zaslona sta serijsko dva, oba 7-palčna, 10,25-palčna pa sta na seznamu doplačil.

Ponudba mehanike je tradicionalno bogata. Bencinski motorji zmorejo 100, 120, 140 in 165 kilovatov, dizelski pa 85, 110 in 140 kilovatov. Dvolitrski dizel (110 in 140) je nov, prav tako nov pa je tudi njemu namenjen 8-stopenjski dvosklopčni DCT. Sicer so menjalniki predvsem dvosklopčni (7) in le z najmanjšim bencinskim strojem (1,3 litra, 100 in 120 kW) ročni (6). V dveh primerih (bencinski 140 in 165 kW) je B gnan tudi preko vseh koles.

Tako je za zdaj na voljo 8 kombinacij, od tega pet bencinskih. Takšen je tudi najcenejši (B 180, 100 kW, 25.870 €), najcenejši dizel pa je za zdaj B 180 d (85 kW, 28.410 €). Na oba pri slovenskem zastopniku tudi najbolj računajo, ko gre za prodajo.

Že junija bodo ponudili šibkejši različici (B 160 in B 160 d), septembra priključni hibrid (B 250 e) in decembra 4-kolesno gnana dizla B 200 d 4Matic in B 220 d 4Matic.

Poleg osnovnega opremskega paketa je B na voljo s tremi dodatnimi ‘linijami’, kot jim pravijo pri Daimlerju: za Style je treba doplačati 1.153, za Progressive 1.313 oziroma 1.595 (odvisno od motorja) in za AMG Line 3.780 evrov.◄

Foto: VK